Trendurile anului 2016 in materie cocktail-uri: Revin la moda “clasicele”. Continut scazut de alcool si ingrediente neobisnuite

Ca toate domeniile, si lumea cocktail-urilor este in continua schimbare. Apar noi retete, noi ingrediente, noi metode de realizare, noi trenduri. Publicatia de specialitate finedininglovers.com a realizat o lista a celor mai noi trenduri in materie de cocktail-uri, care au in vedere atat produsele ca atare, cat si obiceiurile de consum. Potrivit acesteia, cele mai recente tendinte arata ca popularele cocktail-uri clasice revin la moda, iar barmanii se pot “juca” in siguranta si cu celebrul gin, si cu noi ingrediente neobisnuite si savuroase, de la fructe pana la legume sau chiar polen. Toate retetele pastreaza insa acelasi leitmotiv: exagerarile sunt excluse, continutul de alcool este scazut, iar imaginatia poate fi fara limite in ceea ce priveste design-ul paharelor si decorarea acestora.

Mocktail

mocktail-recipeCocktail-urile cu continut ridicat de alcool nu mai sunt la mare cautare; dimpotriva, multi experti spun ca trendurile arata o orientare catre bauturile nealcoolice sau cu continut scazut de alcool. De aici si denumirea de „mocktail”, care deriva din verbul to mock (a-si bate joc), folosit pentru a descrie prepararea bauturilor cu continut foarte scazut de alcool. Totusi, aceste cocktail-uri sunt extrem de interesante, chiar si fara adaos de alcool. Mai mult, exista o tendinta tot mai mare ca localurile sa ofere bauturi ce pot fi savurate la orice ora din zi: de exemplu, dupa-amiaza sau chiar dimineata. Deci, pentru a satisface gusturile unui traget mai larg de clienti, se pot oferi si cocktail-uri cu continut mai scazut de alcool.

Pineapple rum

pineapple-rum

Exista foarte putini producatori pentru acest rom special (cele mai cautate sunt sortimentele cele mai dulci, care provin din Reunion Island), realizat prin infuzia de ananas in rom negru timp de cel putin trei luni. Si, in ciuda productiei sale limitate, cererea este foarte mare. Alaturi de Pineapple Rum, o alta tendinta care face ravagii in special in Statele Unite, se refera la mai putin cunoscutele lichioruri mexicane. Acestea sunt folosite, alaturi de deja popularul mezcal, sau altele mai putin cunoscute precum sotol si bacanora, ca ingrediente de baza pentru cocktail-uri.

Cocktail-urile clasice

Mojito_7163

De la bourbon-ul si bitter-ul din Old Fashioned la clasicul cocktail Martini, fara a uita Manhattan-ul pe baza de whisky sau racoritorul Mojito, alegerile la moda in 2016 pot avea in centru atemporalele cocktail-uri clasice.

„Cocktail-urile inghetate”

frozen-cocktails

Cocktail-urile inghetate (cele mai cunoscute fiind daiquiri sau pina colada) au jucat intotdeauna rolul de bauturi perfecte intr-o vacanta in Caraibe, si sunt nelipsite din meniurile de club pe plaje. Cu toate acestea, in 2016, barmanii vor trece peste aceste limite, incepand sa prezinte aceste bauturi reci ca gheata in orase si chiar si in regiunile cu clima rece. Pot exista si versiuni inghetate ale cocktail-urilor clasice: ati incercat vreodata un gin tonic cu gheata rasa?

Sfecla rosie

1

Un ingredient neobisnuit pana acum pentru cocktail-uri: sfecla rosie. Aceasta ii ajuta pe barmani sa se „joace” cu culoarea si sa adauge o nota de eleganta bauturii. Poate fi utilizata in straturi, taiata in felii fine si amestecata artistic cu suc de portocale sau Campari, pentru a exploata efectul culorilor stralucitoare si al aromelor remarcabile. Multi dintre barmani prepara un sirop din sucul sfeclei si-l pastreaza la indemana.

Umami cocktails

umami Mediterranean

 

Suntem in era umami, cel de-al cincilea gust, care a sedus bucatarii si este pe cale sa cucereasca si lumea bauturilor. Prin urmare, unii experti incearca sa interpreteze aceasta experienta si in cazul bauturilor, prin crearea unor cocktail-uri extrem de savuroase. Care sunt noile ingrediente? Unele dintre cele mai neobisnuite: spanac, alge sau ciuperci.

#cocktailporn

11212
Similar celebrului #foodporn, acest hashtag creste in popularitate pe scena bauturilor: dupa ani de minimalism, prezentarea unui cocktail a devenit mult mai importanta, in prezent accentul fiind pus pe pahare, disponibile intr-o mare varietate de forme noi. In acelasi timp, cocktail-ul exprima creativitatea barmanului, care il poate decora cu elemente neobisnuite. Nu trebuie sa fim surprinsi daca vom gasi, in sau pe pahare, flori, dulciuri sau chiar felii mici de carne rosie.

Ginul

In Marea Britanie, sesiunile de degustari de gin sunt un fenomen larg raspandit, la fel ca si in marile orase din Statele Unite ale Americii. In acelasi timp, in ultima perioada au inceput sa „rasara” tot mai multe localuri tematice, in care ginul este protagonistul, echivalentul a ceea ce s-ar putea numi “gin bars”. Asa ca, una dintre experientele trendy ale anului 2016 este de a merge intr-un bar si a-ti alege “preferatul” din zeci de etichete diferite.

Ce cuprinde meniul permanent?

Si listele de cocktail-uri prezentate de baruri sunt intr-un continuu proces de transformare si, in unele privinte, devin mai substantiale, cuprinzand atat bauturi traditionale cat si bauturi, sa zicem, universale. De fapt, meniurile permanente sunt pastrate deoarece exista ideea ca, dupa ani de experimentare si permanenta schimbare, clientii ajung sa stie ce vor si sa faca alegeri sigure. De aceea, cocktail-urile clasice sunt mereu parte a unui meniu permanent, permitand clientilor sa le redescopere si sa se bucure de „nuantele” adaugate de barmanul respectivului local.

Unde se poate servi cocktailul preferat, in bar sau restaurant?

Uitati de timpul in care nu era posibil sa comanzi ceva de mancare alaturi de cocktail! In 2016, tendinta este a intrepatrunde cele doua concepte, restaurant si bar: pe de o parte, restaurantele au inceput sa ofere in meniu cocktail-uri din ce in ce bine pregatite, iar barurile incep sa ofere meniuri bine structurate si variate. Da, in 2016, puteti lua si masa, si sa savurati si cocktail-ul preferat. (foto: finedininglovers.com / liquor.com / thedrinksbusiness.com)

Adaptare: carmen.ionescu@modernbuyer.ro

 

Cmentariile sunt închise