81% din românii care merg în vacanță în străinătate vor plăti digital

4 din 5 români care merg anul acesta în vacanță în străinătate intenționează să plătească la destinație cu cardul, telefonul sau alte dispozitive mobile, conform unui studiu Visa care acoperă Bulgaria, Croația, Polonia, Republica Cehă, România, Slovacia, Slovenia și Ungaria privind intențiile de călătorie și de plată în 2023. Studiul a fost realizat de compania de cercetare de piață Kantar în luna martie a acestui an, pe un eșantion național reprezentativ de 1.000 de respondenți cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani.
 Unul din trei turiști români (35%) plănuiește să cheltuiască între 200 și 600 de euro de persoană în vacanța peste hotare, conform rezultatelor studiului „Intenții de călătorie și plată 2023”.

Visa inovează constant pentru a face noile metode de plată din ce în ce mai performante și accesibile pentru fiecare dintre noi. Pe lângă cardurile tradiționale, datele de autentificare ale cardului Visa pot fi folosite pe dispozitive digitale precum telefoane sau ceasuri inteligente. Aceste plăți digitale se numără printre cele mai populare metode de plată pentru turiștii chestionați din țările din Europa Centrală și de Est (ECE), peste trei sferturi dintre aceștia spunând că intenționează să plătească astfel în timpul vacanței în străinătate. Și în România se înregistrează această tendință: 81% dintre românii care aleg să își petreacă vacanța în afara țării declară că vor plăti cu cardul, cu telefonul mobil sau cu un smartwatch pe parcursul concediului.

Plățile în străinătate cu cardul Visa sau folosind datele cardului pe un telefon sau smartwatch sunt la fel de rapide, confortabile și sigure ca acasă. Principalele avantaje ale plăților cu cardul în afara țării, menționate de respondenții din regiune, sunt confortul (58%), siguranța de a nu risca pierderea numerarului (53%) și rapiditatea (52%).

Peste o cincime (22%) dintre turiștii români vor să plătească în străinătate cu telefonul sau cu un smartwatch. În ECE, plățile mobile în afara țării sunt populare și printre turiștii din Polonia (22%) și Ungaria (21%).

„Românii au adoptat plățile mobile nu doar pentru tranzacțiile interne, ci și atunci când călătoresc în afara țării, pentru că este confortabil să poți folosi cardul Visa pentru plăți în peste 150 de monede, în milioane de locuri din întreaga lume. Studiul nostru arată că în timpul vacanțelor în străinătate, românii tind să plătească cu cardul sau telefonul mai ales la restaurant, la magazinele alimentare, la standurile de suveniruri, în muzee sau parcuri de distracție. Și pot face acest lucru încrezători că tranzacțiile lor sunt sigure datorită tokenizării, tehnologia care înlocuiește datele cardului cu un cod unic pe care doar Visa îl poate descifra, protejând astfel consumatorii împotriva tentativelor de fraudă”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Peste jumătate (51%) dintre românii care plănuiesc o vacanță în străinătate intenționează să folosească în afara țării același card de plată ca acasă. Alţii preferă să plătească peste hotare cu un card diferit față de cel folosit în România. Acest lucru este mai frecvent în cazul românilor (25%), polonezilor (24%) și ungurilor (23%). Trei sferturi dintre turiştii din ECE chestionaţi, care călătoresc în afara țării, se decid cu privire la metoda de plată pe care o vor folosi în străinătate înainte să plece în vacanță.

83% dintre românii care își organizează vacanța pe cont propriu declară că vor plăti anumite servicii online, iar 3 din 4 dintre aceștia susțin că vor folosi cardul sau portofelul digital. 58% vor achiziționa cazarea online, 40% transportul, iar 19% aleg să plătească online bilete de acces sau excursii suplimentare.

Studiul Visa arată că 64% dintre românii care aleg pachete de vacanță în străinătate le vor cumpăra online, prin intermediul site-urilor agențiilor de turism sau pe platforme de tip agregator care înglobează oferte din partea mai multor operatori de turism. Aproximativ trei sferturi dintre aceștia (74%) plătesc cu cardul sau portofelul digital. Cumpărarea vacanțelor online este cel mai des întâlnită în Croația (78% dintre clienții agențiilor de turism cumpără online), Slovacia (76%) și Slovenia (74%).

26% dintre românii chestionați plănuiesc să meargă în vacanță peste hotare în acest an. 35% dintre turiștii români intenționează să cheltuiască între 200 și 600 de euro de persoană pe parcursul concediului în străinătate, cu o durată medie a vacanței de șapte zile.

Dintre românii care au confirmat că vor merge în vacanță peste hotare, peste două treimi (69%) vor să călătorească cel puțin de două ori în acest an, iar a doua escapadă va dura de obicei 1-2 zile. Acestea sunt în special city break-uri, populare cu precădere în rândul generațiilor mai tinere: mileniali și generația Z.

Românii care călătoresc în străinătate intenționează în primul rând să se odihnească, combinând relaxarea cu vizitarea obiectivelor turistice. Totodată, unul din cinci (19%) români chestionați plănuiește să își petreacă vacanțele vizitând familia și prietenii care locuiesc în străinătate.

„Deschiderea de a lua în considerare o vacanță sau un city break în străinătate ne arată că românii încep să prindă din nou încredere în ceea ce privește călătoriile. Potrivit studiului nostru, destinațiile preferate ale românilor în prezent sunt Grecia (28%), Italia (18%), Bulgaria (16%) și Spania (14%). Reluarea călătoriilor în străinătate înseamnă şi o creștere  a numărului de plăți transfrontaliere, ceea ce duce la dinamizarea mai multor industrii, inclusiv a sectorului turismului.”, adaugă Elena Ungureanu.

51% dintre românii chestionați care călătoresc în străinătate nu au de gând să își anuleze planurile, chiar dacă inflația rămâne la un nivel înalt, iar costurile de trai continuă să crească. Cu toate acestea, 57% dintre respondenți spun că este posibil să caute opțiuni de cazare mai avantajoase în acest caz, iar 55% vor lua în considerare scurtarea vacanței.

Pentru mai mult de jumătate dintre români (55%), situația geopolitică nu le afectează planurile de vacanță în străinătate, în timp ce 41% declară că anul acesta vor merge în sfârşit în vacanța amânată anterior din cauza pandemiei.

Visa Inc. (NYSE:V) este lider mondial în domeniul plăților digitale, facilitând tranzacții de plată între consumatori, comercianți, instituții financiare și entități guvernamentale din peste 200 de țări și teritorii, a cărui misiune este să conecteze lumea prin intermediul celei mai inovatoare, fiabile și securizate rețele de plată, ajutând consumatorii, companiile și economiile să prospere.

 

Cmentariile sunt închise