Concluzii Foodservice & Hospitality Expo: Un eveniment ce poate contribui major la dezvoltarea industriei Horeca si la promovarea turismului

Prima editie a Foodservice & Hospitality Expo, organizata de Horeca Insight, a avut loc in perioada 20-22 octombrie 2018, la Romexpo, creionandu-si, inca de la inceput, reale sanse de a deveni un reper in seria evenimentelor B2B destinate exclusiv industriei Horeca

Concluzia a venit in urma incurajarilor, venite atat din partea partenerilor expozanti, cat si din partea vizitatorilor, profesionisti din industria Horeca, cu privire la organizarea urmatoarei editii la un nivel mai mare.

In cifre, aceasta prima editie a insemnat circa 60 de expozanti din categoriile: produse alimentare – carne si produse din carne, semi-preparate, produse de panificatie, produse refrigerate si congelate, produse alimentare ecologice, ulei, legume si fructe proaspete, vinuri, bere, spirtoase, sucuri, apa minerala, cafea, echipamente si accesorii pentru cafea, produse din hartie, detergenti si produse de curatare, ambalaje, echipamente, ustensile si accesorii profesionale, textile pentru hoteluri si restaurante, sisteme de afișare și prezentare profesionale, solutii digitate si servicii IT, solutii de transport si depozitare etc.

Demonstratiile culinare sustinute de 15 cunoscuti chef-i, atractia principala a Foodservice & Hospitality Expo

Pe langa posibilitatea de a vizita standurile expozantilor si a afla noutati si detalii despre produsele si serviciile oferite de acestia, atractia principala a constituit-o seria de demonstratii culinare, sustinute de unii dintre cei mai cunoscuti chef-i din tara.

Mai exact, pe “scena” Foodservice & Hospitality Expo au fost prezenti 15 dintre cei mai titrati chef-i din Romania, care au pregatit, special pentru acest eveniment, demonstratii ce s-au focusat atat pe tehnicile de gatire cat si pe ingrediente. Acestia au impartasit cateva din secretele meseriei de bucatar si au prezentat publicului preparate cu adevarat spectaculoase, concepute in functie de sezon si de specificul bucatariei pe care o promoveaza fiecare in parte.

Joseph Hadad – Chef & Owner Joseph Restaurant si Caju

Adi Hadean – Chef & Owner Meatic

Nico Lontras – Chef & Consultant Rare Foods Services

Johnny Susala – Chef & Consultant Rare Foods Services

Catalin Jernoiu – Chef & Owner Restaurant La Calul Alb

Ashlie Dias – Executive Chef Sheraton Bucharest Hotel

; Razvan Alexandru – Chef & Co-Owner Wise Social Catering

David Contant – Chef ICDE – Horeca School

Ana Consulea – Pastry Chef & Owner Zexe Braserie

 

 

 

 

 

Simona Pope – Pastry Chef & Trainer Horeca School

Catalin Petrescu – Executive Chef Nuba si Argentine Steak & Sushi

Paul Oppenkamp – Chef & Owner The Artist

au

 

 

 

 

 

Ciprian Nicolescu – Chef – Culinary consultant & Sr. Lector Horeca School

 

 

 

 

 

Chef Jacob Hausmann – Demonstratie Dr. Oetker

Totodata, expozitia nu a reprezentat doar o platforma de business networking, ci a oferit tuturor participantilor si ocazia de a fi la curent cu ultimele tendinte din industria Horeca, prin intermediul workshop-urilor dedicate anumitor tematici.

Gastronomia si vinurile locale, un atu in promovarea turistica a tarii

Astfel, cei aproximativ 2.000 de profesionisti care au venit la eveniment in cele trei zile, au avut sansa de a se pune la curent cu cele mai noi tendinte din piata de food & beverages, atat  in ceea ce priveste segmentul de cafea, in special de cafea de specialitate, cat si noutatile din segmentul cocktails & spirits.

