Submarine dezvoltă apetitul românilor pentru burgeri gourmet

Marko Benvin, Chief Business Development Officer al Submarine Burger a acordat un interviu Horeca Insight, punând accent pe deschiderea restaurantelor din București și  obiectivele “emoționale” legate de opțiunea unor locații fizice. Dacă inițial și-au propus ca, prin prezența pe agregatori, să atragă clienți dornici să experimenteze produsele și să se familiarizeze cu aromele Submarine, ulterior brandul croat a luat în considerare extindea către segmentul local fast-casual prin deschiderea a trei restaurante în București, în zonele Floreasca și One Cotroceni Park.

Care este conceptul din spatele Submarine Burger și ce îl diferențiază de localuri axate pe prepararea de burgeri? 

De la bun început, ne-am dorit ca Submarine să fie mai mult decât un local. Submarine este o experiență completă ce reunește ingrediente locale și organice care compun burgerii delicioși cu o atmosferă prietenoasă și cu un sentiment de comunitate, toate sub aceeași umbrelă – de la fermă în farfurie, din dragoste și respect pentru cei care ne trec pragul. Cred că din acest concept derivă și diferențiatorii – în toate produsele sale, Submarine folosește ingrediente naturale, organice și locale, fără aditivi sau conservanți. Acest lucru asigură gustul autentic și sănătos al burgerilor. De asemenea, pentru că știm cât de importante sunt momentele petrecute în familie, restaurantele noastre sunt locuri în care oamenii se pot bucura de mâncare bună alături de cei dragi, iar în fiecare duminică toții copiii până la 12 ani primesc meniul gratuit din partea casei. Acesta este făcut cu grijă pentru cei mici și este format din mini burger, cartofi organici, ketchup de sfeclă și bucăți de măr, pentru un desert cât mai sănătos.

Submarine burger interior

De asemenea, pentru că ne dorim să satisfacem toate gusturile și preferințele, mai mult de jumătate din meniul Submarine este dedicat opțiunilor vegetariene și vegane, o altă noutate pentru un brand de burgeri. Nu în ultimul rând, la Submarine suntem atenți la cum putem contribui activ, prin modelul nostru de business, la protecția mediului înconjurător. Astfel, utilizăm materiale și tehnologii prietenoase cu mediul și punem foarte mare accent pe colaborarea cu furnizorii locali, reducând substanțial amprenta de carbon pe tot lanțul de distribuție, prin reducerea distanțelor de transport, a condițiilor speciale de depozitare etc. Totodată, ne dorim să fim aproape de comunitățile în care activăm nu doar prin sprijin acordat fermierilor locali, ci și prin donații și participări la inițiative locale.

De ce s-a ales extinderea tocmai în România? Cum a fost primit brandul pe piața din România până acum și care sunt planurile de extindere în țară?

România este singura țară în care ne aventurăm deocamdată dincolo de granițele croate, iar alegerea s-a bazat în primul rând pe potențialul de creștere al pieței, România fiind un mediu prietenos pentru afaceri. Apoi, am identificat interesul crescut al consumatorilor români pentru burgerii de calitate și pentru locațiile cu poveste. Am testat piața locală prin intermediul conceptului de dark kitchen și a avut o primă reacție pozitivă din partea clienților. Suntem entuziasmați de primirea pe care Submarine o are pe piața din România până acum, cu un interes în creștere pentru produsele noastre de calitate și pentru filosofia care reunește toată familia în jurul unor burgeri delicioși și făcuți din cele mai bune ingrediente locale.

Până în acest moment, Submarine are trei restaurante în București – Floreasca, ONE Cotroceni Park și America House. Obiectivul nostru pe termen lung este de a atrage un procent cât mai mare din publicul dornic să descopere gustul burgerilor emblematici Submarine și să devină parte a comunității noastre.

În ceea ce privește strategia de expansiune, ne concentrăm momentan asupra Bucureștiului, unde ne dorim să devenim lider de piață în segmentul de burgeri premium. Prin continuarea parteneriatelor cu furnizori locali și prin implicarea în acțiuni de responsabilitate socială pe plan local, ne propunem să devenim o prezență recognoscibilă și puternică  în peisajul gastronomic din România.

Ați menționat intrarea pe piața româneasca sub conceptul dark kitchen, ce avantaje a oferit pentru un brand relativ necunoscut? 

Lansarea primului punct de vânzare exclusiv pe platforma Glovo a permis companiei să ajungă la o gamă largă de clienți și să-și creeze o bază de fani fideli. Mai exact, prin utilizarea acestui concept de dark kitchen, am putut testa cererea și interesul consumatorilor români fără a face investiții majore în restaurante fizice. Acest lucru ne-a permis să evaluăm viabilitatea brandului și să obținem feedback direct de la clienți, pentru ca apoi șă avem flexibilitate în adaptarea operațiunilor în funcție de cerințele și feedback-ul acestor clienți.

