Doar desert – linia de deserturi dedicată segmentului HORECA

Denumirea corectă este Just Dessert și este un nume asociat de ceva vreme cu Pastry Chef Rareș Dinu. Inspirația acestui adevărat trademark a venit de la cartea cu același nume care i-a marcat parcursul în domeniu – se pare că și cea mai dură personalitate precum cea a lui Gordon Ramsey poate fi îmblânzită cu un desert și i-a servit lui Rareș drept inspirație. Cunoscut și el ca “maestrul” cofetar de la NUBA, Rareș este un reprezentant al unei generații oarecum old-school, un profesionist al Horeca care și-a construit cariera și numele învățând constant și muncind către pasul firesc din carieră – un business propriu. Chiar dacă ideea s-a concretizat încă de anul trecut, a fost nevoie de o infuzie de know-how din partea unui apropiat al său, un antreprenor vizionar – Cristian Tudor. Este vorba de fondatorul Microgreens, antreprenor care de acum 6 ani și-a asumat identificarea unei nișe care necesita și o educare a potențialilor clienți în ce privește beneficiile produselor comercializate – microplante și plante aromatice.

Dacă un Pastry Chef intuiește așteptările crescute de la un desert care vine să încununeze o masă la restaurant, un antreprenor călit în România aduce cu sine rigoarea, consecvența și asumarea de deschizător de drumuri. La intersecția experienței a doi profesioniști obișnuiți să “livreze” dincolo de așteptări stă Just Dessert – un concept de deserturi ambalate care își propune să cucerească piața Horeca. Atunci când au pornit afacerea și-au dorit să vină în întâmpinarea unei nevoi a pieței pentru deserturi de calitate, ambalate convenabil (să poată fi ușor transportate și de către consumator), accesibile ca preț raportându-ne la ingredientele folosite, cu termen de valabilitate redus care să justifice lipsa oricăror aditivi. Portofoliul va cuprinde și produse congelate, ocazie cu care chef Rareș dorește să schimbe mentalitatea sau reticența unor consumatori referitor la această categorie de produse. Ne putem aștepta ca deserturile lor să cucerească treptat rafturile cu produse proaspete din marile magazine, la fel cum le vom regăsi în meniul unor restaurante de renume. Nu vorbim de producție de masă, ci mai degrabă de o atenție crescută  acordată schimbării percepției, a felului în care românii se raportează la desert. Este un moment prielnic să exploateze trendul pentru un stil de viață sănătos, chiar dacă vorbim de consum de dulciuri. Desertul este parte integrantă a mesei și de obicei ultima impresie cu care pleci de la o petrecere sau o seară în oraș este desertul consumat. Presiunea pentru localuri este destul de mare și investițiile ar trebui să fie pe măsură – Just Dessert se întâlnește la jumătatea drumului cu această nevoie de a beneficia de experiența unui Pastry Chef de renume care poate garanta pentru deserturile care îi ies din mâini, adecvate consumului imediat și depozitării. Având în vedere că spațiul de producție se află la 40 de kilometri de capitală, în proximitatea comunei Gorgota și a fermei Microgreens, deși nu am primit foarte multe indicii legate de investiția inițială – faptul că se află în afara capitalei a fost cu siguranță un atu.

Gama de produse cuprinde deserturi clasice precum: Cheesecake cu caramel sărat,  White Chocolate Mousse cu fructe de pădure sau Coconut Milk Chocolate Creme; dar se va plia și pe nevoile unor jucători din Horeca ce pot genera volume de consum sau își doresc produse personalizate pentru diverse evenimente.

Deocamdată îi puteți găsi pe pagina dedicată facebook.com/byRaresDinu/ și apreciem că un astfel de demers este benefic pentru industrie, mai ales că își propune ca pe termen lung să ia în considerare dezvoltarea sustenabilă și menținerea unor standarde ridicate atât în producția, cât și în distribuția de produse proaspete. Cristian este cu siguranță antreprenorul care a făcut pionierat în domeniul produselor proaspete și are deja cunoștințele și rezistența de a continua. Cât despre Chef Rareș, modestia care îl caracterizează nu poate să vină decât dintr-o experiență profesională a lucrurilor bine făcute, a celui familiarizat cu eforturile susținute de a crea din zahăr referințe.

Cmentariile sunt închise