ROVAN dă voce industriei Street Food

Aproape ne obișnuisem să ne servim mâncarea preferată la temperatura ambientală care nici nu e tocmai prietenoasă, apoi s-au deschid restaurantele la interior la o treime din capacitate. Dacă aerul boem în alte capitale europene era dat de mesele întinse pe trotuar, bucureștenii în special se bucurau când truck-ul de street food preferat parca în fața unei clădiri de birouri. Ultimii cinci ani au însemnat dezvoltare accelerată pentru activitatea de Street Food din țara noastră – concret 800 de truck-uri și peste 4000 de angajați ce generează o cifră de afaceri deloc neglijabilă – 60 milioane de Euro.

Această creștere s-a datorat în principal entuziasmului unor tineri antreprenori mânați de pasiunea de a importa sau de a reproduce concepte, dar și celor care au reunit acești vizionari la evenimente de Street Food. Din păcate, realitatea anului în care puteau beneficia mai mult ca oricând de pe urma comenzilor este că această mică felie din Horeca nu deține o acoperire legală pentru a-și ocupa poziția meritată. Acesta a fost și un prim imbold pentru înființarea Asociației Naționale a Vendorilor de Street Food din România (ROVAN) – un ONG cu rol reprezentativ ai cărei membri sunt pregătiți să abordeze lacunele legislative din industria de Street Food din România.

Scopul dedicat al ROVAN este de a contribui la crearea unei legislații unitare pentru reglementarea activității de Street Food pe spațiul public din România și de a defini unul sau mai multe coduri CAEN specifice activității de Street Food. Asociația Națională a Vendorilor de Street Food din România reunește deja 94 de membri, fiecare având brand-ul propriu.

Printre obiectivele imediate ale Asociației se numără: uniformizarea modului de autorizare a punctelor de vânzare mobilă a produselor alimentare; facilitarea accesului pe domeniul public; definirea legală a activității – FoodTruck; diminuarea discrepanțelor între diferitele secțiuni de legislație și realitatea acestei activități; un cod CAEN specific sau încadrarea activității într-un cod deja existent; posibilitatea stabilirii unui punct de lucru mobil conform ONRC.

Asociația ROVAN a început deja demersurile și propune măsuri legislative rezonabile, unele aplicabile imediat prin amendamente la legislație existentă. Este evident că în acest moment o industrie cu o cifră de afaceri semnificativă își vede periclitat viitorul și asocierea într-un ONG contribuie decisiv la a-și face cunoscute greutățile în desfășurarea unei activități comerciale alimentate cu pasiune. Valentin GHIȚĂ – Președintele Asociației lansează un îndemn oficial: „Acesta este un apel către toți truck-erii, acei antreprenori cool, tineri, inteligenți, care și-au investit pasiunea, timpul și energia în acel proiect de suflet: E momentul să ne facem vocea auzită și să activăm împreună în această comunitate colorată, având scopul simplu de a fi cât mai aproape de clienții noștri.

Cmentariile sunt închise