Piața locală de creveți ajunge la 25 de milioane de euro conform Alfredo Seafood

Alfredo Seafood, companie românească de top pe segmentele import, procesare, distribuție de pește și fructe de mare și lider de piață pe categoria de pește proaspăt ambalat, apreciază valoarea pieței de creveți din România la circa 25 de milioane de euro. Astfel, în primul semestru din 2023, segmentul s-a majorat cu 20%, față de aceeași perioadă a anului precedent. Cererea de creveți tot mai ridicată se reflectă și în volumul și valoarea importurilor, care s-a dublat în perioada 2020-2022, conform analizei reprezentanților Alfredo Seafood, pe baza datelor Institutului Național de Statistică.

 „Consumul de creveți în România evoluează constant începând cu 2020. Odată cu pandemia, românii au devenit mai atenți cu ceea ce mănâncă și mai interesați să adopte un stil de viață sănătos. Iar conform experților în nutriție, creveții reprezintă unul dintre cele mai valoroase alimente. Cu toate acestea, consumul de creveți rămâne la un nivel modest. Media anuală a consumului de pește și fructe de mare în România se ridică 8–9 kilograme pe cap de locuitor, din care creveții reprezintă doar 3%”, a spus Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood și director general Bistromar la Timona.

Darmanescu_Alfredo

Beneficiile nutriționale fac din creveți un superaliment: conțin cantități optime de vitamina B12 și acid folic, cu efecte antiemice, fier, iar în doar 100 de grame conțin 20 de grame de proteine și 50% din necesarul zilnic de seleniu al organismului. La capitolul surse de proteine creveții sunt la fel de valoroși precum carnea și peștele, însă la capitolul minerale sunt net superiori, pentru că aduc tot ce e mai bun din mare: iodul este esențial pentru accelerarea metabolismului și funcționarea optimă a tiroidei, iar zincul crește imunitatea. În plus, creveții au un aport caloric mic, așadar nu îngrașă, iar după ou, sunt alimentul cu cel mai mare nivelul de colesterol bun, LDL: 200 miligrame, la 100 de grame de produs, adică 70% din doza zilnică recomandată”, a explicat Mihaela Bilic, medic specialist în nutriție și boli metabolice.

Datele de consum arată că românii apreciază creveții, aceștia având o pondere de peste 50% din totalul pieței locale de fructe de mare. Însă, reprezentanții Alfredo Seafood arată că, în continuare, oamenii nu au suficiente informații despre proprietățile benefice ale acestui aliment.

„Cred că este datoria tuturor jucătorilor de pe o piață să contribuie la dezvoltarea acesteia. Dacă ești un business transparent, corect și pentru care calitatea produselor reprezintă esența brand-ului, atunci ai responsabilitatea de a educa publicul. Numai în acest mod, o piață poate crește sănătos. Tocmai din acest motiv, Alfredo Seafood lansează o campanie de informare despre creveți. Vrem să subliniem de ce este un superaliment, la ce trebuie să fie atenți oamenii atunci când îl cumpără sau care sunt cele mai bune surse și tipuri de creveți. Din informațiile mele, suntem primii care demarează o astfel de campanie, dedicată creveților, în România. Sper ca acest tip de inițiative să fie tot mai dese și să aducă schimbări notabile în bine, în obiceiurile alimentare ale românilor”, a concluzionat Mihai Cristian Dărmănescu.

Campania are ca motto „Crevetele: Superaliment. Supergust. Superproteină” și se va derula în perioada 1 octombrie – 15 decembrie, pe canalele Social Media ale Alfredo Seafood, precum și în mass-media și prin afișaj stradal.

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienței şi relațiilor internaționale cu marii producători de pește din lume, a celor patru linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în București și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanțuri de hypermarketuri şi supermarketuri din țară şi în peste 5.000 de magazine din comerțul tradițional, alături de rețeaua HoReCa.

În prezent, Alfredo Seafood este una dintre cele trei divizii de business ale Bistromar la Timona, companie deținută de către familia Dărmănescu. Alfredo Seafood reprezintă divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare, iar celelalte două sunt: Frigonet Logistics, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate; BistroMar, restaurant – pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floreasca, din București.

 

 

 

Cmentariile sunt închise