Carte Blanche își revendică locul în mediul exclusivist al Cateringului rafinat

Cateringul fine-dining este puternic transformat de așteptările oaspeților, de orientarea acestora către preparate hrănitoare care au în vedere întreținerea unui stil de viață mai sănătos. Experiența în sine nu ar trebui să se încheie odată cu finalul unui eveniment, ci să-i determine chiar și pe cei mai pretențioși gurmanzi să rememoreze gusturi și texturi. Experiențelor culinare personalizate li se adaugă și servicii ireproșabile, modelând viitorul cateringului – o combinație armonioasă de arome, senzații și o prezentare impecabilă. Lumea cateringului fine-dining se extinde dincolo de bucătărie, oferind pe lângă mâncare și o conexiune de lungă durată cu consumatorul modern. Adrian Ungureanu, Marketing Manager Carte Blanche a povestit exclusiv pentru Horeca Insight cum a intuit trendul curent și cum l-a explorat pentru oaspeții români și străini.

  • În calitate de Marketing Manager, cum subliniezi importanța construirii unei reputații puternice în industrie?

Construirea unei reputații puternice în industrie este vitală, având în vedere că în rândul clienților corporate, pe care ne axăm, cea mai bună reclamă este prin clasicul „word of mouth”. Reușim să ne menținem mereu în topul alegerilor clienților prin depășirea constantă a așteptărilor acestora și prin atenția acordată atât relației cu clienții, cât și cu partenerii noștri.

Desigur că recunoașterea oficială contribuie semnificativ la consolidarea reputației noastre, iar aici ne referim la distincția primită la Gala Horeca Awards în 2018 și 2022, când ne-am calificat în top 3 „Cel mai bun catering de eveniment”.

  • Este nevoie de o abordare diferită în promovarea comfort food versus fine dining? Cum putem schimba percepția brandului în ochii consumatorului prin oferirea de servicii mai sofisticate?

Fie că vorbim de preparate tip comfort food, fie fine dining, promovarea tuturor serviciilor și produselor noastre are la bază aceleași principii de funcționare, diferențele constând în canalele de promovare utilizate pentru a transmite mesajul dorit către clientul final vizat.

Deși, clientul care caută fine dining este diferit de cele mai multe ori de cel care solicită preparate de tipul „comfort food”, respectiv preparate simple, gătite utilizând tehnici de preparare clasice, preparate ale copilăriei, după care uneori putem deveni nostalgici, dar aduse totuși în prezent prin asocieri inspirate și printr-o aranjare în farfurie sau bufet într-un stil modern. Sunt foarte dese situațiile când discutăm cu aceeași persoană pentru evenimente cu specific diferit. Credem că nu poți să trăiești doar cu cine fine dining, servit à la carte în medii sofisticate .

Nu ne dorim să schimbăm percepția asupra brandului, ci dorim să transmitem clienților noștri că se pot baza pe serviciile noastre în oricare dintre aceste două situații. În plus, prin această versatilitate, considerăm că putem să consolidăm și să întărim imaginea bună avută pe piață.

Indiferent dacă ne vom prezenta ca Bucate pe Roate sau sub brandul Carte Blanche, în spatele acestor două branduri vor fi aceiași oameni, care se vor implica total pentru ca evenimentului să fie un succes.

  • Cum simțiți că ați evoluat în ultimii ani ca business în Horeca? Ce schimbări din domeniu au fost benefice și ce trenduri nu prind la noi?

Am evoluat străduindu-ne permanent să ținem pasul cu noile tendințe din domeniu și adaptându-ne constant oferta de servicii pentru a răspunde cerințelor în schimbare ale publicului nostru țintă. Schimbările pozitive includ încorporarea de tehnologii inovatoare, care ușurează procesele de producție, cum ar fi cuptoarele inteligente, adoptarea de practici sustenabile și dezvoltarea portofoliului de produse pentru a satisface diferite preferințe dietetice.

  • Care sunt așteptările oaspeților când vine vorba de catering rafinat în 2023? Cum vă asigurați că îndepliniți aceste cerințe în ceea ce privește serviciul, prezentarea și experiența culinară?

În 2023, clienții se așteaptă la servicii excepționale, prezentare impecabilă și experiențe culinare memorabile. Facem eforturi să ne ridicăm la nivelul așteptărilor acestora prin instruirea continuă a colegilor noștri, un update al pregătirii și garantând servicii de cea mai bună calitate și o atmosferă care denotă lux și rafinament.

  • Construirea unui brand care sugerează fine dining necesită o poziționare atentă de marketing. Ce tactici folosiți pentru a crea o imagine de eleganță rafinată și exclusivitate pentru Carte Blanche?

În primul rând ne asigurăm că folosim un ton care transmite valorile noastre, care ne situează din start într-o categorie dominată de rafinament si eleganță. Pe canalele de comunicare pe care le avem la dispoziție, am introdus treptat Carte Blanche ca furnizor de experiențe culinare exclusiviste și personalizate, subliniind angajamentul nostru față de excelență și atenție la detalii.

