Grupul hotelier Orbis: 12 acorduri, cu aproximativ 1.500 de camere, semnate in prima jumatate a acestui an

Grupul hotelier Orbis a semant, in prima jumatate a acestui an, 12 acorduri noi cu privire la active light in sase tari din regiune. Datorita acestor contracte de franciza si management, 1.500 de camere noi se vor alatura portofoliului Orbis, incepand cu luna septembrie a acestui an.

Printre aceste acorduri se evidentiaza primul contract semnat pentru o marca noua – Adagio, hotel care va fi construit in Cracovia. In plus, in S1 2018, Orbis a deschis cinci hoteluri noi, operate prin de franciza si management, pe baza acordurilor semnate anterior, adaugand peste 600 de camere noi in retea, in 4 tari din regiune: Polonia, Ungaria, Slovenia si Macedonia.

In acelasi timp, Compania isi continua investitia in cinci hoteluri proprii (peste 800 de camere in total), dintre care doua – ibis Styles Warszawa Centrum (179 camere) si ibis Vilnius Center (164 camere) – se vor deschide in a doua jumatate a acestui an. In ansamblu, orizontul de dezvoltare este asigurat cu 44 de proiecte, reprezentand peste 6.000 de camere. Aceasta expansiune confera forta Grurului Orbis pentru urmatorii ani.

In ceea ce priveste administrarea activelor, Grupul a finalizat procesul de vanzare si management al hotelurilor Sofitel Budapest Chain Bridge si Novotel Szeged. In concordanta cu strategia si planul de investitii 2018-2022, Orbis va aloca fondurile colectate unor proiecte de fuziuni si achizitii profitabile, pentru a ridica EBITDA  Orbis si valoarea companiei in viitor, cum ar fi achizitionarea Mercure Bucharest Unirii, la inceputul lunii iulie.

Performante financiare

In ceea ce priveste performantele financiare, Orbis a inregistrat o crestere a veniturilor totale de aproximativ 4,8% (pana la 163 milioane EUR) in primul semestru al acestui an. EBITDA operational se ridica la 48,3 milioane EUR, ceea ce reprezinta o crestere de 4,0% fata de anul precedent. Pe baza rezultatelor si previziunilor pentru lunile urmatoare, Orbis anticipeaza ca EBITDA operational pentru intregul an sa fie cuprins intre 110 si 112 milioane de euro.

„Afacerea noastra ramane puternica in S1 2018 si, in ciuda unei baze de comparatie ridicate in 2017, Orbis inregistreaza o crestere de 5,3% a RevPAR. Performanta buna a fost determinata in principal de tariful mediu + 5,2% fata de S1 2017. Rata de ocupare ramane in general stabila. As dori sa subliniez ca cresterea RevPAR ramane puternica pe toate pietele noastre cheie: Polonia (+4,6%); Ungaria (+8,4%) si Republica Ceha (+4,8%), beneficiind de un mediu stabil in regiunea Europei de Est”, a declarat Gilles Clavie, Presedinte si CEO al Orbis SA.

Cmentariile sunt închise