Marriott intră pe piața de home sharing cu o ofertă de locuințe de lux

Grupul hotelier Marriott International intră pe piața de home sharing cu un concept care amenință să influențeze radical piața hotelieră mondială. Programul vine ca un răspuns la acțiunile jucătorilor inovatori din această piață, cum ar fi Airbnb.

Pe 29 aprilie, Marriott a anunțat lansarea propriului program de închirieri de locuințe în sistem home sharing, denumit Homes & Villas by Marriott International, prin care pune la dispoziția oaspeților peste 2.000 de locații amplasate în peste 100 de destinații din Statele Unite, Europa, Caraibe și America Latină.

”Lansarea Home & Villas by Marriott International reflectă orientarea noastră permanentă către inovație pe măsură ce nevoile turismului evoluează”, a declarat Stephanie Linnartz, Global Chief Commercial Officer, Marriott International. ”Ceea ce a pornit ca un proiect acum un an s-a transformat acum într-o ofertă globală, ce pune la dispoziția clienților noștri spațiul și dotările unui cămin, susținute de un brand hotelier de încredere și cele mai bune beneficii de loialitate”.

Denumirea programului Homes & Villas by Marriott International ilustrează segmentul de piață elitist căruia i se adresează. Noua ofertă reprezintă o dezvoltare a unui mic program pilot implementat de companie anul trecut în mai multe orașe europene. Programul va avea câteva diferențe notabile față de Airbnb, care ar putea trage clienții care își doresc unicitatea și libertatea pe care le oferă închirierea unei case, dar care vor beneficia și de asigurarea unui standard de calitate ridicat.

Conform datelor furnizate de Marriott International, din oaspeții care au rezervat o locuință în cadrul programului-pilot din Europa, peste trei sferturi s-au aflat în sejururi leisure, cu prietenii sau familia. Pe perioada pilotului, sejurul mediu a fost triplu față de un sejur tipic la hotel.

Noua direcție de business dezvoltată de Marriott penetrează teritoriul controlat de Airbnb, fără însă a intra într–o competiție directă cu acesta. Homes & Villas va avea un minim de 3 nopți de cazare, cu prețuri cuprinse între 200 și 10.000 de dolari pe noapte. În loc să lucreze direct cu persoanele private, Marriott va intra în colaborare cu companiile de închirieri, ceea ce va asigura un nivel ridicat al calității serviciilor și dotărilor. Așadar, Airbnb va controla în continuare segmentul de piață în care turiștii vor putea închiria pentru 50 de dolari pe noapte dormitorul din apartamentul personal al unui necunoscut.

În plus, Homes & Villas va aplica o alta tactică de vânzare. Rezervările vor putea fi făcute prin Bonvoy, programul de fidelitate al Marriott, ceea ce ar putea atrage clienții obișnuiți ai acestui lanț internațional. De asemenea, Marriott a mai declarat pentru The Times că va oferi oaspeților săi din noul program o serie de activități și experiențe disponibile prin intermediul ecosistemului de puncte Marriott.

Un mare minus al sistemului Airbnb au fost problemele legate de violarea intimității și a securității personale, compania încercând prin toate mijloacele să păstreze un nivel de siguranță similar cu cel al hotelurilor. Pentru că Marriott va intra în parteneriat cu companiile de închirieri, și nu cu persoane private, se așteaptă ca standardele de siguranță, curățenie și servicii să fie la un nivel înalt.

Marriott nu este singura companie hotelieră care a încercat să intre pe aceasta piață, însă aceste tentative nu au înregistrat un succes notabil. Până acum, Marriott este prima companie care vine cu un program propriu și nu apelează la achiziția unei companii preexistente specializate pe acest segment de servicii. Cu toate acestea, reprezentanții Airbnb nu se arată foarte îngrijorați de noul competitor. Chris Lehane, șeful de comunicare al Airbnb, a declarat pentru The Wall Street Journal „Le urăm bun venit la petrecere și le dorim călătorie plăcută.”

Homes & Villas pare să fie proiectul care dă startul hotelificării conceptului home sharing, deocamdată pe segmentul luxury & premium. Promițând că va păstra caracterul de unicitate al sejururilor, noul business al Marriott adaugă standarde înalte de siguranță și servicii, la un preț egal (mai mare în cazul vilelor) cu al unei camere de hotel. Dacă proiectul se va dovedi un real câștig pentru turiști sau doar o încercare a unui mare brand hotelier de a profita de un segment al pieței încă neexplorat, rămâne să vedem din răspunsul pe care îl vor da clienții.

Cmentariile sunt închise