Chocolate Saga a marcat încheierea unui an de consolidare a industriei
Ciocolatierii români și-au lansat colecțiile de dulciuri și cadouri pentru sărbătorile de iarnă în cadrul celei de-a patra ediții a Chocolate Saga care a avut loc la Sala Polivalentă din București în perioada 22 noiembrie – 24 noiembrie. Evenimentul a constituit prilej de prezentare a ultimelor trenduri în ce privește deserturile decadente cu ciocolată în toate formele: învelișuri porțelanate pentru dulciurile de Crăciun, ciocolată cu jumări, bomboane cu vin fiert și praline cu Fetească Neagră pentru adulți sau ciocolata sănătoasă cu umpluturi de fructe sau chiar cu fructe întregi pentru copii. În cadrul târgului, Dulcelle a lansat pralinele tricolor și turta dulce 1 decembrie, special pentru Ziua României
Festivalul Chocolate Saga a deschis sezonul cadourilor cu o ediție de Crăciun a evenimentului, aducând laolaltă cele mai mari nume din România în domeniul ciocolatei. Fiind singura expoziție de profil din țară, ciocolatierii au hotărât să organizeze acest eveniment înainte de luna decembrie, cu scopul de a definitiva contractele și parteneriatele pentru perioada sărbătorilor. Nu au lipsit demonstrațiile live, lansarea unor noi colecții de praline și cadouri personalizate pentru Sărbătorile de iarnă.
“Această ediție de Crăciun pare să devină cea mai așteptată tradiție. După 3 ediții în doar doi ani, piața de ciocolată din România prinde contur. Atât maeștrii ciocolatieri, cât și vizitatorii, se declară mai interesați de ediția de Crăciun, care a început ca o ediție-pilot și s-a transformat în evenimentul anului,” a declar Adina Istrate – organizator Chocolate Saga.
Partenerii oficiali au fost Omnia Gusti Chefs Supplier – unul dintre cei mai mari furnizori de ingrediente pentru industria de cofetării și patiserii din România, și Dulcelle – unul dintre cei mai cunoscuți și talentați manufacturieri de praline premiate la nivel internațional.
6.000 de tone de ciocolată se procesează anual în țara noastră, în creștere față de anii trecuți, experții declarând că de fapt creșterea are în spate eforturi constante, în timp ce tendința europeană este de contractare: „Ne-am confruntat cu cel mai greu an pentru industrie. A început cu prețul la cacao, care s-a dublat și a generat o adevărată criza. A continuat cu mărirea tva-ului la produsele dulci de la 9 la 19% și de două luni ne confruntăm cu o semi-criză europeană pe piața de lactate,” a ținut să sublinieze Marian Anghel, owner Omnia Gusti.
La această ediție, organizatorii au pregătit o zonă în care maeștri talentați ai ciocolatei au susținut demonstrații adecvate fiecărui tip de public: de la spectacole de creație, la demonstrații practice. Acestea au fost transmise live atât pe ecranele expoziției, cât și pe paginile de social media Chocolate Saga și ale partenerilor media.
“Realitatea este că ciocolata românească este spectaculoasă, atât din punct de vedere al lucrării estetice, cât și atunci când vorbim de gust și de… sănătate. 80% dintre expozanți aduc în expoziție produse sănătoase. Unii dintre ei plusează și dau un scop medicinal preparatelor,“ a punctat Adina Istrate, organizator.
Ce se poartă de Crăciun: “Se poartă învelișul porțelanat pentru prăjituri și, din câte îmi dau seama după cantitățile uriașe comandate de parteneri, în mod clar se poartă ciocolata premium, de cea mai bună calitate. Rămâne în top vânzări ciocolata Dubai, dar urcă și umpluturile cu fructe sau uleiuri esențiale pentru sărbători.” (Octavian Petruț, Kestar)
De altfel, Kestar va deschide primul magazin Bean to Bar la București, acesta urmând să găzduiască întreg procesul de transformare a bobului de cacao, produsele de aici fiind complet naturale.
„Suntem mândri că suntem români, motiv pentru care am creat o colecție de praline tricolor și una de turtă dulce în motive tradiționale românești, colecții pe care le-am prezentat și peste hotare să ne reprezinte gustul cu mândrie.” (Ioana Bunea&Carmela Dragomir, Dulcelle)
“Într-o lume tot mai digitalizată, avem nevoie de conectare. Iar când vine vorba de industria de cofetărie, ciocolata este de departe pe primul loc. În această perioadă, ciocolatierii setează trend-uri noi, gusturi de sărbătoare și împărtășesc pasiunea lor publicului larg. Suntem bucuroși să susținem această întâlnire unică între ciocolatieri și venim totodată în întâmpinarea pasionaților care își creează singuri deserturile acasă,” a completat Marian Anghel, owner Omnia Gusti.
Cu ocazia acestei ediții Omnia Gusti anunță deschiderea celui de-al 7-lea centru logistic din țară, de această dată la Cluj-Napoca, după București, Timișoara, Craiova, Brașov, Oradea și Bacău – un statement al așezării brandului în piață, cât și garanția partenerilor că nevoile le sunt îndeplinite rapid și corect. “La Chocolate Saga vom anunța noul nostru proiect concept, disponibil pentru public la începutul anului 2025: Cofetareste.ro va fi un site complet, interactiv, iar serviciile oferite de această platformă vor fi unice în România. Logistica va fi asigurată 90% în regim propriu, pentru a controla mult mai ușor comenzile,” a conchis Marian.
Chocolate Saga Ediția de Crăciun s-a desfășurat în perioada 22 – 24 noiembrie la Sala Polivalentă din capitală, marcând ediția cu numărul patru al celui mai mare evenimente dedicat ciocolatei din România.
Cmentariile sunt închise