Concluziile webinarului „Antreprenori Horeca față cu pandemia”

În primul rând dorim să mulțumim celor care au fost alături de noi și au urmărit pentru aproximativ 90 de minute discuțiile derulate alături de invitații noștri: Dragoș Petrescu și Marcel Vulpoi. Pentru cei care nu au reușit să urmărească de la început sau doresc să revadă webinarul Antreprenori Horeca față cu pandemia, punem la dispoziție în continuare înregistrarea completă.

Spuneam că s-a bucurat de un  interes crescut mai ales din prisma temelor discutate, dar și din punct de vedere al expertizei celor doi invitați. Dacă la începutul restricțiilor impuse de autorități s-au promovat mesaje pozitive în online, iată că a venit momentul acțiunilor concrete și a planurilor de redresare realiste și sustenabile din punct de vedere financiar. Dragoș Petrescu – owner City Grill – a asociat criza determinată de pandemie cu cea financiară din 2008-2009, dar căreia i se adaugă o componentă care deocamdată nu poate fi gestionată așa ușor – frica. Acest lucru poate avea consecințe pe termen lung, deși Dragoș mizează pe inteligența și creativitatea antreprenorului român din Horeca de a se reorienta către opțiuni firești de acum: catering pentru instituții sau pachete dedicate marilor lanțuri de retail. Într-un scenariu optimist, restaurantele din capitală vor reuși să ajungă la un nivel de 50% din activitatea normală spre final de an, cu rezerva că frica va determina modificări semnificative în modelele de business cât și în comportamentul consumatorilor.

Marcel Vulpoi și-a păstrat optimismul pentru a-l traduce în cifre și a folosit ca bază de comparație tot ultima criză financiară care a afectat întreaga lume. De data aceasta cel mai puternic impact al crizei se reflectă în scăderea dramatică a încasărilor din turism și implicit Horeca. El recomandă antreprenorilor să aplice principiul prudenței, principiu care urmărește să evite un transfer în viitor al incertitudinilor din prezent. Conform acestui principiu se vor contabiliza pierderile certe si probabile, veniturile certe, dar nu și veniturile probabile. Modelarea diverselor scenarii privind cash flow-ul (optimist, realist, pesimist) și felul în care antreprenorii vor gestiona resursele umane, l-a condus pe Marcel să afirme că e posibil ca această criză să aibă în cele din urmă un efect “sanitar” asupra multor afaceri din industria ospitalității.

Vă invităm să urmăriți înregistrarea integrală și vă așteptăm să dezbatem alte subiecte de interes ale momentului și marți, 14 aprilie 2020, de la ora 17 la următorul webinar pe care îl vom anunța în scurt timp.

Cmentariile sunt închise