Brutarie, patiserie sau bistro? Sau totul intr-un concept integrat, la ARC Bakery

Un concept de succes in strainatate, brutaria-bistro cu specific frantuzesc isi face incet-incet loc si pe piata romaneasca. Cea mai recenta astfel de aparitie in peisajul bucurestean este ARC Bakery, deschisa la inceputul lunii iunie a.c. in incinta Comitetului Olimpic Sportiv Roman. Remus Nica, un roman ce a trait peste 20 de ani in orasul luminilor, acumuland o vasta experienta in domeniul Horeca, experienta continuata in Romania prin implicarea sa in proiecte precum Grandeur sau Vintage Pub, este cel care si-a dorit sa aduca aproape de noi eleganta, cochetaria si savuroasele produse ale unei brutarii tipic frantuzesti. Planurile de viitor sunt ambitioase: deschiderea unei noi locatii, in circa o luna de zile, accesarea unui target cat mai extins de clienti, si, de ce nu, extinderea prin franciza.

“ARC Bakery este un mix intre brutarie, patiserie traditionala frantuzeasca si un mic bistro, integrat in concept. Am optat pentru specificul frantuzesc pentru ca am trait foarte mult timp in Franta si am acumulat multa experienta in aceasta tara, si consider ca painea si patiseria frantuzeasca sunt totusi cele mai bune. Ideea acestui concept a aparut din necesitate. Cred ca in Bucuresti nu exista suficiente locuri de unde sa poti cumpara o paine proaspata, de calitate. Painea de calitate inseamna o paine din faina buna, cu un adaos mic de drojdie, de maximum 5-7%, o paine facuta de un brutar cu adevarat bun. Avem un brutar francez, Alain Lens, care are peste 30 de ani de experienta, lucreaza in domeniu de la varsta de 13 ani. Este foarte pasionat de ceea ce face, ii place sa descopere noi si noi gusturi in paine. Am vrut sa aduc aproape de romani calitatea si prospetimea produselor traditionale frantuzesti, realizate pe loc”, povesteste Remus Nica.

3

Desi specificul este de brutarie frantuzeasca, ARC Bakery are si o activitate integrata de bistro, unde clientii pot gasi o gama variata de preparate pentru micul dejun, salate, supe-creme de legume, sendvisuri s.a.m.d. “Este un trend care se dezvolta foarte mult si in intreaga lume. Meseria de brutar este foarte grea, pretul per produs nu este foarte mare, iar aducand mixul de bistro in configuratia aceasta de brutarie – patiserie se genereaza automat mai multe incasari”, spune proprietarul locatiei.

1

Cat priveste gama sortimentala de brutarie – patiserie, ARC Bakery ofera o gama de aproximativ 15 sortimente diferite de paine, de la bagheta pariziana, bagheta traditonala, paine taraneasca etc., pana la retetele mai deosebite, realizate de catre brutarul Alain Lens: paine cu seminte, cu faina integrala sau cu faina bio, sau paine cu masline, cu jambon sau cu morcovi. Potrivit lui Remus Nica, urmeaza painea cu cirese si painea cu caise uscate. Ingredientele folosite in realizarea produselor de brutarie – patiserie sunt importate din Franta. “Din pacate, in Romania nu am gasit ingrediente la calitatea pe care ne-o doream. Untul este frantuzesc, cu un continut de 84% grasime, pentru a conferi croissant-ului o calitate superioara, faina este frantuzeasca s.a.m.d. Nu spun ca faina romaneasca nu ar fi buna, insa aici nu exista obisnuinta de a lasa faina sa se usuce, drept urmare faina romaneasca are multa umiditate, iar pentru paine este nevoie de umiditate controlata. Din acest motiv, avem utilaje care pot da apa la temperatura controlata,precum si camere de crestere care regleaza umiditatea atat la rece cat si la cald”, detaliaza Remus Nica.

Piata romaneasca, impartita intre produsele proaspete si cele congelate

Principalul atu al ARC Bakery il reprezinta produsele proaspete, realizate in house de catre brutarul Alain Lens. In segmentul brutariilor cu specific frantuzesc s-au deschis cateva locatii in ultimii ani, insa alegerea acestui tip de produse nu reprezinta inca un obicei in randul romanilor.

4

“Cererea de produse congelate este in crestere, in special pe partea de restaurante si evenimente. In ceea ce priveste consumul casnic, romanii inca prefera franzela alba, intr-un procent coplesitor. Tin sa precizez ca produsele congelate nu reprezinta ceva rau, insa aici e vorba de conservanti, nu ne putem minti. Daca legislatia spune ca daca e vorba de pana 5% adaos in produs nu exista obligatia de a fi scris pe eticheta, si cumva situatia e ca nimeni nu minte dar nimeni nu spune adevarul 100%. Iar noi suntem pe productia de brutarie proaspata. Este bine ca exista locatii cu acest specific in Bucuresti, concurenta este un lucru benefic, ajuta la dezvoltarea pietei. Sper ca pe piata vor fi din ce in ce mai multe astfel de brutarii, pentru ca cerere exista. Sunt cateva exemple elocvente, in Bucuresti, de brutarii deschise acum cativa ani sau recent, care fac o cifra de afaceri impresionanta. Tinand cont ca valoarea per produs este destul de mica, intre 5 lei si 10 lei, rezulta ca au un volum destul de important la nivel de client, deci cerere exista!”, spune reprezentantul brutariei.

3

Planuri de viitor

Planurile de viitor includ atat extinderea, urmatoarea locatie urmand sa fie deschisa in aproximativa o luna, in zona Hotelului Lido din Bucuresti, cat si targetarea altor tipuri de clienti, cum ar fi operatorii din segmentul Horeca. De asemenea, proprietarii nu exclud varianta extinderii in sistem de franciza, in special in orasele mari din tara, precum Cluj, Iasi, Timisoara, Brasov, Sibiu sau Constanta.

“Vom incerca sa ducem produsele noastre si catre alti clienti, pentru ca avem o capacitate de productie mare, putem sa producem 3.000 de paini/zi, si astfel ne vom putea dezvolta. Intentionam sa mai deschidem si alte brutarii, in care doar vom vinde produsele realizate in aceasta locatie. De asemenea, din luna septembrie vom introduce si produsele de patiserie si vom incepe o comunicare mai agresiva, pentru a accesa un public cat mai extins. In rest, pot sa spun ca nu ne grabim, vrem sa facem lucrurile incet si bine. Dorim sa ne consolidam brandul, sa facem lucruri de calitate in continuare, sa cream un business solid. Este o experienta noua, atat pentru mine cat si pentru partenerii mei. Am trecut de la restaurante de lux la baruri si cluburi, iar acum, la brutarie. Este un business diferit, dar sunt foarte increzator in succesul nostru”, a concluzionat Remus Nica.

Profil Remus Nica

Remus Nica a locuit timp de 23 de ani in Paris, unde a lucrat in locuri de exceptie precum Plaza Athenee, Fouquet ‘s sau Stella Maris, restaurant cu o stea Michelin. Dupa cativa ani in care a acumulat o vasta si variata experienta profesionala, si-a cumparat primul sau restaurant, langa Place de la Madeleine, urmat de un al doilea, amplasat in Cartierul Latin. Dupa experientele din orasul luminilor, a decis ca e timpul sa revina in Romania, unde a deschis, impreuna cu partenerii sai, restaurantul Grandeur, urmat de Vintage Pub si Finnish, in Centrul Istoric.

Carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Cmentariile sunt închise