Legat de mențiunea Submarine Burgers în lista Financial Times a 1000 de companii cu cea mai rapidă creștere, căror factori credeți că se datorează succesul?

Într-adevăr, suntem extrem de onorați de listarea în prestigiosul top realizat anual de Financial Times care include primele 1.000 de companii cu cea mai rapidă creștere din creștere, mai ales că Submarine a fost și unicul brand non-tech din acest top în anul 2021. Cu siguranță, există un cumul de factori care ne-au adus această distincție.

Astăzi, Submarine este prezent în Croația în 4 orașe mari – Zagreb, Rijeka, Split și Zadar, având 18 locații și peste 300 de angajați, iar în România avem deja cele 3 locații în care am investit nu mai puțin de 1,5 milioane de euro.

De asemenea, succesul Submarine se datorează și unui management eficient al afacerii și unei strategii bine definite. Compania a reușit să dezvolte și să implementeze strategii de creștere sustenabilă, adaptându-se nevoilor pieței și asigurând o experiență de calitate pentru clienți.

Meniul include o varietate de produse realizate cu ingrediente de la furnizori locali certificați, puteți detalia angajamentul mărcii de a utiliza ingrediente din surse locale?

Alegerea de a utiliza ingrediente de la furnizori locați certificați este legată de mai multe aspecte importante pentru brandul nostru. Atenția pe care o acordăm ingredientelor locale are un impact direct asupra calității superioare cu care ne mândrim când vine vorba de burgerii noștri. Cu ingredientele proaspete și de înaltă calitate, contribuim la gustul memorabil și experiența culinară unică oferită clienților. Apoi, prin colaborarea cu furnizori locali, ne putem pune amprenta într-un mod pozitiv asupra economiei locale; ne dorim să participăm activ la creșterea și dezvoltarea comunității, creând o rețea de parteneriate cu producătorii și agricultorii din zonă. Mai mult decât atât, am amintit déjà despre reducerea impactului asupra mediului, un obiectiv important al Submarine, iar diminuarea distanțelor de transport prin parteneriatul cu furnizorii locali este una dintre principalele direcții în acest sens.

Submarine Burger oferă o gamă largă de opțiuni vegane, aproximativ 50% din meniu: De ce a fost important ca brandul să includă aceste opțiuni și care ar fi un top al celor mai vândute astfel de produse?

Includerea unei game largi de opțiuni vegetariene și vegane în meniul Submarine este o decizie strategică importantă pentru brand și se află în strânsă legătură cu dorința noastră de a ne poziționa ca un spațiu primitor pentru toate gusturile și alegerile. Există această experiență Submarine definită de diversitatea alternativelor pe care le oferim, de calitatea ingredientelor și de aromele excepționale, dar și o adaptabilitate la tendințele Horeca – cererea pentru opțiuni vegane a crescut semnificativ în ultimii ani, ca urmare a unei preocupări mai mari pentru sănătate, bunăstare și impact asupra mediului. Submarine a identificat aceste nevoi încă de acum 5 ani și continuă să se adapteze nevoilor și preferințelor consumatorilor.

La nivel de preferințe, observăm o deschidere din ce în ce mai mare pentru acest segment din meniu, iar cele mai vândute produse sunt Original vegan și Avocado vegan.

Ne puteți împărtăși mai multe informații despre sosuri și chifle – ce le face speciale? Cum contribuie aceste elemente la menținerea unor standarde de calitate?

Sosurile sunt pregătite în mod artizanal în bucătăriile noastre, după rețetele secrete ale unor chefi renumiți care ne-au fost alături încă de la început. Asigurăm astfel prospețimea și gustul autentic al sosurilor marcă proprie Submarine și acordăm o atenție deosebită ingredientelor utilizate, selectând cu grijă combinațiile potrivite pentru a obține arome și texturi echilibrate. Oferta include o gamă variată de sosuri pentru a satisface gusturile diverse ale clienților – sos de casă din trufe albe, sos de maioneză BBQ, sos pesto genovese aioli sau sosul nostru secret, prezent în The Original Burger.

Submarine burgers

Chiflele sunt și ele făcute după propria noastră rețetă secretă și completează oferta variată de sosuri și alte ingrediente. Submarine oferă opțiuni de chifle speciale pentru cei care urmează diete specifice sau au preferințe alimentare particulare, precum chifle fără gluten sau alternative pentru persoanele care urmează o dietă vegetariană sau vegană.

