Nou pe piata de delivery, Glovo vrea sa ajunga la 300 de parteneri si 2.000 de curieri pana la finalul anului si sa transforme Bucurestiul in centru de expansiune regional

Intrata pe piata locala in aprilie a.c., Glovo, aplicatia spaniola care permite utilizatorilor sai sa cumpere, sa primeasca si sa trimita orice pe raza unui oras, a inceput luna aceasta livrarile in Capitala.

Intr-un segment in care concurenta se inteteste, anul acesta fiind marcat de intrarea unor jucatori internationali (Takeaway.com, Uber Eats), Glovo are bugetata o investitie de aproximativ 2 milioane de euro pentru primii doi ani de zile pe piata locala. Principalul sau atu de diferentiere este posibilitatea de a livra aproape orice tip de produs, food sau non-food, prin intermediul unei singure aplicatii. Astfel, poate livra mancare comandata de la restaurantele partenere, produse din supermarketuri, farmacii sau alte tipuri de magazine. Un alt atu pe care mizeaza Glovo este „promisiunea” unui timp scurt de livrare, mai mic de o ora.

De asemenea, aplicatia poate functiona ca un serviciu de curierat, livrand produse/obiecte ce se incadreaza in conditiile date, si anume sa aiba o greutate de maximum 8-9 kg si o dimensiune de maximum 40x40x30 cm, astfel incat sa poata fi transportate pe bicicleta sau scuter.

“Glovo este un marketplace din care utilizatorii pot comanda orice si pot trimite ei insisi orice. Cateva categorii de produse care pot fi comandate precum mancare preparata, alimente sau produse farmaceutice sunt predefinite, insa aplicatia permite utilizatorilor sa comande orice. Mai mult decat atat, utilizatorii pot trimite corespondenta si pachete, cu livrare rapida, oriunde in oras. Preturile sunt clare, fixe si stabilite in functie de distanta, astfel incat costurile finale ale serviciilor pot fi calculate fara cheltuieli suplimentare”, precizeaza oficialii companiei.

Planuri si asteptari

In acest moment, Glovo are deja incheiate parteneriate cu mai multe locatii din Bucuresti, restaurante precum El Torito, Speed Pizza, Ganesha, Donatino, Aria Burger, florarii, cofetarii si patiserii.

Reprezentantii Glovo au anuntat ca, pentru a face fata traficului din Capitala, o parte din curieri se vor deplasa pe scootere si biciclete. Traficul congestionat a devenit o problema din ce in ce mai mare la nivel mondial, nu numai in Romania, fapt care va determina cresterea apetitului consumatorilor pentru servicii de livrare. Un studiu Tomtom din 2014 a aratat ca Bucurestiul este cel mai congestionat oras din Europa, soferii stand in medie in trafic noua zile pe an. Conform specialistilor, estimarile pentru piata de servicii de livrare din Romania arata ca aceasta se va dubla pana in 2022, ajungand la 450 milioane de euro.

„Ne asteptam la o crestere puternica in toamna, sau in perioada in care vremea este mai rea. Competitia pe zona de food o sa fie din ce in ce mai puternica, dar exista loc in piata pentru mai multi jucatori importanti. Din Romania o sa intram si in tarile vecine, astfel ca Bucurestiul va fi centrul regional pentru Europa de Est, deci asteptarile mele sunt pentru toata regiunea. Pe termen scurt, vizam intrarea in Bulgaria si Ungaria. Cat priveste extinderea pe plan local, vrem sa fim prezenti in toate orasele importante din Romania, cele cu peste 200 mii de locuitori, si suntem deja in discutii cu parteneri puternici din piata pentru food si non food”, a declarat Victor Racariu, General Manager Glovo Romania, pentru Horeca Insight. Acesta a precizat ca extinderea in tara va demara tot anul acesta, iar pana la finalul anului vor sa integreze 300 de parteneri si circa 2.000 de curieri.

 

Glovo este un start-up care si-a inceput activitatea in 2015 in Barcelona, Spania, si care acum este prezent in peste 60 de orase (intre care Paris, Madrid, Sao Paolo) din zece tari de pe trei continente – Europa, America de Sud si Africa. Prin intermediul ei, se livreaza lunar peste 1 milion de comenzi, cu un timp mediu de livrare mai mic de 35 de minute. Peste 500.000 utilizatori sunt activi in aplicatia care are 5.600 de parteneri in toata lumea. Tot in luna mai, Glovo a intrat in Turcia si in Egipt.

Cmentariile sunt închise