Think Food: Comunicarea va sustine o dezvoltare sustenabila a industriei alimentare

Think Food, eveniment ce a pus fata in fata reprezentanti ai societatii civile, ai institutiilor statului, asociatii si companii din industria alimentara, s-a incheiat cu concluzia ca e important ca aceste entitati sa comunice intre ele pentru o dezvoltare sustenabila a industriei.

„Inca de le prima editie Think Food, am reusit exact ce ne-am propus: sa fim o platforma prin care stakeholderii importanti sa se aseze la aceeasi masa si sa discute starea actuala a industriei, masurile care pot fi luate ca aceasta sa evolueze si pasii concreti care pot fi facuti de fiecare. In tot acest peisaj noul consumator, cerintele si asteptarile sale au fost in centrul atentiei”,  a spus Liliana Munteanu, initiatorul proiectului si Head of Point Connections, business unit in cadrul Point Public Affairs.

In timpul celor doua doua zile de conferinte s-au dezbatut teme privind strategia pentru dezvoltarea pietei, dar si calitatea si siguranta alimentelor.  Concluziile pot fi rezumate la nevoia industriei de a fi sustinuta printr-o coordonare si reglementare mai buna, mai ales in zona organismelor de control, dar si de o mai buna comunicare intre principalii actori.

In cadrul dezbaterilor, Mihai Visan, director executiv Romalimenta, a punctat ca industria alimentara este un segment ce contribuie la competitivitatea Romaniei in ansamblu. „De aceea ne asteptam sa existe sprijin guvernamental: atat direct, prin programe si subventii de sustinere a exporturilor, care pot avea un impact pozitiv asupra balantei agroalimentare, cat si indirect, prin masuri care vizeaza sustinerea consumului in Romania si informarea corecta a consumatorilor”.

In ceea ce priveste preferintele consumatorului autohton, studiile arata ca exista contradictii in cerintele oamenilor: doresc termene mari de valabilitate, dar in egala masura vor ca produsele sa fie proaspete; sa fie ieftine, dar bune, fara aditivi, dar cu un aspect placut. Insa studiile identifica un nou tip de consumator care intelege si apreciaza calitatile si proprietatile alimentelor, insa comportamentul lui cotidian nu reflecta nivelul de informare.

In cele doua zile de conferinte, organizate sub umbrela Think Food, de catre Point Public Affairs, agentia de comunicare strategica si public affairs din GMP Group, peste 30 de speakeri s-au reunit pentru a oferi o perspectiva actuala asupra alimentatiei. Evenimentul a avut loc pe 28-29 ianuarie, la Impact Hub Bucuresti.

Cmentariile sunt închise