Conferinta Horeca Next Level: Consumul in Horeca revine pe crestere, “beneficiarii” fiind businessurile cu concepte solide

Mai multi antreprenori din industria Horeca, reprezentanti ai unor formate de scucces pe piata romaneasca, spun ca au inregistrat rezultate foarte bune in primele luni din acest an, semn ca piata revine pe crestere. O alta concluzie desprinsa din dezbaterile sesiunii in plen de la conferinta Horeca Next Level, organizata de Food&Bar, este ca formatele deosebite, care se diferentiaza prin concept, design, meniu si evenimentele organizate, precum si cele specializate, care abordeaza in adancime un domeniu, sunt cele care au succes.

Florin Scripca, cunoscut ca si “Chef Foa”, a prezentat, in cadrul Horeca Next Level, atuurile restaurantului Stradale, un proiect axat pe „street food” si „live cooking” implementat in luna martie a.c. de Flavours Food Design. “Stradale a avut peste peste 10 mii de clienti in prima luna de functionare, iar planurile de dezvoltare a conceptului cuprind deschiderea terasei, introducerea unui meniu a la carte pentru micul dejun si transformarea sa intr-un gastro-pub pe timpul serii“, a precizat Chef Foa.

5

Radu Tanase, co-proprietar la Calif, a punctat evolutia acestui business, ce a ajuns in 2014 la o cifra de afaceri de 1,29 milioane de euro, dublu fata de cea inregistrata in 2013. Potrivit lui Tnase, principalele atuuri ale afacerii sunt: pozitionarea pe piata, ca primul kebab boutique, calitatea produselor, a carei constanta este asigurata de centrul propriu de productie. “Cifra de afaceri inregistrata in primele cinci luni ale acestui an a ajuns la circa 880 de mii de euro, cu 180% mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Pentru 2015, planurile noastre vizeaza deschiderea primului drive-in kebab, in Militari, si consolidarea businessului, obiectivul final fiind o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro”, a declarat Radu Tanase.

Beraria H, una dintre locatiile care s-a remarcat in ultimul an pe piata romaneasca, se bazeaza atat pe specificul de bararie cat si pe organizarea de evenimente, de la concerte si spectacole de stand-up pana la evenimente corporate. Anul acesta, reprezentantii locatiei au decis schimbarea meniului initial, specific unei berarii, cu un meniu extins, semnat de chef Catalin Scarlatescu. “Consider ca schimbarea meniului a fost o decizie foarte buna, in prezent vanzarile de mancare le-au intrecut pe cele de bauturi, ajungand la o pondere de aproape 53% din totalul vanzarilor, un lucru interesant in cazul unei berarii”, a declarat Vlad Dumitru, General Manager al Berariei H.

Interbelic Victoria, relocat anul trecut din Centrul Vechi pe Calea Victoriei, recreeaza atmosfera pub-urilor newyorkeze in stilul anilor ’20-’30, incercand sa redea conceptul specific barurilor care function­au ilegal in locatii obscure, din perioada Prohibitiei. “Lumea vine la noi pentru atmosfera. Daca stii sa decodifici atmosfera, atunci stii sa o si creezi. Cred ca 20% din atmosfera este ceea ce vezi, restul depinde foarte mult de perceptia fiecaruia”, a spus Costin Gache, Co-propietar Interbelic Victoria.

Vlad Hancu, co-proprietar Shoteria, a “adus” in atentia participantilor primul shotbar din Bucuresti. Deschis in aprilie 2015 in Centrul Vechi al Capitalei, conceptul gazduieste, in stilul unei statii de tren, cele doua zone principale: statia de prima alcoolizare, urmata de statia de reabilitare. Barul dispune de doua „meniuri”, denumite sugestiv tabela de „Plecari”, cu meniul de alcoolizare si tabela de „Sosiri”, care afiseaza meniul de reabilitare.

Bogdan Stanciu, general manager BitSoft, a prezentat audientei avantajele solutii Breeze, POS in cloud, destinata locatiilor mici si mijlocii. „Breeze este o solutie gandita special pentru tablete si reprezinta un instrument de crestere a vanzarilor, sprijinind ospatarii sa recomande clientilor produsele potrivite (complementare, preferate, oferte) si, de asemenea, se integreaza cu sisteme de management al programelor de fidelitate si sprijina activitatilede marketing si relationarea cu clientii”, a precizat Bogdan Stanciu. BitSoft are 20 de ani de experienta in ospitalitate (gestiune hoteliera si de restaurant) si este distribuitor in Romania pentru Micros-Oracle Hospitality.

3

Cele trei workshop-uri, avand ca teme: Gourmet Expertise, Shake & Stir si Sweet & Savory, a cuprins demonstratii de live cooking, degustari, precum si insight-uri din Horeca sustinute de catre Stefan Popescu, Executive Chef restaurant Barbizon Hotel Pullman, Chef Cezar Munteanu, Daniela Sima, Director de Marketing la Selgros Cash&Carry Romania, Iosif Stefanescu, Executive Chef la Osho, Laurian Olarescu, Valvis Holding, Eugen Vernea, Director Dezvoltare Fratelli Group si Robert Eftimie, consultant bartending Qube Bartending Agency.

Horeca Next Level, eveniment organizat de Food&Bar ieri, 21 mai 2015, la Cristal Palace Ballrooms, a reunit intr-un cadru business-to-businessantreprenori, furnizori si trendsetteri din industria Horeca.

Cmentariile sunt închise