Dezbaterea din workshop-ul dedicat pietei vinului a avut in vedere pozitia Romaniei in lume, din punct de vedere al productiei si consumului, posibile strategii de promovare a vinurilor romanesti, precum si promovarea tarii prin intermediul turismului viticol. De asemenea, workshop-ul dedicat gastronomiei a adus in atentie nevoia de diferentiere si dezvoltare a restaurantelor locale si, implicit a tarii, prin adoptarea unei identitati nationale pentru promovarea gastronomiei traditionale si a produselor autohtone.

Pe langa acestea, duminica, 21 octombrie, au avut loc doua interesante workshop-uri: unul dedicat tendintelor in design-ul de restaurant si hotel, precum si modalitatilor de diferentiere a unei locatii prin amenajare, iar celalalt, dedicat solutiilor si inovatiilor din sfera noilor tehnologii digitale – solutii pentru eficientizarea diverselor operatiuni specifice afacerilor Horeca, sisteme de comunicatie si meniuri digitale.

Reglementarea bacsisului si importul de forta de munca din tari non-UE, printre prioritatile industriei ospitalitatii

Ziua de luni, 22 octombrie, a debutat cu un workshop ce a abordat teme de interes major pentru industria Horeca, si anume impactul ultimelor schimbari legislative din domeniu si noi propuneri, cum ar fi: care ar fi impactul reducerii cotei TVA in turism de la 9% la 5%, solutii privind importul de forta de munca din tari non-UE, precum si beneficiile pe care le-ar aduce reglementarea bacsisului sau aspectele practice dupa implementarea GDPR. Ca o principala concluzie, atat operatorii, cat si angajatii din industria Horeca, ar putea avea mai multe beneficii in urma reglementarii bacsisului, una dintre posibilitatile luate in calcul fiind impozitarea bacsisului cu un sistem în care să fie aplicat doar impozitul pe venit, de 10%. Potrivit jucatorilor din piata, reglementarea bacsisului a devenit o masura ce trebuie implementata cat mai repede, pentru ca va fiscaliza unele venituri din economia gri, va oferi o transparenta mai mare in ceea ce priveste veniturile incasate de angajati si va oferi posibilitatea de a plati bacsisul cu cardul, in contextul in care platile cu card sunt din ce in ce mai raspandite. Recomandarile expertilor fiscali vizeaza o discutie ampla si detaliata cu toti factorii implicati, astfel incat reglementarea sa poata fi aplicata evitand problemele intampinate in 2015.

Horeca: O piata de peste 25 de mii de locatii si peste 100 de mii de angajati

Piata romaneasca de Horeca se afla in plina crestere in ultimii ani, fapt demonstrat de intrarea unor branduri noi pe piata precum si de diversificarea conceptelor, toate acestea aratand ca este un mediu propice pentru investitii. Potrivit estimarilor, la nivel national exista peste 25.000 restaurante, cafenele, baruri samd, din care circa 3.500 sunt doar in Capitala. In ceea ce priveste valoarea pietei, estimarile valabile pentru anul 2017 pentru Bucuresti arata ca aceasta a ajuns la aproape un miliard de euro. In sectorul Horeca lucreaza peste 100.000 de persoane, iar operatorii sustin ca in ultimii 2 ani, se confrunta cu cea mai mare criza de personal, deficitul de personal din industrie fiind estimat la aproximativ 50.000 de angajati. De asemenea, studiile arata ca a crescut si consumul, iar tot mai multi romani din mediul urban au inceput sa iasa din ce in ce mai des sa ia masa la restaurant. In plus, sunt foarte deschisi si dornici sa experimenteze, dar totodata sunt mult mai bine informati si drept urmare foarte exigenti.

In acest context, exista o nevoie acuta ca piata locala sa tina pasul cu ceea ce se intampla in alte tari, inclusiv in ceea ce priveste evenimentele b2b dedicate industriei Horeca. Pentru anul urmator, s-au primit deja confirmari de participare de la toti expozantii ce au fost prezenti la prima editie Foodservice & Hospitality Expo, precum si solicitari de la noi companii, toate acestea demonstrand inca o data interesul pentru un eveniment major, dedicat exclusiv industriei Horeca.

Cmentariile sunt închise