Studiu de ultimă oră: Care sunt gusturile și aromele care vor dicta direcția pieței food & beverage în 2019

În materie de gust, 2019 va fi anul plantelor cu flori, al gusturilor rafinate și al unui nou val de arome etnice, conform graficelor Kerry Taste Charts, care prognozează principalele tendințe europene anuale privind gusturile și aromele alimentelor și băuturilor.

Compania Kerry, unul dintre cei mai importanți jucători pe segmentul gustului și nutriției, a lansat graficele anuale în materie de gust pentru anul 2019. Inițiativa companiei dezvăluie predicțiile privind tendințele în creștere sau emergente de pe piața alimentelor și băuturilor, punând accentul pe cinci categorii: Alimente sărate (Savoury), Gustări (Snacks), Dulciuri, (Sweet), Băuturi calde (Hot beverages) și Băuturi reci (Cold Beverages).

Predicțiile din grafice au la bază cunoștințele interne ale companiei Kerry, rezultate din experiența propriilor specialiști în arome, a barista și a experților săi culinari, la acestea adăugându-se și tendințele înregistrate în rândul consumatorilor și dezvoltările de noi produse în retail și horeca.

Aromele exotice oferă experiența călătoriilor
Conform graficelor Kerry Taste Charts date de curând publicității, pe măsură ce consumatorii se vor familiariza tot mai mult cu arome internaționale cum ar fi kimchi, wakame și matcha, va urma noul val de arome etnice din regiuni exotice, precum Africa sau Orientul Mijlociu. Dorința tot mai puternică de a explora și de a călători tot mai departe va face ca gusturile de gesho și moringa să fie tot mai căutate, ca o confirmare a faptului că oamenii doresc gusturi care să le ofere experiențe culturale.

Orientare către o viață sănătoasă
O altă previziune făcută de Kerry este că anul 2019 va fi unul al unei prezențe tot mai mari a aromelor de plante în toate categoriile, consumatorii dorind produse inovatoare și premium care să le ofere și satisfacții emoționale. Aromele de plante precum măceșele și pandanul, nu doar că sunt sănătoase, ci le și oferă oamenilor gusturi noi, incitante. Având în vedere modul în care consumatorii au început să cunoască și să înțeleagă plantele, dincolo de aromele florale clasice, este de așteptat să crească interesul pentru ierburi (aromatice sau nu), rădăcini, cum ar fi piperul negru, cardamomul și ghimbirul. Aceste profiluri de arome sunt asociate cu un mod de viață sănătos, natural, așa încât consumatorii vor percepe plantele ca pe un mod de a se bucura de un gust plăcut și în același timp de a face ceva pentru sănătatea lor, pentru starea de bine.

Datele obținute de Kerry surprind tendința orientării către gusturile sărat și amar, chiar și în categoriile de produse dulci, pe măsură ce percepția consumatorilor față de zahăr a început deja să se schimbe radical. Profile de gust precum cel de turmeric, nucșoară, gențiană sau cimbru au început deja să fie folosite în băuturi, iar acest trend este în continuare ascendent. Toate aceste arome care vor fi adăugate gusturilor sărate (aflate în opoziție cu gustul dulce, perceput ca fiind nesănătos) vor da consumatorului satisfacția momentelor de plăcere lipsite de orice încărcătură negativă.

Redescoperirea tradiției autentice
Atât datorită faptului că este în sine o aromă plăcută, gustul de afumat se află, de asemenea, între tendințele lui 2019. Această aromă oferă consumatorilor o experiență senzorială îmbogățită, care include și o latură premium, autentică, gastronomică, fiind percepută ca rezultat direct al proceselor clasice de gătit, ceea ce se înscrie în tendința generală de redescoperire a tradiției.

„Ne putem aștepta la apariția unor gusturi  care să stimuleze experiența senzorială oferită de mâncăruri și băuturi și care să dea, de asemenea, un gust extraordinar. La nivelul întregii piețe, aspectul senzorial joacă un rol tot mai important când vine vorba de intenția de cumpărare a consumatorilor și reprezintă un mod inovator și creativ de a crea si oferi gusturi”, afirmă Coralie Garcia-Perrin, Senior Marketing Manager for Taste în cadrul Kerry Europe.

„Graficele pe care le-am realizat reprezintă o analiză interfuncțională a tendințelor din industria alimentară și a băuturilor. Folosim cunoștințele noastre interne inspirându-ne în același timp din piață, din perspectiva horeca, a lanțurilor de retail și a rețelelor sociale. Depășim granița aromelor, pentru a clădi un viitor autentic al gustului.”

Graficele gusturilor (Taste Charts) realizate de Kerry Europe pentru 2019 pot fi descărcate de la linkul următor: https://kerry.com/insights/resources/2019-global-taste-charts/europe-kerry-taste-charts-2019.

Cmentariile sunt închise