Crama Vinarte lansează aplicația mobilă de AR – Realitate Augmentată

Domaine Vinarte, prezentă în zona Olteniei cu Crama Bolovanu, în Sâmburești și Crama Stârmîna, în Mehedinți, cu o experiență de peste 20 de ani pe piața vinurilor autohtone, lansează aplicația mobilă VINARTE, făcând astfel și primul pas către Realitatea Augmentată în îndustria atat de conservatoare a vinurilor. Digitalizarea comunicarii brandurilor dîn portofoliu, cu focus pe Realitatea Augmentată și reconstrucția platformei online, cu focus pe shopul online sunt o consecință firească a înțelegerii noilor obișnuințe de consum din anul precedent.

Toată situația generată de restricțiile impuse a influențat și modificat mult capacitatea companiilor producatoare de vin de a interacționa cu consumatorii, piața Horeca și de evenimente fiind cele care ofereau în trecut experiențele cele mai complexe prin degustările oferite. Retail-ul modern, prin diverse acțiuni întreprinse, a facut eforturi de a păstra apropierea de consumatori în aceasta perioadă, bineînțeles ținând cont de diferențele de abordare dintre cele două canale de vânzare și aplicand măsurile de siguranță sanitară.

În urma analizei dinamicii obiceiurilor de consum, Vinarte a decis să se alinieze cu prezența consumatorilor săi și să faca astfel, un upgrade în comunicarea cu aceștia.

“Reorientarea către canale noi de vânzare sau adaptarea produselor din portofoliu pentru noi canale este un proces destul de greu și nu se poate petrece de pe o zi pe alta, mai ales în cazul unui produs cu puternice atribute senzoriale, care are nevoie de sesiuni de degustări și evenimente. Cu toate acestea, în jumtate de an, echipa Vinarte a reușit sa stabilească noi parteneriate cu magazine online, să-și constriască propriul shop online, chiar dacă logistica pentru implementare a fost o imensă provocare. În plus, ne-am concentrat pe elemente de comunicare noi, moderne, din zona de Augmented Reality, încercând să substituim într-un limbaj modern, atributele subtile ale vinurilor noastre. Daca vreți, este ca și cum mutăm petrecerile din offline în online, adaptându-ne la noua realitate” a declarat Rodica Căpățână, director general Vinarte.

 

Pentru anul 2021, Vinarte iși propune să acorde o atenție sporită canalelor de comunicare digitală, încercând să transmită consumatorilor într-un mod virtual, prin intermediul AR, caracteristici ale vinurilor, modalități de asociere culinară, sugestii de servire, precum și povesti ale personajului principal care guvernează Crama VINARTE, emblematicul Țap Pan (simbol regăsit pe coifurile tracice, sec IV Î.C, descoperite la Porțile de Fier) – simbol al libertății, rusticului și al petrecerilor în natură.

În susținerea noii strategii, deja 90% dintre etichetele vinurilor Vinarte conțin elemente de Realitate Augmentată, ce aduc consumatorilor, prin scanarea cu telefonul mobil, o experiență imersivă și multisenzorială în universul cramelor Stărmina (Mehedinți) și Castel Bolovanu (Sămburești, Olt). Aceste experiențe noi conturează un ecosistem viu de interacțiune cu vinurile Vinarte, ce crează suspans, emoții și dornța de a afla notele și aromele vinului, dar și educă în ceea ce privește soiurile sau un pairing perfect de wine&dine.

Totodată, digitalizarea brandului VINARTE aduce pentru partenerii de afaceri avantaje multiple. Cercetările de specialitate au aratat ca prezența elementelor AR crește valoarea percepută a produselor și capacitatea de reacție la marca respectivă.

Campaniile de comunicare devin dinamice și chiar “palpabile”. Tehnologia permite prezentări aproape reale și instrumente de măsură eficiente, ceea ce broșurile și rapoartele clasice nu pot cuprinde.

Aplicația mobilă VINARTE este gratuită și poate fi descarcată din App Store și Google Play, utilizatorii fiind surprinși încă de la primul download.

În timp, prin actualizări permanente ale aplicației, utilizatorul/consumatorul va fi în legatură cu noile animații, promoții și evenimente.

Cmentariile sunt închise