Nordic Food vizeaza consolidarea businessului dedicat segmentului de cofetarii, avand in plan si crearea unei academii de formare profesionala, ce va fi lansata in 2019

Nordic Food, una dintre cele mai importante companii in domeniul distributiei produselor alimentare premium atat in retail, cat si in Horeca, vizeaza consolidarea business-ului pe segmentul cofetariilor, oferind, printr-o divizie specializata, solutii complete pentru lansarea si functionarea unui business din aceasta piata. Obiectul a fost stabilit in contextul in care compania a achizitionat anul acesta Dupont Ingredient, unul dintre principalii sai competitori pe distributia de produse frantuzesti de patiserie-cofetarie in Horeca. Potrivit oficialilor companiei, odata cu integrarea noii divizii, portofoliul este completat, pe langa ingrediente, si cu o gama complexa de accesorii (tavi, forme, ustensile) si consumabile profesionale. In prezent, Nordic Food colaboreaza cu majoritatea profesionistilor din industrie, oferindu-le ingrediente, accesorii, consultanta de specialitate prin echipa de tehnologi (cofetari si patiseri cu experienta), pregatire prin seminarii si master class-uri.

„Ne-am asumat inca de la inceput rolul de formatori si continuam sa facem acest lucru cu multa seriozitate si consecventa. Orice cofetarie care foloseste solutiile Nordic Food beneficiaza de consultanta de specialitate, iar asta inseamna ca prin echipa noastra identificam ingredientele, retetele si meniurile care sa asigure succesul. Credem in calitate si ne concentram pe educarea pietei in aceasta directie. Vom continua sa aducem ingrediente inovatoare, sa conectam piata de cofetarie romaneasca la trendurile internationale si vom mai lansa cateva produse sub brand propriu, pana la final de an”, afirma Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food Romania.

Segmentul dedicat pietei de cofetarie are o pondere de 47% din afacerile Diviziei de Food Service din cadrul Nordic Food si a inregistrat o cifra de afaceri de 38 milioane de lei in 2017 (circa 8,2 milioane de euro), in crestere cu 19% fata de 2016, cand s-au inregistrat afaceri de 32 milioane lei (6,9 milioane euro).

Potrivit oficialilor companiei, planurile pe viitorul apropiat includ crearea unei academii de formare profesionala, atat pentru cofetari cat si pentru bucatari sau barista, a carei deschidere este progrnozata pentru primul semestru din 2019.

In prezent, compania este distribuitorul exclusiv pe piata locala pentru mai mult de 40 de producatori internationali de produse premium destinate pietei de cofetarie si patiserie, printre acestea numarandu-se branduri precum Elle&Vire, Valrhona, BHB, Cassiba, Icam, Hulala, Eurovo etc.

Portofoliul destinat segmentului de cofetarie include: frisca, unt, ciocolata, semipreparate (blaturi, coji de patiserie – tarte, eclere, choux-uri, vol-au-vent), specialitati de branzeturi (crema de branza, mascarpone), faina de patiserie si anumite specialitati, lapte, fructe (proaspete, congelate, confiate, uscate, pireuri), zahar, specialitati din zahar (vanilat, pudra, invertit), decoratiuni, glazuri, creme, ingrediente specializate, coloranti alimentari si accesorii (tavi, forme, spatule etc).

Adaptarea la obiceiurile de consum, o strategie catre succes

Daca in urma cu cativa ani, prajiturile cu ciocolata erau in topul preferintelor, astazi se poate observa o cerere mai mare pentru mousse-ul aerat sau prajiturile cu fructe. Deserturile mici, dar rafinate, cum sunt macarons-urile, sunt mult mai apreciate decat prajiturile mari, de 150–200g. Se mai poate observa o cerere pentru deserturile fara zahar sau cu putin zahar, dar si o atractie mai mare catre deserturile traditionale, reinterpretate cu ingrediente moderne.

„Obiceiurile de consum s-au schimbat in ultimii 25 de ani, de cand Nordic Food este in aceasta piata. Tot mai multe cofetarii se aliniaza trendului natural si au inceput sa includa in oferta produse cu ingrediente naturale sau ingrediente premium. Oamenii apreciaza calitatea si o pun mai presus de cantitate, iar acest comportament arata ca atat piata, cat si consumatorii, au un anumit grad de maturitate si educatie”, subliniaza Ciprian Moldoveanu.

 

Nordic Food a fost infiintata in anul 1994 cu 100% capital romanesc, sub denumirea de Nordic Import-Export. Astazi, Nordic Food este o companie de vanzari, marketing si merchandising cu acoperire nationala. Portofoliul companiei cuprinde azi circa 2.500 de produse alimentare premium impartite in cinci categorii: produse proaspete, produse uscate, fructe&legume, produse congelate si ingrediente specializate.

Produsele internationale premium ajung in toata tara prin intermediul celor 1.300 de clienti directi si 25 de subdistribuiori Nordic Food.  In total, compania a ajuns astazi la un numar de 244 de angajati.

Nordic Food face parte din Nordic Group, infiintat in anul 1991, alaturi de Nordic Logistic, Nordic PetFood Production si Nordic Petfood Distribution. Grupul a ajuns la o cifra de afaceri de 342 de milioane de lei, 18.450 de clienti, 2.700 de produse, 200 de branduri si 540 de angajati.

 

 

Cmentariile sunt închise