Accor – Raspuns la situatia actuala

În ultimele trei săptămâni, criza s-a adâncit puternic, cu peste jumătate din populația mondială izolată și/ sau pusă sub carantină. Acest lucru a dus la o blocare a călătoriilor, a ieșirilor sociale și a divertismentului, ceea ce afectează semnificativ industria noastră. În prezent, peste jumătate din hotelurile sub brandurile Accor sunt închise, probabil peste două treimi în săptămânile următoare. O veste bună este confirmarea recuperării inițiale a pieței hoteliere chineze, cu îmbunătățiri ușoare ale ocupării și ale activității F&B.

Deteriorarea bruscă a situației a determinat Grupul să întreprindă acțiuni drastice în cadrul operațiunilor sale globale. Aceste acțiuni sunt indispensabile pentru a limita impactul asupra veniturilor și a numerarului și sunt necesare pentru pregătirea recuperării post-criză. În aceste perioade fără precedent, Grupul este mai aproape ca niciodată de angajații, partenerii și comunitățile sale, oferind timp, resurse și acces la rețeaua sa locală și globală.

Măsuri de atenuare

Măsurile au fost puse în aplicare încă din februarie. Având în vedere situația, Grupul a decis să întreprindă acțiuni drastice, incrementale. În mod colectiv, acestea includ:

– Interdicția de călătorie, înghețarea proceselor de recrutare, orarul redus și/ sau trecerea în șomaj tehnic a 75% din echipele administrative globale pentru trimestrul al II-lea, ceea ce duce la o reducere minimă de 60 milioane EUR în cheltuielile aferente anului 2020,

– Revizuirea planul de investiții recurente pentru 2020, ceea ce duce la o reducere a cheltuielilor de capital cu 60 milioane EUR.

Grupul optimizează în continuare toate celelalte costuri (de exemplu, vânzări, marketing, IT), în conformitate cu veniturile mai scăzute la nivelul întregului sistem.

Bilanț

Datorită strategiei sale recente de tranziție către active ușoare și de conservare a numerarului, Accor se poate baza astăzi pe un bilanț puternic, cu mai mult de 2,5 miliarde EUR în numerar și o facilitate de credit rotativă de 1,2 miliarde EUR. Întrucât durata acestei crize rămâne incertă, Grupul se așteaptă la un impact sever asupra performanței sale din 2020, dar rămâne încrezător în perspectiva pe termen lung a industriei ospitalității, pentru Accor, angajații săi, proprietarii și acționarii săi.

 Măsuri referitoare la dividende și solidaritate

În aceste condiții imprevizibile, Consiliul de administrație al Accor a decis să completeze acțiunile administrative de mai sus, retrăgându-și propunerea de plată a dividendelor din 2019 de circa 280 de milioane de euro.

După consultarea cu principalii acționari ai Grupului, JinJiang International, Qatar Investment Authority, Kingdom Holding Company și Harris Associates, Accor a decis să aloce 25% din dividendele planificate (70 de milioane EUR) pentru lansarea „ALL Heartist Fund”, un vehicul cu destinație specială pentru Covid 19. Acest fond va ajuta, în general:

  • cei 300.000 de angajați ai Grupului, angajându-se să plătească cheltuielile de spitalizare legate de COVID-19 pentru cei care nu au asigurare socială sau asigurare medicală,
  • de la caz la caz, angajații plasați în șomaj tehnic, care trec prin mari dificultăți financiare;
  • de la caz la caz, partenerii individuali care se confruntă cu dificultăți financiare;
  • în plus, Grupul își va desfășura în continuare inițiativele de solidaritate pentru a sprijini profesioniștii din domeniul asistenței medicale de prim rang și organizațiile non-profit.

Această inițiativă reflectă ambiția Grupului și a acționarilor săi de a aduce o contribuție consistentă și semnificativă la inițiativele de solidaritate la nivel global, menite să sprijine actuala criză de sănătate și să răspundă nevoilor viitoare. Această decizie a primit sprijinul unanim al membrilor Consiliului, care au decis să-și reducă cu 20% onorariile de prezență, în beneficiul „ALL Heartist Fund”. În plus, Sebastien Bazin, președinte și CEO al Accor, va renunța la 25% din compensațiile sale, pe durata crizei. Echivalentul în numerar va fi, de asemenea, adăugat la fond.

Sébastien Bazin, Președinte și CEO al Accor, a comentat: „Ospitalitatea, protejarea și îngrijirea celorlalți sunt chiar în centrul a ceea ce facem. Având în vedere urgența și amploarea situației, am decis să acționăm prompt și semnificativ, în spiritul valorilor și angajamentelor noastre. Prin acest gest de impact, dorim să ne exprimăm solidaritatea și recunoștința față de toți cei care demonstrează curaj și dezinteres în timpul acestei crize. În numele Consiliului, aș dori să le mulțumesc principalilor acționari ai Grupului. Fără ei, „ALL Heartist Fund” nu ar fi fost posibil. De asemenea, vreau să aduc un omagiu special echipelor Accor din întreaga lume. Ei se confruntă cu actuala criză cu un curaj admirabil, dăruire și profesionalism. Deoarece industria noastră trece prin momente grele, trebuie să luăm decizii dificile, dar Accor are un bilanț puternic, ce îi va permite să reziste acestei crize și să parcurgă cu putere perioada de recuperare. Sunt încrezător că Accor va redescoperi curând drumul către creștere.”

Cmentariile sunt închise