Crestere de 8,3% a vanzarilor nete in 2015 pentru Grupul hotelier Orbis

Grupul hotelier Orbis a raportat o crestere de +8,3% a vanzarilor nete in 2015, pana la 1.263 milioane PLN si cresterea EBITDAR de +11,2% (pana la 431 de milioane PLN), comparativ cu rezultatele pro forma din 2014. EBITDA operational s-a ridicat la 329 milioane PLN si a devansat estimarile (ce vizau intervalul 310 – 320 milioane PLN). “Marjele Orbis s-au imbunatatit, de asemenea, reflectand un nivel sanatos de crestere in ultimul an (marja EBITDAR a crescut cu 0,9 puncte procentuale pana la 34,2%, in timp ce marja operationala EBITDAR a ajuns la 26,1%, o crestere cu 1,3 puncte procentuale fata de rezultatele pro forma din 2014). Compania a avut de asemenea, rezultate foarte bune la nivel operational, reflectate de cresterea cu +10,6% RevPAR (venitul pe camera disponibila), crestere de pana la 150,8 PLN inregistrata pentru intregul grup. Acest rezultat a fost obtinut datorita cresterii +1,5% a pretului mediu per camera (ARR), precum si prin cresterea gradului de ocupare (cu 5,7 p.p. pana la 69,7%) si a fost vizibil in toate tarile din regiune”, se precizeaza in raportul companiei.

„Transformarea intr-un grup international, care a avut loc odata cu achizitionarea operatiunilor AccorHotels in Europa de Est, in ianuarie 2015, ne-a orientat spre crestere pe noi piete. In acelasi timp, grupul si-a re-confirmat planul strategic bazat pe optimizarea bilantului, excelenta operationala, precum si un angajament real fata de activitatile de CSR. Ne dorim ca dezvoltarea sustenabila sa fie fundatia pe care construim cel mai performant si valoros grup de ospitalitate din Europa de Est”, a declarat Gilles Clavie, Presedinte si CEO al Orbis S.A.

In 2015, Orbis s-a concentrat asupra extinderii dinamice a retelei sale hoteliere si spre optimizarea capitalului utilizat. In ceea ce priveste extinderea, cel mai important eveniment al acestei perioade a fost achizitionarea si integrarea operatiunilor AccorHotels din Europa de Est, in ianuarie 2015. Aceasta tranzactie a avut ca rezultat largirea portofoliului Orbis Group cu inca 38 de hoteluri functionale si extinderea operatiunilor in sase tari noi: Bulgaria, Republica Ceha, Macedonia, Romania, Slovacia si Ungaria.

In cursul anului au fost semnate 15 contracte noi si 3 hoteluri noi s-au alaturat Grupului. In afara de expansiunea bazata pe acorduri de franciza si management, compania si-a continuat propriile proiecte de dezvoltare, cum ar fi Mercure Cracovia Centrum si ibis Gdańsk. Ambele vor fi deschise in a doua jumatate a anului 2016. Cel de-al treilea proiect de investitii ibis Styles Szczecin, se afla in faza de obtinere a autorizatiilor administrative. Drept urmare, in 2016, 10 hoteluri cu 1.100 de camere se vor adauga la portofoliul grupului si, in total, nu mai putin de 31 de hoteluri se vor alatura retelei in urmatoarele 30 de luni.

Grupul hotelier Orbis este cel mai mare lant de hoteluri din Polonia si Europa Centrala. Orbis detine peste 100 de hoteluri si este singurul licentiator pentru toate brandurile Accor in 16 tari: Bosnia si Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia si Slovenia. Grupul are in total aproximativ 19.000 camere. Hotelurile opereaza sub brandurile Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles si ibis budget.

Carmen.ionescu@modernbuyer.ro

 

Cmentariile sunt închise