Nawaf Salameh, Alexandrion: Noi vrem să educăm, alături de industria Horeca, consumul de calitate

Președintele și fondatorul Alexandrion Grup România, Nawaf Salameh, a povestit într-un interviu pentru Food and Bar despre planurile companiei pentru acest an, despre relația cu horecarii din țară și, nu în cele din urmă, despre intenția sa tot mai aprigă de a insista ca românul să bea calitativ, nu doar cantitativ. Cetățean român de origine siriană, creştin din Antiohia, mutat în România din anul 1983, Nawaf Salameh vorbește cu multă mândrie de produsele din portofoliul Alexandrion care fac cinste țării noastre.

Povestea Alexandrion a început în 1994, compania fiind în prezent cel mai mare producător de băuturi spirtoase în țară. Astăzi, după 20 de ani de existență, este un nume sonor în industria românească, un etalon pentru băuturile alcoolice servite în orice colț din țară. Din anul 2000, fabrica actuală din comuna Bucov, arealul Dealu Mare, judeţul Prahova, înglobează know-how-ul şi experienţa a trei fabrici unităţi distincte de producţie: fabrica existentă anterior în Creta, cea de la Rădăuţi, fondată în anul 1789 şi fabrica din Iaşi.

În ciuda acestui renume construit, Nawaf Salameh povestește că încă există locuri care nu vor să vândă produsele românești, alegând cu ușurință un produs similar, dar cu etichetă străină.

”Avem horecari cu care nu am reușit să ne înțelegem în timp. Ei nu doresc produse românești sau fabricate în România, nu le înțeleg această abordare de a nu vinde produse proprii țării tale, făcute într-o fabrică corectă, care funcționează după standarde internaţionale. I-aş crede în stare să renunţe la a vinde o şampanie premium, spre exemplu, dacă ar afla că producţia s-a mutat în România. Noi am venit în întâmpinarea deciziilor lor. Să înțeleg de ce nu vor să vândă aceste produse atunci când sunt bine vândute în multe alte ţări şi puncte de frontieră, de ce nu vor calitate, ci vor să se audă doar brandurile, numele produselor, nu se știe cum se consumă, nu se cunosc tabieturi. Mi-am dat seama că este o greșeală”, explică fondatorul Alexandrion.

Compania a format un departament special de consultanţi care funcţionează la nivel național care să ușureze această relație cu proprietarii de business-uri românești, care să înțeleagă alegerile consumatorilor și care să propună soluții benefice atât producătorilor, cât și clienților.

”Anul trecut am vrut să aducem un soi de consultanţi în vânzări pe portofoliul de produse premium şi prestige. Noi avem două echipe de vânzări – aproximativ o sută de persoane, propriii noștri vânzători, pe regiuni, pe orașe, care lucrează pe portofoliul de produse standard şi premium, dar lucrăm strâns de aproape 20 de ani și cu peste 1.000 de agenţi ai distribuitorilor/ Deci cu HORECA comunicăm prin acești 1.000 de oameni, prin cei o sută, iar de anul trecut am investit în alți zece consultanţi pentru a purta discuții. A fost nevoie de acest lucru pentru a fluidiza puín fluxul de comunicare şi transmitere a mesajelor între noi şi horecari. Asta pentru că m-am întrebat cum este să ai astfel de consumatori care să accepte că nu ai în meniu vinuri românești, băuturi românești sau fabricate în România? Cum să te prezinți lor și să le spui că în localul tău nu au ce căuta produsele noastre, chiar dacă sunt cele mai bune?”, a continuat afaceristul.

Acesta a deplâns munca tuturor producătorilor români care se întorc din străinătate cu premii, însă horecarii decid să meargă pe mâna altor produse de renume internațional, ca ”atunci când porți o bluză pe care să se vadă mare brandul, fără să te intereseze calitatea”.

Salameh a vorbit și despre intenția sa de a face românii să iubească whisky-ul single malt, whisky-ul de elită.

