Timisoreana a aniversat 300 de ani de existenta printr-o serie de evenimente dedicate, la Timisoara

Timisoreana, marca de bere aflata in portofoliul Ursus Breweries, a aniversat recent 300 de ani de traditie, povestea sa incepand in anul 1718, odata cu infiintarea fabricii cu acelasi nume, la ordinul Principelui de Savoya. Timisoreana a fost atestata printr-un act petitionar al magistratului orasului Timisoara, care dateaza din 1 ianuarie 1718.

Aniversarea a 300 de ani de Timisoreana a fost sarbatorita la Timisoara, printr-un moment cu o semnificatie istorica si simbolica: o reconstituire a marsului garzilor de la 1718, care a pornit din Curtea Fabricii si s-a oprit in Piata Unirii, unde a avut loc ceremonialul schimbarii garzilor, pregatit de Asociatia Eugeniu de Savoya, cu sustinerea Timisoreana.

De-a lungul celor 300 de ani, Fabrica de bere din Timisoara a marcat mai multe premiere si multe momente importante:

  • Prima masina de produs frig artificial a fost introdusa in 1900;
  • In monografia orasului Timisoara, scrisa de Armin Barat, se face referire la calitatea berii care s-a imbunatatit foarte mult fiind chiar exportata in tarile vecine;
  • In 1908, berea Timisoreana obtine “Grand Prix” la expozitia din Timisoara;
  • In jurul anilor 1900 a fost introdus primul filtru de bere;
  • Anii 1960 – 1962 au reprezentat o perioada de investitii si modernizari: s-a construit o noua cladire a fabricii dotata cu cele mai moderne echipamente din lume la vremea respectiva: prima sectie de fierbere semi-automata care a functionat cu program pe cartele perforate;
  • In 1968 se introduce, in premiera, butoiul din aluminiu care l-a inlocuit pe cel din lemn utilizat anterior;
  • Dupa 1975, investitiile au fost indreptate inspre retehnologizarea liniilor de imbuteliere si ambalare la butoi.

Investitii in ultimii 15 ani in fabrica Timisoreana:

Potrivit oficialilor companiei, fabrica de bere Timisoreana a avut o evolutie continua si a beneficiat de investitii de peste 100 de milioane de euro in ultimii 15 ani.

Investitiile au fost realizate in:
– Triplarea capacitatii de productie si asigurarea flexibilitatii, prin instalarea de linii de productie si imbuteliere moderne, care asigura cele mai inalte standarde de calitate si de siguranta a alimentului;
– Echipamente si sisteme informatice de control al procesului de productie, precum si in implementarea bunelor practici de operare;
– Echipamente si instalatii de recuperare si reutilizare a energiei, de tratament al apelor uzate, de obtinere a bioenergiei, pentru asigurarea protectiei mediului si a unei dezvoltari durabile;
– Sisteme integrate de control al calitatii;
– Introducerea de filtre speciale;
– Mentinerea cladirilor si a sitului istoric.

Timisoreana a inregistrat vanzari in valoare de 200 de milioane de euro in retail, in 2017. De asemenea, este cea mai bine vanduta bere romaneasca in afara tarii: peste 7 milioane de unitati in 2017.

Sarbatorirea celor 300 de ani este marcata in toate activitatile de comunicare ale brandului pe parcursul acestui an, de la reclama TV dedicata, la ambalajul cu logo aniversar si va continua cu alte momente pe care Timisoreana le-a pregatit pe parcursul acestui an.

Cmentariile sunt închise