Gigantul Coca-Cola ataca piata cafenelelor, cumparand lantul Costa Coffee, intr-o tranzactie de peste 5 miliarde de dolari

Gigantul american Coca-Cola a anuntat zilele trecute achizitia lantului britanic Costa Coffee, detinut de compania Whitbread, pentru suma de 3,9 miliarde lire sterline (5,1 miliarde de dolari).

Costa Coffee, al doilea mare lant de cafenele din lume ca marime, dupa Starbucks, si primul din Marea Britanie, detine in prezent peste 2.400 de cafenele in Marea Britanie si alte 1.400 in circa 30 de tari. De asemenea, prin Costa Express are peste 8.200 de automate de cafea in toata lumea. Whitbread a cumparat Costa in 1995, pentru suma de 19 milioane de lire sterline, la acel moment lantul avand doar 39 de unitati.

Brandul Costa Coffe a fost prezent si in Romania, intrand pe piata in 2006, in sistem de franciza, insa in urma impactului crizei financiare s-a restras, in 2011 fiind deja inchise toate unitatile.

Oficialii Whitbread au declarat ca se intentiona crearea unei companii separate pentru lantul de cafenele, insa s-a ajuns la concluzia ca vanzarea sa este mai profitabila, ramanand ca pe viitor focusul sa fie reprezentat de dezvoltarea afacerii hoteliere Premier Inn in Marea Britanie si Germania.

Potrivit BBC, aceasta achizitie face parte din strategia Coca-Cola de a-si diversifica portofoliul de categorii de produse, intrand astfel si in segmentul cafea. Analistii spun ca in urma acestei tranzactii brandul Costa ar putea fi prezent in toate locurile in care se afla si brandul Coca-Cola: in restaurante, cafenele, hoteluri, pub-uri, automate etc.

Recent, Coca-Cola a anuntat preluarea Moxie, bautura oficiala a statului american Maine, aparuta in 1884, inaintea Coca-Cola. Moxie era detinuta de imbuteliatorul independent Coca-Cola of Northern New England (CCNNE), ce operează in regim de franciza. De asemenea, gigantul american si-a asigurat terenul pentru a concura si in segmentul bauturilor pentru sportivi, cumparand o participatie la BodyArmour.

Cmentariile sunt închise