Pionierii soluțiilor de refrigerare în Horeca și Retail – interviu cu Adrian Craioveanu Director de Marketing DAAS International Group

Adrian Craioveanu este Director de Marketing al companiei DAAS International Group ( DAAS Romania) – furnizor de servicii și echipamente profesionale pentru hoteluri și restaurante, iar în interviul acordat Horeca Insight ne prezintă fața mai puțin promovată, dar indispensabilă a Ospitalității. DAAS a fost fondată de omul de afaceri Daniel Mocanu în 1993, iar în 2019 a devenit parte a grupului Epta, un grup internațional a cărui principală preocupare este inovația tehnologică.

Cum se diferențiază DAAS de companiile din aceeași categorie și cum aduce plus valoare clienților săi? Ce cotă de piață dețineți momentan în Horeca?

Consider că principalul element de diferențiere îl constituie la ora actuală gama extinsă de servicii, pre și post vânzare pe care le oferim clienților noștri. Aici mă refer la proiectarea tehnică pentru partea de tehnologie de gătit, fluxuri de lucru, autorizare ISU, proiect de utilități și asistența tehnică pe care DAAS o oferă prin intermediul echipei formate din 80 tehnicieni la nivelul întregii țări.

Conform datelor disponibile în prezent, DAAS deține o cotă de piață de aproximativ 14%, ceea ce o plasează în top 3 furnizori de soluții de refrigerare. ( solutii in HORECA)

Ne puteți oferi câteva exemple de succes prin care soluțiile creative ale echipei DAAS au fost adaptate pentru a răspunde nevoilor specifice ale clienților din HoReCa?

De exemplu am oferit soluții de gătit adecvate necesităților a patru rețele de magazine din industria de Retail, răspunzând cerințelor acestora privind eficiența utilizării, ușurința în operare, controlul centralizat, precum și viteza de gătire.

Un alt exemplu vine din sfera organizării de evenimente, prin echiparea unor saloane pentru care am gândit o linie de echipare care să asigure o flexibilitate crescută.

Cum considerați că vă puneți amprenta în evoluția afacerilor din Ospitalitate?

În cei 30 ani de funcționare am fost în contact direct cu piața, cu clienții și furnizorii, având mereu în vedere evoluția, adaptarea la noile cerințe și noile așteptări venite din acest mediu. Nu în ultimul rând, am încercat în permanență să setăm trenduri, să promovăm și să implementăm noi modele, noi tehnologii. Startul industriei HoReCa și începuturile DAAS au coincis, două începuturi care s-au completat vreme de trei decenii, au evoluat împreună.

Tendințe considerate cândva îndrăznețe, fac acum parte din realitatea cotidiană, iar DAAS a contribuit fără dubiu la construirea unor povești de succes și a jucat un rol decisiv în Ospitalitate, schimbările survenite în industrie mai degrabă au alimentat dorința de a duce la îndeplinire proiecte de succes.

Cum s-a adaptat compania la schimbările economice și progresele tehnologice care au avut loc în cei 25 de ani de funcționare?

În completarea celor specificate la întrebarea anterioară, aș dori să pun accent pe politica companiei în ceea ce privește resursele umane. DAAS are momentan ca obiectiv strategic o rată a fluctuației personalului de sub 10% – considerăm că acesta este un atu major în adaptarea la schimbările continue din piață.

Care sunt principiile după care se ghidează echipa de vânzări pentru a se asigura că fiecare client primește echipamentul cel mai potrivit pentru afacerea sa?

În primul rând, clientului i se oferă consultanță în ceea ce privește posibilele variante adaptate  necesităților afacerii sale, se oferă în general minimum două soluții. Apoi, încheierea vânzării nu înseamnă sfârșitul colaborării cu acesta, retenția clienților este una dintre direcțiile strategice ale companiei.

Care sunt câteva proiecte notabile în care ați fost implicați? Cum contribuie serviciile de mentenanță și service post-vânzare la întreținerea unor relații comerciale durabile?

Dacă ne referim la proiecte HoReCa, aș menționa Hotel Qosmo Brașov, Salonul de evenimente din Paradisul Verde Corbeanca, restaurantul Trickshot din Afi Brașov sau noua cantină a colegiului Avenor. După finalizarea fiecărui proiect, beneficiarul primește un contract de asistență tehnică prin care i se asigură condițiile de garanție, un răspuns rapid în cazul apariției unor urgențe precum și un stoc de piese de schimb.

Având în vedere trendurile din industria Horeca, cum anticipați să vă adaptați la schimbările care pot surveni în proiectarea și planificarea spațiului comercial alimentar și non-alimentar?

Un trend tot mai prezent în ultima perioadă este cel care se referă la gătirea centralizată. În acest context contribuim cu opțiuni specifice, atât în ceea ce privește gătirea în cantități mari cât și tehnologia de răcire, păstrare, transport și regenerare în punctul de vânzare.

În contextul industriei Ospitalității, cum vă asumați îmbunătățirea eficienței operaționale și adoptarea unor practici sustenabile?

În prezent, cu ajutorul furnizorilor noștri, am introdus în piață soluții de optimizare a consumului de energie electrică, și aici mă refer în special la sistemul Power Guardian al furnizorului nostru Mareno, care oferă o economie de energie de până la 40% din valoarea totală instalată.

Ați putea împărtăși informații despre planurile de dezvoltare ale companiei și cum vă propuneți să țineți mereu pasul cu inovațiile din tehnologie?

În momentul în care am devenit parte a Epta Group am stabilit ca direcție strategică de dezvoltare extinderea teritorială. Astfel, începând cu 2023 am preluat, pentru partea de refrigerare comercială, piața din Republica Moldova și ne pregătim să facem pasul și în Bulgaria.

În ceea ce privește inovațiile din tehnologie, ne actualizăm cunoștințele prin training-uri organizate cu furnizorii noștri, precum și prin prezența cu stand propriu la toate evenimentele majore din industrie, atât din zona EMEA cât și din Asia – Pacific.

Cmentariile sunt închise