Studiu: Circa 88% dintre furnizorii de bunuri de larg consum au introdus produse realizate sau regandite astfel incat sa vina in sprijinul unui stil de viata mai sanatos

Grija pentru sanatate si bunastare schimba preferintele consumatorilor si influenteaza major politicile companiilor. Continutul si siguranta produselor, transparenta informatiilor publice, implicarea sociala au devenit cel putin la fel de importante ca pretul, gustul si disponibilitatea produselor in luarea deciziei de cumparare.

Aceste tendinte reies din raportul Deloitte, Health & Wellness Progress 2018 la care au participat 83 de companii FMCG cu venituri globale cumulate de 3,1 trilioane de dolari. Aproximativ jumatate dintre acesti jucatori mondiali se afla si pe piata romaneasca.

Constatarile raportului, sintetizate in cateva cifre relevante, indica directiile in care se indreapta industria FMCG la nivel global  reprezentand o resursa de informatii utile pentru companiile care vor sa inteleaga viitorul industriei.

Preferintele consumatorilor in cifre

In primul rand se remarca angajamentul companiilor de a oferi produse care sa raspunda cerintei consumatorilor pentru ingrediente naturale, aport redus de zahar, sare sau substante daunatoare pentru sanatate. Pana la urma, ceea ce este bun pentru clienti este bun pentru business.

Astfel, 88% dintre respondenti au introdus produse care au fost realizate si/sau reformulate astfel incat sa vina in sprijinul unor diete si stiluri de viata mai sanatoase. Peste 33 mii de produse au trecut printr-un astfel de proces anul trecut. De asemenea, 68% dintre companii au redus zaharul din produse, 75% au diminuat sarea si 50% grasimile saturate si trans.

In acelasi spirit, companiile au dat o mai mare importanta transparentei. 61% au facut publice politicile proprii referitoare la nutritie si realizarea produselor, iar 37% au implementat etichetarea produselor si informarea consumatorilor pentru a-i ajuta sa ia decizii informate.

Un al doilea palier de interes pentru consumatori, direct legat de primul, este implicarea sociala. Atentia pe care companiile o arata fata de comunitate conteaza pentru clienti si creeaza un impact pozitiv. De exemplu 58% dintre companii au incetat sa realizeze campanii de marketing adresate copiilor sub 12 ani pentru produse care nu indeplinesc anumite criterii de nutritie, 78% au implementat programe de sanatate si bunastare pentru angajati, iar 58% au oferit peste 1,6 milioane de portii catre bancile de hrana. Companiile au colaborat cu autoritatile publice din 527 de mii de scoli pentru a-i ajuta pe copii sa deprinda obiceiuri sanatoase.

Incotro se indreapta industria?

Aceste rezultate contureaza un model de business pentru industria FMCG care are in centrul sau preocuparea pentru sanatate. Consumatorii cer ca produsele si serviciile sa fie sigure, vor informatii cat mai detaliate, ingrediente cat mai naturale si o mai mare deschidere spre societate. Acelasi raport prezinta si principalele tendinte din retail, respectiv experienta clientului, trecerea catre online si, de retinut, tranzitia de la statutul de furnizor de bunuri la cel de furnizor de experiente, servicii si solutii.

Atat tendintele consumatorilor, cat si cele din retail observate in raport reprezinta pentru companiile din industrie oportunitati pentru a intelege mai bine cum pot raspunde eficient cererii: contributia la sanatatea si bunastarea publica, la o cultura a prevenirii si responsabilitatea fata de comunitate au devenit criterii esentiale in aprecierea produselor de catre consumatori. (Material furnizat de Deloitte Romania)

Cmentariile sunt închise