  • Cum gestionați alergiile alimentare și ce acțiuni întreprindeți pentru a satisface diverse nevoi alimentare, menținând în același timp un nivel ridicat al calității?

Punem siguranța, sănătatea și satisfacția clienților noștri pe primul loc, ceea ce înseamnă că depunem toate eforturile să înțelegem și să ținem cont de restricțiile dietetice și alergiile alimentare ale acestora. Bucătarii noștri oferă opțiuni de meniuri personalizate în funcție de diferite preferințe, restricții sau alergii alimentare, menținând același nivel de calitate și de savoare ca la celelalte preparate din portofoliul nostru.

  • Ce strategii considerați că sunt mai eficiente în promovarea afacerii în condițiile în care platformele sociale nu mai sunt atât de populare?

Într-adevăr, brandul Bucate pe Roate a crescut firesc, organic, încă de la început, aspect valabil și în prezent. Pentru Carte Blanche alegem promovarea preponderent prin parteneriate strategice cu locații de lux și clienți cu renume și vizibilitate. Construim, de asemenea, relații cu publicul nostru țintă prin canale de comunicare personalizate și prin recomandări verbale de la clienți mulțumiți.

  • Ați putea oferi exemple de campanii sau inițiative pe care le-ați implementat?

Pe lângă parteneriatele strategice cu locații de lux, colaborarea cu diverși lifestyle influencers s-a dovedit, de asemenea, a fi o strategie de succes în creșterea vizibilității și în atingerea publicului țintă.

  • Cateringul fine dining modern îmbrățișează cererea în creștere pentru opțiuni pe bază de plante și vegane, cum vă aliniați cu acest trend?

Schimbăm meniul în fiecare sezon, astfel încât să integrăm cele mai proaspete ingrediente, din surse locale, în ton cu ultimele tendințe culinare. Toate meniurile noastre de fine dining includ opțiuni vegane, care sunt cel puțin la fel de creative și de gustoase.

  • Stațiile de gătit interactive constituie adevărate atracții lba evenimente. Care sunt cele mai mari provocări când vine vorba de amenajarea acestora?

În general, dar mai ales în ultima perioadă, oaspeții își doresc experiențe mai mult decât orice altceva, de aici cred și entuziasmul lor când vine vorba de stațiile de live cooking la evenimente. Fenomenul de live cooking a luat cu asalt evenimentele și restaurantele și atrage de fiecare dată nenumărate priviri. Referindu-ne strict la amplasarea și expunerea lor în cadrul evenimentelor, una dintre cele mai mari provocări o reprezintă lipsa apei curente lângă bancul de lucru. De cele mai multe ori, ne dorim să amplasăm o astfel de stație într-o zonă cu vizibilitate mare și cu trafic în cadrul evenimentului, iar lipsa aparaturii pentru care avem nevoie de diverse utilități ne împiedică.

O altă provocare este dată de dorința noastră de a oferi vizibilitate asupra modului de lucru, poate chiar interacțiunea cu publicul, iar spațiul, de multe ori, nu ne permite amplasarea unei stații de live cooking într-o zonă cu trafic intens. Cu siguranță, dacă i-am întreba pe bucătari, poate cea mai mare provocare pentru a amenaja o stație de live cooking este dată de amplasarea cuptorului sau a plitei. Deși atractive, stațiile de live cooking nu permit montarea unor electrocasnice de foarte bună calitate, ceea ce poate afecta rezultatul final.

  • Sustenabilitatea continuă să fie o tendință proeminentă în industria de catering, aveți producători locali cu care colaborați?

Da, avem colaboratori din rândul producătorilor locali și suntem foarte mândri de aceste parteneriate. Când susții un producător local, susții o comunitate, iar pe termen lung, aceasta poate deveni chiar parte din clientela fidelă.

Beneficiile sunt de ambele părți: pe lângă susținerea economiei locale, se reduc costurile cu transportul, iar materia primă este proaspătă, de sezon și contribuie la obținerea unui produs final autentic.

  • Cateringul fine dining explorează mereu noi opțiuni care să ofere oaspeților o experiență culinară diversă, cum vă pregătiți pentru viitor, pentru experiențe memorabile?

Citim cărți din domeniu și urmărim literatura de specialitate, precum și activitatea restaurantelor din străinătate care oferă servicii similare. Călătorim pentru a testa preparatele pe care noi le considerăm potrivite pentru clienții din România și încercăm să înțelegem și tehnicile noi folosite.

Aducem în laboratorul nostru bucătari din cadrul altor firme de catering sau restaurante de top din București, pentru un schimb de experiență. Vizităm cele mai apreciate restaurante din țară pentru a fi conectați în permanență la tendințele din piață.

Delegăm bucătarii noștri de creație la demonstrațiile organizate de furnizorii noștri de echipamente sau de parteneri. Încercăm să nu ratăm niciun eveniment demonstrativ din care putem înțelege sau învăța tehnici noi de gătire.

 

Cmentariile sunt închise