Manageri Horeca de top – Provocările și oportunitățile pentru 2019 vs. 2018

Horeca Insight a adresat unora dintre cei mai importanți antreprenori și manageri din Horeca un set de cinci întrebări pentru a afla care au fost cele mai importante coordonate ale lui 2018 și cu ce așteptări începe 2019.

Conform acestora, principala provocare a anului trecut a fost generată de problema resurselor umane cu care se confruntă întreaga industrie a ospitalității. Managerii din Horeca arată că a fost nevoie de eforturi susținute și inventivitate pentru a reuși să atragă și să păstreze angajați performanți în condițiile în care salariile nu pot depăși un anumit prag dictat de calculele de profitabilitate ale afacerii. ”(Cea mai mare provocare au fost) oamenii – cum ții echipa motivată, cum te «lupți» cu plec în «Anglia». Provocări au fost multe, dar forța umană a fost cea care ne-a dat cele mai mari bătăi de cap”, spune Valentin Vernea, proprietarul Curții Berarilor din Centrul istoric.

Această problemă, arată respondenții, este cu atât mai serioasă cu cât business-ul în ospitalitate depinde în foarte mare măsură în special de calitatea angajaților care se afla în contact direct cu consumatorul.

În același timp, anul 2018 a fost definit ca un an al extinderii și dezvoltării ceea ce indică faptul că industria Horeca se află într-o perioadă de expansiune. Acest trend ascendent este însă împiedicat să își atingă adevăratul potențial tocmai din cauza deficitului de personal necesar pentru susținerea noilor proiecte, arată respondenții.

Așadar, pentru 2019, găsirea unor soluții pentru motivarea și consolidarea echipelor rămâne în continuare cea mai mare provocare a managerilor și antreprenorilor din Horeca.

De asemenea, anul acesta va fi un an al parteneriatelor furnizor-client necesare atât pentru transferul de know-how și pregătirea angajaților, cât și pentru elaborarea și punerea în practică a planurilor de dezvoltare.

”Relația furnizor-client devine una de parteneriat în care lucrurile cum ar fi instruirea personalului și implementarea de produse și concepte noi devin mult mai importante decât o ofertă de preț foarte bună”, spune Vasi Andreica, proprietarul brandului Ted’s Coffee Co și companiei CSS.

În 2019 chiar și afacerile Horeca vor începe să folosească mai mult tehnologia pentru a fi mai aproape de clienți și pentru creșterea eficienței. ”Cred că și partea de vânzare online se va dezvolta major, deși personal nu o agreez. Mie îmi place contactul pe care îl ai cu oamenii, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care am dezvoltat această afacere și acest mod de viață. Dar, cum clienții noștri sunt foarte importanți pentru noi, ne adaptăm stilului lor de viață și nevoilor acestora”, spune cofetarul Ana Consulea, fondatorul Zexe Braserie.

Vă invităm să citiți mai jos răspunsurile complete cu cele mai importante provocări, realizări și oportunități așa cum au fost ele creionate de liderii Horeca:

Cmentariile sunt închise