Studiu Unlock Research si Berarii Romaniei: Berea, o alegere a femeii moderne

Femeile aleg sa bea bere o fac in primul rand pentru ca le place gustul si prefera aceasta bautura in detrimentul altora, nicidecum pentru ca ar vrea sa demonstreze ceva prin aceasta alegere, conform unui studiu calitativ realizat in luna octombrie 2014 de Unlock Research pentru Asociatia Berarii Romaniei.

Studiul si-a propus sa descopere care sunt motivatiile femeilor care prefera berea. Mai mult, fiind considerata de catre societatea romaneasca mai degraba o optiune atipica pentru o femeie, studiul a incercat sa afle si care sunt de fapt perceptiile „celorlalti” – femei si barbati – legate de femeile care beau bere.

“Premisele studiului se constituie intr-o reala provocare, as putea spune. Cultura romaneasca incurajeaza mai degraba conformismul, astfel ca romanii simt in general nevoia ca alegerile si preferintele lor sa fie incuviintate si validate in permanenta de catre ceilalti. De-a lungul timpului, cultura a stabilit reguli si roluri clare barbatilor si femeilor. Pe de alta parte insa, expresii precum „baietii nu plang” sau „o domnisoara nu bea niciodata din sticla!” incep sa fie tot mai des date la o parte si sa isi faca loc in societate acele persoane care nu vor sa se conformeze normelor invechite, ci sa se exprime liber, fara constrangeri”, a declarat Alexandra Sandu, Research Executive Unlock Market Research.

Mai mult, au povestit ca atunci cand beau bere se simt moderne si increzatoare, indiferent ca aleg sa consume aceasta bautura la iesirile cu fetele sau la iesirile cu tot grupul de prieteni.

Totodata, ele percep berea ca pe o bautura potrivita celor mai multe ocazii, dar mai ales o bautura care destinde si completeaza perfect o iesire intre prieteni, la relaxare si socializare, o bautura revigoranta.

Desi femeile care prefera alte bauturi alcoolice au declarat ca femeile care consuma bere risca sa fie percepute gresit si pot lasa impresia de masculinitate si nonconformism, barbatii spun ca atunci cand vad o femeie care bea bere, vad o femeie absolut normala, sigura pe ea, care nu se teme sa fie perceputa gresit si care vrea sa se simta bine, in niciun caz o femeie mai putin feminina.

Atunci cand vine vorba de ceea le place cu adevarat, femeile moderne devin mai putin interesate de parerile celor din jur si nu simt nevoia sa se conformeze unor norme invechite. Contrar prejudecatilor, ele aleg sa consume bere in foarte multe ocazii, in special datorita gustului.

Totodata, din studiu reiese ca femeile au aparitii sociale mult mai controlate decat barbatii, se aranjeaza de fiecare data inainte sa iasa in oras, indiferent ca isi planifica iesirile spontan sau cu cateva zile inainte si sunt in general interesate de felul in care sunt percepute de catre altii.

Cercetarea face parte din campania „Iubesc Berea”, lansata de Asociatia Berarii Romaniei. Desfasurata sub un slogan care rezuma atitudinea consumatorilor de pretutindeni vizavi de bere – Iubesc Berea –, campania reprezinta un demers in premiera, initiat pe termen lung la nivel european, Romania fiind prima tara care a adoptat si lansat aceasta campanie, coordonata de catre Berarii Europei.Campania si-a propus sa aduca in prim plan calitatile berii si sa promoveze un consum moderat si responsabil de bere ca fiind parte a unui stil de viata modern, echilibrat si activ. Campania consta intr-un demers pe termen lung si include deopotriva componente de PR si  ATL – TV, print si online.

carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Cmentariile sunt închise