Studiu: Analiza retelelor de socializare poate oferi date interesante privind comportamentul consumatorilor si obiceiurile de consum

Social media a devenit parte importanta a zilelor noastre, astazi putini pot lua masa intr-un restaurant fara sa dea chek-in pe retelele de socializare sau fara sa fotografieze preparatele. Rezultatele celui mai recent sondaj realizat de Zagat, publicatie americana destinata industriei Horeca, arata cat de mare este influenta mediului digital asupra consumatorilor. Pe baza raspunsurilor celor aproape 10.000 de americani se pot contura cateva tendinte importante, ce se regasescm mai mult sau mai putin, si la nivelul altor tari, inclusiv in Romania.

Peste jumatate dintre acestia (60%) sustin ca se uita la pozele cu mancare postate de restaurante, baruri, cafenele etc. pe retelele de socializare, iar 75% dintre acestia spun ca aleg o locatie pe baza acestor fotografii.

Mai mult decat atat, acestia nu numai ca verifica in feed-uri cele mai recente fotografii ale locatiilor, ci realizeaza propriile fotografii atunci cand ies in oras sa ia masa. Aproape jumatate din participantii la studiu (44%) spun ca realizeaza fotografii atunci cand iau masa la restaurant pentru a le publica pe retelele de socialziare. Un procent de 19% sustin ca au ales un loc unde sa manance doar pentru a realiza propriile fotografii cu preparatele din locatia respectiva. Odata ajunsi intr-un restaurant, mesenii sunt atat de concentrati pentru a crea „sedinta foto” perfecta incat 60% recunosc faptul ca opresc comesenii sa inceapa sa manance doar ca sa poata realiza fotografiile. 50% spun ca au fotografiat fiecare preparat in parte, iar 5% au cerut chiar o alta masa ca sa-si poata fotografia mancarea. Cat priveste momentul postarilor pe internet, 41% dintre participanti au declarat ca posteaza pozele chiar in timpul mesei, 34% le posteaza mai tarziu de acasa, iar circa 14% le posteaza in drum spre casa.

Ce alimente apar cel mai mult in feed-urile social media? Anul acesta, la americani s-a observat o crestere a preferintei pentru avocado, 33% dintre respondenti sustin ca prefera preparate pe baza de avocado, in timp ce alte preparate sau alimente la „moda” ar fi supa japoneza ramen (31%), quinoa (34%) sau conopida.

Potrivit sondajului, 77% dintre participanti se considera foodies (gurmanzi), in timp ce 41% spun ca sunt foodies “in secret”, iar 36% detesta acest termen. (Sursa: ZagatBuzz)

Carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Cmentariile sunt închise