”Am fost foarte surprins când mi-am dat seama că ceva nu este în regulă. Noi, la Alexandrion, am luat decizii, cu cinci producători de la nivel mondial unde mai sunt familii care conduc afaceri, ca și noi, să aducem elita de produse. Am decis să aducem pe masă single malt, whiskey de elită. Astfel în ultimii trei ani de zile, România concurează cu alte două țări din Europa la consum de single malt datorită implicării noastre”, a explicat acesta.

_BDS_66501El crede că necesar este nu doar să aduci la vânzare un whisky de elită, dar trebuie să îți poți învăța consumatorii să îl și consume în cea mai bună stare a lui.

”Dacă vrei să fii connaiseur, trebuie să duci până la capăt. Când și cum se fumează un trabuc, cum se bea un whiskey sau un brandz și ce tip și cum se servește. Noi vrem să vedem dacă se educă în locații. Am adus elita ca să putem intra și în respectivele locații în care nu aveam acces și astfel putem să aflăm ce se întâmplă. Trebuie ei să înțeleagă că nu mai merge să vinzi doar cantitate. Trebuie să înțeleagă că nu poți să bei numai cât să nu-ți miroasă gura. Încet încet horecarii noștri încep să educe și ei consumul”, a justificat fondatorul Alexandrion.

Acesta a ținut să explice că horecarii din afara Bucureștiului au îmbrățișat cu drag produsele Alexandrion, justificând că vânzările companiei sunt asigurate de HORECA în proporție de 60%.

” Vreau ca milioane de oameni să continue să consume produse de elită, să învețe elita. Este ceea ce am încercat și cu brandy și sunt mulțumit că am reușit acest lucru în România”, a mai spus Salameh.

Acesta se mândrește cu toate băuturile importate de Alexandrion, însă cele mai dragi povești sunt cele pe care le împărtășește vizavi de colecția de vinars Brâncoveanu.

” Astăzi avem un studiu de caz, Brâncoveanu XO este cel mai vândut produs la aeroport nu doar față de produsele locale, ci față de import. M-am întâlnit cu un cadru didactic care m-a felicitat pentru munca mea. El pleacă aproape lunar din țară și alege mereu să ducă cadou în străinătate o sticlă de Brâncoveanu, o sticlă cu poveste. Se întâlnește cu prieteni și fiecare spune o poveste din spatele produsului, iar el alege de fiecare dată să se prezinte cu o sticlă de Brâncoveanu”, a povestit acesta despre produsul care a împins practic întreaga companie în a-i organiza o lansare de amploare la Opera Națională din București și, anual, câte două gale de recunoaștere a lucrărilor deosebite în domeniul istoriei, culturii și artelor din România.

Omul de afaceri vrea cu orice preț să se asigure că românul bea calitativ și a decis să sprijine cu totul barmanii, acești intermediari dintre producători și consumatori.

”Noi vrem să ne implicăm în cariera oricărui om care vrea să devină barman. Noi avem nevoie de ei să fie mai conștienți, mai altfel. România poate să producă foarte buni barmani, cum facem și la fotbal. Putem găsi vedete peste tot, dar noi avem de echipă bună cu totul, nu doar de vedete ici și colo. În România avem niște barmani foarte buni, este și meseria lor o artă. O să avem foarte multe programe pe barmani. Barmanul este și el un om care răspunde, care recomandă spre consum, care cunoaște, care poate sfătui un consumator să bea alcool de calitate, să fie un formator de gusturi”, a explicat omul din spatele Alexandrion apropierea companiei de barmani și intenția de a-i sprijini încă din școli și până la găsirea unui loc de muncă.

Nawaf Salameh a insistat pe nevoia de a produce și vinde produse premium şi prestige, nevoia de a satisface piața, nevoia de a aduce nostalgie românilor plecați dincolo de granițele țării și nevoia de dezvoltare continuă a firmei. Alexandrion a început să distribuie din acest an șampania Piper-Heidsieck, șampania oficială de la premiile Oscar, compania continuă să pregătească surprize pe piața distilatelor, nu uită să lanseze produse destinate publicului feminin, dar și bărbaților, și în special continuă să recomande românului să bea un whisky single malt, o dorință personală a omului ce stă în spatele uriașei companii.

Cmentariile sunt închise