Studiu despre bauturi alcoolice: Obiceiurile de consum ale generatiei Y

Aproximativ  55% dintre tinerii varsta cuprinsa intre 20-30 de ani, ce locuiesc in orasele mari, ies cel putin lunar in baruri, pub-uri, cafenele sau cluburi, se arata intr-un studiu realizat de Starcom MediaVest Group. Conform studiului citat, 33% dintre acestia merg in baruri sau pub-uri, 48% in cafenele, iar 19 % in cluburi. Cand vine vorba de bauturi alcoolice, pentru generatia Y acestea sunt in mod special prezente atunci cand participa la evenimente sociale, ca nunti sau botezuri, sau cand ies in oras prin baruri sau cluburi alaturi de grupul de prieteni.  75% dintre ei sustin ca aleg din cateva branduri favorite pe care le consuma de obicei, iar cele mai populare bauturi sunt whiskey-ul si vodka.

62% dintre respondenti consuma bauturi alcoolice pentru a se energiza in timpul petrecerilor, dar si in momentele in care se strang spontan cu prietenii. Printre brandurile preferate de bauturi alcoolice se numara Jack Daniel’s, J&B, Ballantine’s, Johnnie Walker, Absolut, Finlandia sI Bailey’s.

Drinking Habits_infografic maiMajoritatea tinerilor prefera bauturile combinate, doar 16% le beau seci. 31% dintre tineri combina bauturile alcoolice cu sucuri naturale, 19% le beau sub forma de cocktail-uri, iar 7% prefera shoturile. Acestea sunt cel mai des consumate in baruri sau cluburi. Shoturile marcheaza un moment de apropiere intre membrii grupului, dar si cea mai buna metoda de a iesi din tipare. 11% dintre tineri vad shoturile ca warm-up pentru iesirile in oras.

Sapte din 10 tinerii chestionati cheltuiesc pe bautura cel mult 100 de lei atunci cand ies in oras, in timp ce acelasi numar de tineri aloca 200 de lei sau chiar mai putin pentru cheltuielile unei petreceri acasa.

Studiul arata ca prietenii, petrecerile si internetul reprezinta principalele surse de informare ale tinerilor cu privire la bauturile alcoolice. Iar gustul, pretul, renumele brand-ului si recomandarea prietenilor sunt principalele criterii de selectie. Recomandarea barmanului sau design-ul produsului nu au o importanta asa de mare.

Cercetarea a fost realizata in colaborare cu  platforma de research iVox, pe un numar de 445 de tineri din generatia Y. Targetul il constituie tinerii cu varste cuprinse intre 20-30 de ani, din mediul urban mare, utilizatori de internet si bautori de bauturi alcoolice.

Carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Cmentariile sunt închise