Ana Consulea transmite din spatele vitrinei French Revolution
Au revoluționat piața cofetăriilor din România, alegând să investească într-un laborator artizanal, care produce exclusiv eclere. Acum, French Revolution este pregătit să cucerească întreaga lume, deschizând prima franciză la Dublin. De ce un singur produs și de ce eclere? Oare au fost vreodată tentați să introducă și alte produse în vitrină? Chef cofetar Ana Consulea, realizatoarea podcastului de cofetărie „În spatele vitrinei”, a aflat răspunsurile și alte informații de culise de la Georgiana Avram, co-fondatoarea French Revolution, invitată în noul episod al podcastului.
Povestea a început în 2013, într-un laborator de doar 50 de metri pătrați, de la ideea foarte clară de a dezvolta un business mono-produs, axat pe ecler. Au fost momente marcate de muncă intensă din partea tuturor fondatorilor, care s-au implicat direct în fiecare aspect al afacerii, de la producția eclerelor până la curățenie și livrări.
„Ne ocupam de absolut tot, la început… Făceam eclere, curățenie, aprovizionarea de ingrediente, pentru că nu aveam furnizori care să ni le livreze la ușa laboratorului, pentru că eram prea mici; livram eclerele la magazine, vindeam în magazine, când era necesar. Făceam absolut tot și a fost… o perioadă cu foarte multe resurse consumate, cu multe provocări, dar atât de frumoasă”, își amintește Georgiana.
Cum a luat naștere eclerul excelent? „Rețeta inițială a fost dezvoltată de o doamnă cofetar din București. Ea ne-a ajutat să facem choux, care este probabil cel mai greu lucru la produsul nostru”, își amintește fondatoarea.
Ulterior, echipa a invitat și cofetari francezi în laboratorul din București, pentru a perfecționarea rețetelor și crearea de noi sortimente. Deși inițial le era teamă că lipsa unui background culinar le-ar putea pune piedici în noua afacere, aprecierea venită din partea cofetarilor francezi le-a dat mult încredere fondatorilor. „Ne-au felicitat pentru laboratorul nostru, pentru grija față de tot ce înseamnă siguranță alimentară și ne-a bucurat foarte mult că niște cofetari francezi cu super experiență ne laudă pe noi”, spune Georgiana.
Echipa testează constant noi rețete, inspirate adesea de sugestiile clienților. Există chiar un juriu intern. Fiecare produs nou trece printr-un proces riguros de evaluare, iar dacă nu primește voturi unanime din partea tuturor departamentelor care fac parte din juriu, nu ajunge în vitrină.
În prezent, cel mai popular ecler, nr. 1 în vânzări, este cel cu caramel sărat, urmat de eclerul cu fistic și eclerul cu caramel și ciocolată cu lapte. Există două colecții: o colecție permanentă și o colecție specială, cu produse în ediție limitată. Odată introdus în colecția permanentă, un ecler nu mai poate fi scos, deoarece clienții dezvoltă atașamente puternice față de sortimentele lor preferate.
„Odată ce am introdus un ecler, nu-l mai putem scoate. Clienții noștri ajung să fie fanii unui singur ecler și atunci… primim mailuri în care oamenii ne ceartă pentru ce s-a întâmplat”, mărturisește Georgiana.
De aceea, echipa a dezvoltat și o colecția specială de eclere în ediție limitată: în fiecare lună, un nou ecler, an de an. Cei care iubesc o anumită aromă din colecția specială se mai întâlnesc cu ea peste un an.
Extinderea internațională prin francizare a fost un pas natural pentru French Revolution. Cereri au primit încă de la începuturile businessului. Deși ar fi fost de așteptat ca prima franciză să fie deschisă într-un oraș românesc, echipa a ales Dublin.
„A venit natural Dublin, pentru că este nevoie de o investiție foarte mare în laboratorul de producție. Acest laborator trebuie să deservească 4-5 locații și considerăm noi că Dublin este pregătit pentru asta,” explică Georgiana.
Obținerea unei francize French Revolution nu este deloc un proces simplu. Un partener ideal trebuie să fie aliniat cu valorile companiei și să își dorească să se implice activ în afacere. Precum fondatorii French Revolution, viitorul francizat trebuie să cunoască în detaliu toate procesele implicate în operațiunile unei astfel de afaceri și, cel mai important, să producă eclere la cele mai înalte standarde.
Una dintre provocările cheie este asigurarea prospețimii produselor. Eclerele French Revolution sunt produse în aceeași zi, standard care se menține și la Dublin și la viitoarele francize.
„Nu vorbim de eclerele congelate! Produsul trebuie să fie făcut astăzi pentru astăzi… Va fi practic French Revolution făcut din nou într-un alt oraș. Astfel, fiecare franciză va trebui să își creeze propriul laborator de producție, garantând calitatea și prospețimea caracteristică brandului,” afirmă Georgiana.
Georgiana Avram și echipa sa continuă să extindă French Revolution, păstrându-și angajamentul față de calitate, prospețime și inovație. Fiecare pas înainte în această afacere aduce noi provocări, dar și noi oportunități, consolidând astfel revoluția dulce începută cu un ecler. Conversația integrală este disponibilă aici.
„În spatele vitrinei”, podcastul lansat anul acesta de Chef cofetar Ana Consulea și susținut de Elle & Vire Professionnel®, este atât o invitație în backstage, în mijlocul procesului de producție, cât și un dialog despre valorile și filozofia acestei meserii realizate la nivel de excelență. Printre oaspeții celui mai premiat cofetar român se numără legende ale cofetăriei de odinioară, vedete ale cofetăriei de azi, antropologi ai gastronomiei, jurnaliști și căutători ai rafinamentului dulce. În primele episoade, au fost invitate Andreea Moldovan, Livrez Fericire, și Irina Stăncescu, Pain Plaisir.
Cmentariile sunt închise