Un antreprenor timisorean a creat client.tips, platforma prin care proprietarii de businessuri Horeca pot avea un feedback real si onest, direct de la clienti

Ciprian Stanciu, antreprenor cu experienta de peste 10 ani in consultanta software, a lansat in 2016 client.tips, o platforma prin intermediul careia proprietarii de business-uri Horeca pot primi un feedback privat despre serviciile oferite in mod rapid, detaliat si onest, direct de la clienti.

Ciprian Stanciu, fondator si CEO client.tips

Conceptul a inceput sa fie dezvoltat in 2015, dupa ce Ciprian Stanciu si-a dat seama ca formularele clasice de feedback din locatiile Horeca sau recenziile de platformele publice de pe Internet nu ajung intotdeauna la managerul sau proprietarul locatiei respective. Astfel, prin crearea client.tips si-a propus sa le ofere acestora posibilitatea de a avea acces la un feedback orientat in principal pe angajat, departament sau serviciu. Dupa o perioada de testare de aproximativ un an, timp in care serviciul a fost disponibil intr-o versiune restransa ca functionalitate pentru companiile care doreau sa-l incerce, din ianuarie 2017 client.tips a inceput sa aiba primii clienti.

“Pana la finalul lui 2016, client.tips a fost disponibil gratuit pentru companiile care doreau sa il incerce. Scopul a fost de a aduna feedback referitor la nevoile din piata si a le adresa prin dezvoltarea produsului nostru. Un milestone important a fost luna ianuarie 2017, cand am avut primii clienti platitori: cei care incercasera in mod gratuit client.tips pana la finalul lui 2016, au ales sa continue cu noi”, povesteste Ciprian Stanciu.

Investitia initiala se ridica la aproximativ 50 000 de euro, cea mai mare parte fiind alocata pentru dezvoltarea si testarea versiunii initiale a serviciului client.tips, insa, pe parcurs, versiunea initiala a fost constant imbunatatita.

Cum functioneaza client.tips si care sunt principalele beneficii pe care le aduce

“Platforma este destinata in special business-urilor offline (restaurante, hoteluri, cafenele etc). Clientul acceseaza adresa unica client.tips a business-ului folosind propriul telefon, fara a fi necesara instalarea unei aplicatii, si raspunde la o lista scurta de intrebari relevante setate chiar de business. Proprietarul sau managementul respectivului business primeste feedback-ul clientului in privat, deci feedback-ul nu este public, si poate raspunde, de asemenea in privat, clientului. Statisticile noastre spun ca 95% din feedback este semnat de clienti, existand deci oportunitatea pentru proprietarii de business-uri sau managementul lor sa comunice direct cu clientii prin intermediul platformei. Un alt aspect important este acela ca feedback-ul este orientat pe angajat, departament sau serviciu, iar astfel, experientele negative sau pozitive ale unui client pot fi mai usor puse intr-un context. Nu in ultimul rand, oferim raportari periodice complexe, dar construite pentru a oferi, dintr-o privire, toate informatiile necesare pentru luarea deciziile celor mai bune celor care, stim foarte bine, nu au timp de detalii inutile”, a detaliat Ciprian Stanciu pentru Horeca Insight.

Antreprenorul sustine ca principalele beneficii pe care platforma le poate aduce unui operator Horeca ar fi, in primul rand, faptul ca managerul sau proprietarul isi poate vedea propriul business prin ochii clientilor in cel mai onest mod, pentru ca acestia pot da un feedback liber de orice constrangere sociala sau mondena specifica retelelor sociale sau feedback-ului public.

In al doilea rand, acest feedback privat este centrat pe experienta clientilor cu business-ul in sine, cu tot ce presupune el: angajati, servicii, locatie etc. Rapoartele periodice sunt pe masura, ghidand atentia celor mai ocupati operatori de locatii Horeca exact spre ceea ce conteaza, spre ceea ce trebuie incurajat si spre ceea ce trebuie imbunatatit pentru ca satisfactia clientilor sa creasca.

In al treilea rand, multumirea clientilor exprimata prin intermediul platformei noastre poate ajunge indirect, automat si anomimizat, printr-un „multumesc” la angajatii care au contribuit la astfel de experiente placute. Mai mult, angajatii meritorii sunt apreciati periodic, automat, in platforma, pe baza feedback-ului primit de la clienti.

“Cunoastem dificultatile referitoare la identificarea, formarea si pastrarea angajatilor buni din Horeca. Ne dorim sa ajutam la ameliorarea acestei situatii pastrand angajatii din Horeca motivati si implicati. Pe langa cele trei principale beneficii de mai sus, platforma ofera comunicare directa cu clientul intr-o forma potrivita oamenilor ocupati („chat discontinuu” il numim noi). De asemenea, considerand ca prezenta in online cu un rating bun este importanta pentru operatorii Horeca, client.tips indruma automat clientii foarte multumiti spre Facebook si TripAdvisor, solicitandu-le sa recomande locatia respectiva altor clienti printr-un rating public”, spune antreprenorul.

Ce costuri presupune pentru horecari implementarea serviciului client.tips

In ceea ce priveste costurile pentru operatorii Horeca, acestea se ridica de la cateva zeci de euro lunar, pentru restaurante, pana la abonamente complexe, care pot fi potrivite pentru hoteluri, de exemplu, pentru ca se acorda discounturi semnificative pentru business-uri conexe (restaurantul hotelului, spa etc).

“Nu exista costuri de implementare (set-up) si nici alte costuri suplimentare. Platesti costul unui numar de luni de abonament, TVA inclus. Grafica in format electronic pentru informarea clientilor o realizeaza designerii nostri, gratuit, considerand culorile si logo-ul business-ului respectiv, dar si cerintele explicite ale clientului. De realizarea fizica ne ocupam tot noi, folosind materiale de calitate atent alese, doar daca clientul isi doreste asta”, precizeaza Ciprian Stanciu.

In prezent, client.tips are un portofoliu important de clienti, ce cuprinde circa 100 de companii. Aproximativ 70% dintre acestea sunt operatori din Horeca, in principal restaurante si hoteluri, iar restul de 30% sunt reprezentante auto, agentii bancare, spa-uri, clinici private si furnizori de servicii diverse.

Ciprian Stanciu, fondator client.tips si CEO al companiei care dezvolta client.tips, este doctor in Calculatoare si Tehnologia Informatiei si licentiat in Economie si Administrarea Afacerilor, cu experienta de peste 10 ani in consultanta software si fondator tehnic in mai multe start-up-uri.

Cmentariile sunt închise