Studiu ManpowerGroup: Angajatorii din sectoarele HoReCa si comert mizeaza pe marketing si vanzari

Principalul motor al angajarilor la nivel european este destul de omogen: in cazul industriei producatoare de alimente, angajarile se concentreaza in zona productiei, dar zona de marketing si cea de vanzari constituie la randul lor obiective de investitii, in timp ce sectoarele HoReCa si comert mizeaza hotarat pe marketing si vanzari, interpretate intr-o cheie moderna, sunt cateva din concluziile sondajului online „Munca in sectorul alimentatiei: Tendinte si perspective de ocupare in sectorul food”, realizat de ManpowerGroup. In studiu, care urmareste sa sporeasca cunoasterea dinamicii si modelelor de organizare si sa deceleze cateva din tendintele de dezvoltare, pentru a oferi unele linii directoare de optimizare a strategiilor de investitii in resursele umane, se mai arata ca majoritatea angajatorilor din Europa au asteptari stabile, sau de crestere (ce poate fi si sezoniera).

In Europa, comertul electronic (e-commerce) este principala prioritate, la egalitate cu alimentele bio (26%), fiind urmat de alimentele speciale (22%) si sustenabilitate (15%). In plus, 60% dintre angajatorii europeni prevad o amplificare a resurselor umane dedicate mediului digital.

Industria alimentara, cel mai mare angajator din Romania: peste 180.000 de angajati

In Romania, industria alimentara este unul dintre principalii contribuabili la economie, cu o cifra de afaceri estimata de 44,4 miliarde lei (circa 10 miliarde euro) in 2011. Datele statistice arata ca sectorul este, per ansamblu, cel mai mare angajator din Romania, cu peste 180.000 de angajati, se arata in raportul realizat de ManpowerGroup. Conform sursei citate, Romania importa produse agricole in valoare de circa 1,6 miliarde euro si are exporturi de circa 3,3 miliarde. In schimb, situatia se inverseaza cand este vorba de alimente (produse finite), unde exporturile sunt de circa 1,4 miliarde euro si importul de 3,1 miliarde. Sectorul este unul din putinele care nu sunt dominate de multinationale, circa 70% din exporturile alimentare apartinand companiilor cu capital romanesc, fata de doar 32% in alte sectoare de activitate. In topul primelor 10 companii din domeniul productiei alimentare, 3 sunt cu actionariat majoritar autohton.

10 companii controleaza peste 70% din industria alimentara globala

Zece giganti alimentari, cu venituri anuale de 450 miliarde de dolari si capital de peste 7.000 miliarde, controleaza peste 70% din industria alimentara din lume. Primele doua companii in ordinea cifrei de afaceri sunt Nestle (90,3 miliarde USD) si Pepsi (66,5 miliarde USD). Coca-Cola (44 miliarde USD) se afla la distanta de rivalul istoric, fiind depasita de Unilever (60 miliarde USD) si Mondelez (55 miliarde USD), iar pe ultimul loc din top se afla Kellogg’s, cu venituri anuale de 13 miliarde USD.

Carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Cmentariile sunt închise