“Ospătarul digital” de la Bookingham și Dideat: O soluție pentru lipsa de personal din Ospitalitate

Dideat – soluția fintech pentru preluarea comenzilor și procesarea plăților în restaurant, devine partener al platformei de rezervări online, Bookingham, o colaborare care susține digitalizarea industriei HoReCa din România și își propune să eficientizeze procesul de comandă internă pentru restaurantele, barurile și cafenelele care se confruntă cu o lipsă de personal.

Colaborarea a venit ca un pas firesc pentru două companii care activează în același domeniu și împărtășesc aceleași valori și obiective: dezvoltarea industriei HoReCa prin îmbunătățirea experienței clienților și prin reducerea efortului depus de personalul din restaurante.

„Experiența clientului în restaurant e strâns legată de calitatea serviciilor oferite, iar asta o știm cu toții. Și mai știm și că, de foarte multe ori, personalul din mediul HoReCa are nevoie de o mână de ajutor. În timpul orelor de vârf sau când nu sunt suficienți angajați pe tură, există riscul ca unii clienți să devină deranjați, iritați, în timp ce managerii și ospătarii nu fac față – fizic – cererii mult prea mari. În acest context, digitalizarea devine cea mai eficientă soluție care îți poate salva localul.” a declarat Raul Sideriaș, CEO Bookingham

Bookingham facilitează procesul de gestionare al rezervărilor în restaurant și se ocupă de marketingul localului, pe când Dideat digitalizează procesul intern de comandă, cu ajutorul soluțiilor online de preluare comenzi și procesare plată.  

„Este evident că ospitalitatea are nevoie de instrumente noi, care să o ajute să facă față provocărilor majore cu care se confruntă de câțiva ani – în special, lipsa de personal. Dideat simplifică procesul de comandă și plată, ceea ce ajută atât clientul, cât și restaurantul. Aplicația este un tool foarte util pentru orice format de business HoReCa, cu servire la masă sau takeaway/pickup.” a adăugat Claudiu Dorobanțu, CEO Dideat.

Parteneriatul își propune să reducă volumul de muncă al personalului din restaurante și să îmbunătățească experiența clienților în local cu ajutorul funcționalităților dezvoltate de Dideat  și disponibile exclusiv în suita de abonamente Bookingham.

Datele oficiale arată că numărul salariaților din România a scăzut anul trecut pentru prima oară, sub pragul de 4.000.000. Sectorul HoReCa se confruntă cu un deficit de aproximativ 50.000 de angajați, conform cifrelor comunicate de organizațiile patronale din domeniu. În 2021, au intrat pe piață în jur de 10.000 de angajați din țările asiatice, majoritatea din Nepal, Vietnam și Sri Lanka, însă anul acesta, contextul geopolitic face din ce în ce mai dificilă recrutarea personalului străin. În medie, durata procesului de recrutare a forței de muncă din străinătate este de 8-10 luni.

Reprezentanți ai Alianței pentru Turism și Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România declarau recent: “Ne luptăm cu un deficit de personal fără precedent, care amenință dezvoltarea afacerilor cel puțin la fel de mult precum recesiunea economică. Oamenii nu mai au încredere în această industrie, iar companiile fac eforturi și alocă resurse peste estimări și bugete, pentru a putea combate lipsa personalului.”

Dideat oferă oaspetelui acces instant la cea mai nouă versiune a meniului, poate să comande sau chiar să plătească online. Aplicația e potrivită și pentru oaspeții care se grăbesc, în timp ce ușurează și munca administratorilor și ospătarilor. Dideat nu își propune să înlocuiască angajații localurilor partenere, este mai degrabă o completare a serviciilor – mai ales în aglomerația orelor de vârf, sau când localul nu dispune de suficient personal.

Soluțiile Dideat sunt concepute sub forma a trei pachete:

  1. Vizualizare meniu online;
  2. Vizualizare meniu și comandă online;
  3. Vizualizare meniu, comandă și plată online.

Iar în calitate de oaspete, simpla scanare a unui cod QR dă acces la un „ospătar virtual” dedicat.

Lansat în anul 2020 în Cluj-Napoca, Bookingham este prezent doi ani mai târziu în 39 de orașe din România, ca soluția completă de digitalizare a industriei HoReCa, prin:

  • facilitarea procesului de colectare și gestionare a rezervărilor;
  • creșterea vizibilității restaurantelor în comunitate;
  • eficientizarea costurilor de management și publicitate.

Cmentariile sunt închise