Hotel Forum – ediția a 3-a, 25 iunie 2019

Marți, 25 iunie 2019, Horeca Insight a organizat la Hotel Intercontinental ediția a 3-a a Hotel Forum. Evenimentul adresează provocările actuale ale industriei hoteliere și s-a concentrat prepoderent pe găsirea de soluții, mai degrabă decât pe o conștientizare a nevoilor.

Primul panel intitulat sugestiv Legea Turismului – Oportunități și necesități, i-a avut ca invitați pe Dragoș Anastasiu (Președinte Eurolines România Group), Mircea Titus Dobre (deputat, fost Ministru al Turismului) și Mihai Dragomir (Coordonator Management destinația de ecoturism Colinele Transilvaniei și membru AER). Printre subiectele atinse s-a numărat necesitatea promulgării unei legi a turismului care să țină pasul cu tendințele industriei și aliniată cu legislația europeană, cât și o nevoie acută de debirocratizare și simplificare a reglementărilor din domeniu. Re-deschiderea organizațiilor de management al destinației (OMD) în condițiile în care activitatea acestora poate fi justificată din punct de vedere al eficienței promovării țării noastre prin intermediul acestora. S-a constatat de asemenea lipsa acută a datelor necesare analizei pertinente, a studiilor de impact pe care să se poată construi dezvoltarea durabilă și promovarea anumitor destinații cheie. S-a atins și subiectul legiferării statutului platformelor de rezervări online din perspectiva economiei circulare și atragerea acestora în OMD locale. Industria hotelieră va trebui să-și asume implicarea prin diverse metode, să aibă un cuvânt de spus asupra amendamentelor considerate toxice din legislație, să existe o tendință generală de pro-activitate.

Al doilea panel a abordat un subiect sensibil, dar care probabil reprezintă preocuparea constantă a hotelierilor din țara noastră: Evoluția turismului către destinația România. Invitații panelului au fost: Ovidiu Tudor (Președinte Asociația Incoming România), Cristina Huzum (Deputy General Manager – Sheraton Bucharest Hotel) și Octavian Moldovan (Owner Multibrand Hospitality). S-a subliniat necesitatea definirii unei identități, definirea clară a brandului de țară – schimbările constante nu au făcut decât să creeze confuzie în rândul turiștilor care își doresc să meargă dincolo de atracțiile clasice și intens promovate. România ca destinație trebuie abordată și promovată în exterior cu sinceritate, printr-o colaborare strânsă între privat (hotelieri) și stat (administrații locale) – a vinde în sens turistic este interesul tuturor. Exploatarea mijloacelor moderne de promovare (Social Media – Facebook, Instagram și Influencer Marketing, brand ambassadors) pentru a ajunge la un public reprezentativ. Există micro-comunități care se implică în acțiuni de promovare a patrimoniului capitalei și al țării precum Cronicari digitali. S-a vehiculat de asemenea necesitatea de a centraliza informațiile privind obiectivele turistice locale în centre de informare vizibile și mai bine organizate.

Al treilea și ultimul panel al zilei a fost dedicat Resurselor Umane cu accent pe soluții și educație. Printre temele abordate s-a numărat evaluarea crizei de personal în Horeca în general și în hotelărie în particular, soluții de instruire a personalului prin intermediul structurilor interne cât și externe, tehnici de retenție a personalului și incentivare prin reglementarea tips-ului. Cei patru vorbitori ai panelului: Dorin Badea (Manager și Senior Consultant – Echipa Result), Christine Schillings (General Manager Crowne Plaza), Cornel Bertea Hanganu (Președinte Școala fără Șomeri) și Teodor Chifu (EduBiz) au avut printre altele ocazia să ofere opinii despre înlesnirea procesului de angajare a lucrătorilor extra-comunitari.

Hotel Forum este un eveniment dedicat exclusiv profesioniștilor din industria hoteliera, atât din marile lanțuri internaționale cât și din locații independente, precum și furnizorilor de produse și servicii pentru acest segment de piață.

 

Cmentariile sunt închise