Concluziile webinarului Furnizori HORECA astăzi!

Mulțumim celor care și-au organizat programul în așa fel încât să fie alături de noi pentru al treilea eveniment din online, iar pentru celelalte persoane interesate de subiect regăsiți înregistrarea în prezentul material, cât și pe pagina de facebook. Cel de-al treilea webinar organizat de Horeca Insight a adus în atenția operatorilor teme de interes ale momentului, cu accent pe răspunsul operativ la o situație necunoscută. Au dat curs invitației noastre: Ion Biriș – Acționar Loft Grup și BDG Import și Ciprian Moldoveanu – General Manager Nordic Food.

Deși ne aflăm pe ultima sută de metri înainte de sărbători,  constatăm că și de acasă se lucrează intens, iar platforma de comunicare Horeca Insight se străduie să acopere prin aceste webinarii o gamă cât mai variată de subiecte de interes, practic întreg lanțul afectat de starea de urgență și măsurile de distanțare socială.

Ion Biriș considera că 2020 a avut un început promițător pentru cele 10 restaurante deținute de grupul High End Restaurant Solutions și același lucru se extindea și asupra business-ului cu vechime de importor și distribuitor al unor mărci de renume din domeniul băuturilor alcoolice. Schimbările au fost dramatice și efectele evidente asupra ambelor business-uri, dar a durat aproximativ 10 zile pentru a reorienta parte din activitate pe livrări la domiciliu. Pentru că ne-am concetrat și pe discuții punctuale ale gestiunii relației cu colaboratorii și clienții, am aflat că în piață lucrurile sunt departe de un deznodământ fericit, 450 de locații au contractat produse și încasările sau operarea viitoare sunt sub semnul incertitudinii. Deoarece prognozele sunt profund dependente de momentul revenirii la măsuri mai relaxate, Ion consideră că vor trebui triate și parteneriate și probabil vor prima acele colaborări strategice. De asemenea, pentru localurile de pe litoral, estimele pe întreg anul vor fi marcate de prelungirea ordonanței de urgență pentru încă o lună, mare parte din operatori și hotelieri se bazau pe încasările din mini-vacanța de 1 mai.

Ciprian Moldoveanu este “tânărul” care prelua la doar 35 de ani frâiele unui gigant precum Nordic Food și un manager reprezentativ pentru generația sa – privește această perioadă ca pe deschiderea unei noi lumi concomitent cu deschiderea minții pentru noi oportunități. Au fost printre primii care s-au reorientat pe online, punând bazele magazinului virtual în doar trei săptămâni. Întreg lanțul de distribuție a fost pus la punct, o organizare în timp record dacă ținem cont de faptul că a fost direct afectat de întârzierea stabilirii așa-ziselor culoare verzi. Și-a manifestat recunoștința pentru echipa sa, echipă cu care comunică zilnic și care lucrează de acasă încă din primele zile. În spațiile care au fost nevoite să continue activitatea, s-au izolat secții și personal și se efectuează constant dezinfecție temeinică. Plănuiește scenarii de relansare, și-a păstrat rezerva de a dezvălui treptat măsurile adaptate la momentul intrării într-un soi de normalitate, iar după Paște urmează să inaugureze divizia de delivery a Nordic Food, despre care cu siguranță vom auzi mai multe.

Ne-am dorit ca discuția să aibă per ansamblu un ton optimist, chiar dacă acesta pare mai degrabă marcat de pragmatism. La doar o lună de la primele măsuri, de la decizia de închiderea restaurantelor, am fost martorii unor reglaje la nivel de comunicare cu autorităților fără precedent, dar care cu ușurință pot trece drept aspecte pozitive ale crizei. Deși realist, discursul antreprenorilor din Horeca este aliniat cu starea de spirit generală a domeniului, respectiv de înaintare cu precauție. Acest lucru înseamnă că recentele lovituri i-au determinat pe operatorii industriei ospitalității să acționeze cu mintea deschisă, să fie flexibili, adaptabili și pregătiți cu planuri de rezervă și strategii pe diverse scenarii. Concluzia în aceste condiții nu poate fi decât una singură și a venit din partea lui Ciprian Moldoveanu – We prepare for the worst and hope for the best.

 

Cmentariile sunt închise