Demers pentru promovarea sectorului vitivinicol românesc

Oficiul Național al Viei și Produselor Vitivinicole, instituție aflată în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, a încheiat un protocol de colaborare cu Iulian Bărbuceanu, autorul Proiectului independent de promovare a sectorului vitivinicol românesc „Atlasul Vinului Românesc.” Scopul acestui protocolul este de a promova sectorul vitivinicol românesc către publicul din țară și străinătate prin intermediul unor platforme existente, acestea urmând a fi actualizate: www.onvpv.ro în română și engleză, respectiv  www.atlasulvinului.ro în limba română și www.wineguideromania.com în limba engleză.

Un beneficiu major al parteneriatului este realizarea unei baze de date cartografice online pusă gratuit la dispoziția publicului general și a specialiștilor, la nivel global, cu peste 200 de hărți vitivinicole de precizie și tematice, actualizate constant in cadrul parteneriatului. Existența acestei baza de date cartografice va asigura o promovare mai ușoară a vinurilor certificate românești DOC, IG sau varietal, atât pe piața internă cât și pe cea internațională. În baza parteneriatului, un număr de aproximativ 2000 de afaceri din sectorul vitivinicol vor benefica de un pachet extins de promovare gratuită la nivel național și internațional. În primele luni ale anului următor afacerile considerate ca parte din grupul țintă – producători, specialiști, Horeca – vor fi invitate să se alăture comunității care în prezent promovează deja gratuit primele 500 de firme din domeniu.

Rezultatele studiului desfășurat de către autorul proiectului și inovațiile tehnologice și cartografice ale proiectului denumit „Atlasul Vinului Romanesc”, derulat în decursul unui an de zile,  vor fi utilizate împreună cu informații statistice actualizate și furnizate constant de către ONVPV, pentru a comunica publicului informații într-un mod modern, practic și accesibil la nivel global.

Colaborarea va aduce în mediul online resurse care vor susține punctual și gratuit întreg sectorul vitivinicol printr-o abordare multidisciplinară, oenoturism, evenimente, restaurante, specialiști din domeniu care nu produc vin, dar furnizează servicii. Ca rezultat, consumatorii români și străini vor avea acces la informații despre oportunitățile oferite de vinul românesc într-un mod modern, organizat, bazat pe date oficiale, actualizate constant și prezentate în context.

Proiectul de parteneriat are ca obiectiv susținerea demersurilor și promovarea comunității vinului romanesc, pentru care platformele online pun la dispoziție numeroase resurse în mod gratuit.

Cmentariile sunt închise