Așadar, există un numitor comun pentru aceste două ingrediente și anume faptul că sunt făcute exclusiv in-house, după rețete proprii și secrete. Avem control direct asupra produsului și un grad de standardizare a experienței care ne asigură că oriunde ne treceți pragul, veți avea parte de gustul inconfundabil Submarine.

Cum se adaptează Submarine la tendințele industriei pentru a rămâne relevant pe piață?

 Încercăm să ne adaptăm constant tendințelor din industrie și să răspundem nevoilor consumatorilor. Pe lângă acomodarea alternativelor vegan-friendly în meniul nostru, observăm interesul din ce în ce mai consistent pe care consumatorii îl acordă provenienței ingredientelor și sustenabilității în alimentație, iar Submarine răspunde acestor preocupări prin selecția atentă a furnizorilor locali și a ingredientelor utilizate.

De asemenea, ne asumăm responsabilitatea față de comunitate și mediul înconjurător prin implicare continuă în acțiuni sociale, dar și prin promovarea sustenabilității în toate aspectele afacerii, inclusiv prin utilizarea de ambalaje eco-friendly și prin reducerea impactului asupra mediului. Ascultăm întotdeauna nevoile clienților noștri și rămânem aliații comunităților în care activăm.

Care sunt costurile estimative pentru deschiderea unei locații? Cine este publicul țintă și cum determină acesta alegerea locației? 

Costurile estimative pentru deschiderea unei locații Submarine pot varia în funcție de mai mulți factori, cum ar fi dimensiunea spațiului, localizarea, amenajarea interioară și echipamentele necesare. Cu toate acestea, investiția medie pentru deschiderea tuturor celor 3 locații Submarine se situează în jurul sumei de 1,5 milioane de euro, așa cum aminteam mai devreme.

În materie de public-țintă, gama variată de produse oferite atrage de la sine clienți de toate vârstele, care apreciază burgerii de calitate, opțiunile vegane și vegetariene, precum și o experiență plăcută într-un mediu confortabil și autentic. Acordăm o atenție deosebită celor mici, pe care îi “sărbătorim” în fiecare duminică oferindu-le un meniu de copii gratuit.

Când vine vorba de alegerea locației, ținem cont de criterii precum accesibilitatea – fie că vorbim despre clădiri de birouri, zone rezidențiale sau artere populare pentru going out, accesul ușor la locație este un factor important pentru a atrage și menține o bază de clienți regulată. Luăm de asemenea în considerare caracteristicile demografice ale zonei respective. Locațiile preferate sunt cele cu un număr semnificativ de rezidenți, în special tineri și adulți activi.

Vă gândiți la extinderea în regim de franchiză?

De la început și până în prezent, rețeta succesului Submarine a constat în investiții directe – deținem absolut toate locațiile Submarine atât în Croația cât și în România, însă nu excludem pe viitor varianta unui model de business axat pe franchize. Rămânem deschiși la tendințele de business ale pieței și ne vom adapta întotdeauna la vocea consumatorului, dar și a mediului de afaceri.

În calitate de Chief Business Development Officer, ce strategii și inițiative implementați pentru a continua creșterea și succesul Submarine Burgers în România? 

Printre principalele direcții strategice se numără extinderea prezenței geografice, focusându-ne pe deschiderea de noi locații Submarine în diverse orașe din România, astfel încât să putem oferi experiența autentică Submarine unui număr mare de clienți. Aceasta implică identificarea de locații potrivite, evaluarea pieței locale și implementarea unui plan de expansiune coerent.

Submarine_burger

De asemenea, analizăm tendințele din industrie cu scopul de a adăuga produse inovatoare și de a răspunde la preferințele și necesitățile clienților. Ne concentrăm pe dezvoltarea opțiunilor vegane și vegetariene pentru a satisface cererea în creștere pentru alimentația plant based.

Pentru că ne dorim să construim relații solide și să ne implicăm în comunitățile în care activăm, vom investi atât în colaborări cu furnizori locali, cât și într-o prezență online puternică și în strategii de marketing digital eficiente.

Acestea sunt  câteva dintre strategiile și inițiativele pe care le implementăm pentru a consolida creșterea și succesul Submarine în România. Suntem dedicați să fim mereu în pas cu așteptările clienților noștri și să oferim experiențe gastronomice remarcabile.

Există proiecte viitoare sau inovații la care ne putem aștepta?

Ca orice business solid, avem întotdeauna un plan, iar inovația și adaptarea sau chiar anticiparea tendințelor sunt elemente parte din povestea Submarine. Chiar dacă nu putem face publice parte din planurile de dezvoltare, din motive evidente de competitivitate, vă putem spune că suntem aliniați la tendințele de consum și dezvoltăm în permanență produse care răspund nevoilor clienților noștri, în toată diversitatea lor.

Cmentariile sunt închise