Radu Savopol, “5 to go”: Proiectul final “5 to go” vizeaza 100 de locatii in Bucuresti si 50 in tara

Lansat pe piata la inceputul lui 2015 de antreprenorul Radu Savopol, cel care detine pub-urile Old Nick din Sinaia si Bucuresti, conceptul “5 to go” a ajuns in prezent la 25 de locatii, atat in Capitala cat si in tara. Cum a luat nastere acest concept, despre succesul care a venit rapid incat a fost nevoie implementarea unui sistem de francizare, cum se poate intra in franciza “5 to go” si care sunt beneficiile, care sunt planurile de dezvoltare pe termen scurt, povesteste Radu Savopol intr-un succint interviu acordat Food&Bar.

Savopol

Povestiti-ne cum a pornit ideea unui astfel de concept, cand a fost lansat si ce tip de clienti ati avut in vedere.

Ideea a aparut in anul 2014, in urma unui studiu efectuat impreuna cu un importator de cafea. Concluzia a fost ca zona de coffee to go era foarte putin exploatata. Implementarea proiectului a inceput in 7 ianuarie 2015, odata cu deschiderea primulului “5 to go” in Piata Lahovari. In ceea ce priveste targetul de clienti, inca de la inceput am fost foarte dinamici in ceea ce inseamna profilul clientilor, astfel incat am creat o gama de produse ce acopera tot segmentul de clienti, incepand cu 14 ani.

Stim ca sunteti pasionat de design. Cum s-a reflectat aceasta pasiune in proiectul “5 to go”?

Pot spune ca este un mare avantaj, pentru ca dupa primele cinci locatii am inceput sa vad exact spatiile care pot fi transformate in “5 to go”, amenajandu-le si exploatandu-le la maxim. Ca sa va dau un exemplu, am creat cel mai mic coffee shop din Romania: are 6 mp si pot intra trei persoane in spatiu.

Ce cuprinde sortimentatia unei cafenele, cate produse aveti in prezent in meniu?

Avem un meniu ce contine 40 de produse, de la cafea pana la croissante sau macaroons. Din punctul meu de vedere, am creat un nou canal de vanzare intre horeca si retail.

Cum a evoluat portofoliul de produse pana acum, ce produse noi ati introdus? Intentionati sa extindeti meniul pe viitor? Ce produse vreti sa mai aduceti?

1

Am evoluat si am adus in portofoliu produse ambalate si realizate special pentru reteaua “5 to go”. In acest moment, gama de produse este suficienta, dar pot aparea schimbarii sezoniere. De exemplu, avem un produs de patiserie in exclusivitate, Pastel de Nata, un desert traditional portughez, ce are un succes neasteptat.

Cati clienti va trec pragul intr-o zi?

Am ajuns sa servim intre 4.000 si 5.000 de clienti zilnic.

Care ar fi valoarea bonului mediu?

Media de bon este foarte importanta in toata aceasta ecuatie. De exemplu, pornim cu o valoare medie a bonului de 8-9 lei pe locatie si ajungem dupa sase luni la 11 – 14 lei pe locatie.

Care sunt cele mai vandute produse?

Cafeaua si produsele pe baza de cafea reprezinta 70% din cifra de afaceri, dar variaza in functie de amplasarea locatiei si profilul clientului.

Cate cafenele aveti in prezent? Cate dintre acestea sunt in administrare directa si cate sunt in franciza?

Avem 25 de locatii, 5 in operare directa si 20 in sistem de franciza. Urmeaza sa mai deschidem inca cinci locatii in Bucuresti, si vom merge si in Iasi, Constanta, Cluj si Timisoara.

Cand ati decis implementarea sistemului de franciza? Veti continua dezvoltarea sub acest sistem?

Decizia a fost luata in luna mai 2015 si a fost pasul care a facut diferenta. Vom continua sa ne dezvoltam in ambele directii, atat prin franciza cat si prin locatii operate de catre compania-mama.

5 to go2

Care sunt conditiile pentru o franciza 5 To Go? Ce ne puteti spune despre rezultate si despre dezvoltarea in acest sistem?

Franciza este incadrata ca si o franciza ieftina pentru zona Horeca, taxa fiind de 4.500 euro, iar amenajarile variaza in functie de spatiu. O locatie “la cheie” ajunge intre 15.ooo euro si 20.000 euro, cu tot cu taxa. Avem un departament care se ocupa de selectia canditatilor. Rezultatele sunt din ce in ce mai bune, dupa ce am creat acest departament de analiza si selectie a candidatilor. Preferam antreprenori tineri, care vor sa se implice in acest proiect 100%.

Ce provocari ati intampinat in acest business?

Provocarile au venit din toate partile, nu este usor sa dezvolti o retea de 25 de coffee shop-uri intr-un an si jumatate. Amenajarile au facut parte din provocarile  frumoase, provocarile cele mai grele au venit din implementarea unor standarde in cadrul retelei “5 to go” si din formarea echipei de managent.

Care este strategia dvs. prin care reusiti sa pastrati preturile?

Greul a fost la inceput de drum cand avem nevoie de pretul cel mai bun de achizitie, dar am pornit la drum cu parteneri care au inteles si au oferit pretul corect inca de la primele coffee shop-uri . Acum management-ul achizitilor este un punct forte al nostru.

Aveti un program de fidelizare pentru clienti?

Fidelizarea se realizeaza prin calitate la un pret corect, prin rapiditate si desig-ul locatilor.

Ce rezultate ati obtinut anul trecut si cum au evoluat acestea fata de anul anterior?

Rezultatele sunt pe plus fata de estimarile din luna mai 2015 sunt intr-o crestere exponentiala datorita cresterii notorietatii brandului si a calitati produselor si servicilor.

Ce cifra de afaceri estimati pentru 2016?

Pe intreg lantul 5 to go estimam o cifra de afaceri de peste 1.000.000 euro.

Ce planuri de dezvoltare aveti pentru anul in curs si pentru viitorul apropiat?

Pentru anul acesta estimam ca vom ajunge la 40 de locatii, iar in 2017 vom depasi 70 de locatii.

Proiectul final este de 100 de locatii in Bucuresti si 50 in tara. De asemenea, vom crea concept store-uri in diverse zone, asa cum au fost deschise in zona Buzesti, IDM Sema Park, Facultatea Romano – Americana sau pe Hristo Botev. Avem multe proiecte speciale in zonele de birouri si centrele universitare.

Carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Cmentariile sunt închise