Dupa 12 de ani de antreprenoriat in Horeca, Cristi Opait trece la nivelul urmator: va investi in cinci concepte F&B diferite din cadrul Hotelului Lido

Cristi Opait activeaza in industria Horeca inca din 1996, iar in antreprenoriat a intrat in 2005, cand a decis sa-si deschida primul business, Galanto Caffe. Acestuia i-a urmat Vintage Pub in 2009, apoi si alte concepte, cu stiluri diferite si cu o nota de originalitate. Anul acesta, Cristi a decis sa duca conceptul The Drunken Lords in Vama Veche, alocand un buget de circa 150 de mii de euro pentru un local “altfel” in statiunea celebra in special datorita “spiritului” sau liber si boem.
Planurile sale de viitor sunt tot mai ambitioase: o investitie majora in spatiile food&beverage din cadrul Hotelului Lido, ce va fi redeschis de catre Muhammad Murad la finalul acestui an. Pe termen mediu, vizeaza deschiderea unei berarii de 2000 de metri patrati, precum si a unui club “high-class”, ambele in zona de Nord a Capitalei.

Cristi Opait

Care au fost motivele care au stat la baza deciziei de a deschide The Drunken Lords in Vama Veche si la cat s-a ridicat investitia?
Am decis sa pornesc un business in Vama Veche pentru ca eu insumi am fost, de-a lungul timpului, un turist de Vama, ca sa spun asa. Deci, pot sa spun ca mi-am facut o idee clara despre profilul clientilor de acolo, care sunt foarte atipici, si, de asemenea, cunosteam “haosul organizat” de acolo si apetitul pentru consum al clientilor vamaioti. Am ales extinderea brandului The Drunken Lords, pentru ca am regasit foarte multi din clientii din Bucuresti ca fiind fani Vama Veche.
Valoarea investitiei a fost in jur de 150.000 de euro, o suma mare pentru o investitie in aceasta statiune, insa am plecat manat de dorinta de a scrie un capitol de succes in Vama Veche.

Cum a fost aceasta prima vara cu The Drunken Lords pe Litoral, v-au fost indeplinite asteptarile?
A fost un sezon excelent si cu siguranta performantele vor fi imbunatatite anul viitor. Intentionez sa extind business-ul prin achizitionarea unei portiuni de plaja, precum si cu o zona de food si organizarea de petreceri in timpul zilei.

Litoralul a atras multe investitii pe Horeca in ultimii ani. Cum apreciezi evolutia business-urilor din Horeca de pe Litoralul romanesc in prezent?
Am sesizat potential enorm in Vama Veche, in timp ce Mamaia este in scadere vizibila, progrese inregistrandu-se in statiunile considerate de familisti, cum ar fi de exemplu Venus, Jupiter, Neptun.

Cum crezi ca va evolua segmentul Horeca din zona Litoralului?
Nu vor fi cresteri substantiale intrucat numarul de locuri de cazare este insuficient pentru cererea tot mai mare din sezonul estival. Totodata, un alt minus este faptul ca lipsesc hotelurile de 5 stele, care sa ofere servicii excelente si sa atraga o clientela mai selecta.

Care sunt planurile pe termen scurt, ce proiecte aveti programate?
Am in plan o investitie majora de aceasta data: am preluat spatiul de la parterul cunoscutului Hotel Lido, inchiriat de catre omul de afaceri Mohammad Murad de la proprietari pe o perioada de 15 ani, si care urmeaza sa fie redeschis pana la finalul anului.  Mai exact, este vorba de aproximativ 1.000 metri patrati de spatii destinate locatiilor food&beverages in care vor fi create un restaurant, un bar, o brasserie, un cochet wine bar, iar pe terasa hotelului avem in vedere un lounge. Toate aceste proiecte sunt acum in lucru si sunt sigur ca vor atrage clienti cu venituri peste medie.

Zona Centrului Vechi pare sa fie pe cale sa-si sfarseasca “dominatia” ca pol al distractiei in Capitala. Ce zone crezi ca au acum cel mai mare potential de atragere a clientilor?
Cred ca Centrul Vechi ramane principal atractie turistica a Capitalei. Zona Floreasca atrage clienti de top, in timp ce oamenii cu venituri mici si medii aleg in continuare localuri de cartier.

Ai „vechime” in industria Horeca. Cum apreciezi evolutia pietei romanesti, care ar fi cele mai importante schimbari in Horeca fata de anii trecuti?
Pot sa spun ca, dupa cei 21 de ani de Horeca, am observat ca Romania este putin atipica fata de ce se intampla in strainatate, iar piata romaneasca este intr-o plina ascensiune din punct de vedere al investitilor si al calitatii servicilor, concurenta acerba ridicand stacheta in privinta standardelor.
In ceea ce priveste schimbarile, cred ca Centrul Vechi a atins apogeul ca zona de entertainment, clientii traditionali romani fiind inlocuiti de un numar din ce in ce mai mare de cei straini. In prezent, iau amploare localurile de nisa cu investitii majore si care atrag clienti din asa-numitul curent “hipster”.

Cum a fost anul 2016 din punct de vedere al evolutiei afacerilor si ce estimari ai pentru 2017?
2016 a fost un an umbrit de tragedia din Colectiv  dar si de normele PSI ce au urmat si care au interzis fumatul in spatiile publice. 2017 este un an peste asteptari si avem toate sperantele ca il vom incheia cu o cifra de afaceri superioara anilor precedenti.

Ca sa trecem in revista, ati “intrat” in Vama si continuati extinderea in Bucuresti. Ce alte proiecte mai ai in plan pe viitor?
Pe viitor urmaresc deschiderea unei berarii de 2000 de metri patrati, a unui club pozitionat in categoria high-class si a unei zone de street food, toate situate in zona de Nord a Capitalei.

A dezvolta business in Horeca e un adevarat un act de curaj. Care ar fi reteta unui business de succes?
Pentru un business de succes in Horeca ai nevoie de o reteta care sa includa urmatoarele ingrediente: cunostinte, pasiune, putina nebunie si foarte mult noroc.

Cristi Opait are 39 ani si s-a nascut in Bucuresti. Absolvent al Facultatii de Management Marketing, Univ. Romano-Americana, si-a inceput activitatea in segmentul Horeca in 1996. Primul business propriu in domeniu a fost Galanto Caffe deschis in 2005, urmat Vintage Pub in 2009, si, apoi, de o intreaga suita de locatii in Centrul Vechi: Old City str. Lipscani, Old City str. Franceza, Secret Garden, Scarlet Pub, Clichée Club and Lounge, The Drunken Lords-Bucuresti. Iar anul acesta, The Drunken Lords Vama Veche.

Hotelul Lido, un reper al Bucurestiului de altadata, a fost inchiriat pe o perioada de 15 ani de catre omul de afaceri Mohammad Murad, care a anuntat ca va investi 5 milioane de euro in modernizarea sa. Hotelul va fi redeschis in luna decembrie a acestui an, va avea 4 stele si 110 camere.

Cmentariile sunt închise