Grupul Orbis continua expansiunea prin sisteme de franciza si management, dar si prin proiecte proprii

Grupul hotelier Orbis a raportat incasari totale de 56,8 milioane de euro pentru primul trimestru din 2016, in crestere cu 7,9% fata de acelasi interval al anului anterior. Veniturile operationale EBITDA s-au ridicat la 6,1 milioane de euro. Potrivit datelor communicate de grup, in T1 2016 rezultatele operationale sunt confirmate de o crestere de 8,1% a RevPAR[1] like-for-like (venitul zilnic per camera disponibila, fara a tine cont de expansiune), care s-a ridicat la 26,2 euro. Acest rezultat a fost obtinut, in principal, datorita cresterii costului mediu per camera (ARR), care a fost de 47 de euro like-for-like (o crestere de 4,1% in T1 2016). Rata de ocupare s-a ridicat la 55,8% (o crestere de 2,1 puncte procentuale, comparativ cu rezultatele de anul trecut). In toate tarile din Europa de Est, unde Orbis opereaza hoteluri, s-au inregistrat cresteri ale indicatorilor operationali.

In perioada mentionata, compania a semnat 5 noi acorduri de management pentru hoteluri situate in Varsovia, Budapesta si Sofia. Un numar de 705 camere de hotel se vor adauga retelei in viitorul apropiat. Mai mult decat atat, in 2016, 7 hoteluri noi (702 camere in total) se vor alatura Grupului ca urmare a unor acorduri de franciza deja semnate. In afara de expansiunea in sisteme de franciza si management, Orbis intentioneaza sa finalizeze propriul proiect de dezvoltare care include hotelurile Mercure Old Town din Cracovia (200 de camere) si ibis Gdansk (120 de camere), hoteluri ce vor fi deschise in a doua jumatate a lui 2016.

Orbis a finalizat in primul trimestru din 2016 o tranzactie de tip buy-back pentru doua dintre hotelurile sale inchiriate: Mercure Budapest City Center si ibis Budapest Heroes’ Square. Acest pas permite reducerea costurilor de inchiriere si un management hotelier mai eficient. In viitor, ar putea fi incheiate mai multe astfel de tranzactii de tip buy-back. Cu scopul de a-si optimiza portofoliul de active, compania a semnat, de asemenea, acorduri preliminare de vanzare si rascumparare a francizei pentru hotelul sau Mercure Mragowo Resort & Spa. Hotelul este deja operat de noul investitor.

In Romania Grupul Orbis opereaza 7 hoteluri, cu peste 1.200 de camere, respectiv hotelul Pullman (World Trade Center), un Novotel, patru unitati trei stele ibis (doua in Bucuresti si cate unul in Constanta si Sibiu) si un hotel Mercure.

[1]RevPAR, respectiv venitul per camera disponibila este un indicator de performanta din industria hoteliera ce se calculeaza impartind veniturile totale din cazare ale unui hotel la numarul de camere disponibile si numarul de zile din intervalul respectiv.

Carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Cmentariile sunt închise