Pizza Hut lanseaza Replate Waste, o initiativa de prevenire a risipei alimentare

Pizza Hut Romania lanseaza initiativa Replate Waste, un proiect derulat in parteneriat cu platforma de fotografii Shutterstock, al carui beneficiar este organizatia non-profit HOSPICE Casa Sperantei, care face eforturi pentru a schimba in bine vietile celor care traiesc cu o boala incurabila. Scopul principal al proiectului este de a contribui la revalorificarea resturilor ramase in restaurante, dar si de a aduce in atentia publicului larg situatia actuala cu care ne confruntam in privinta risipei alimentare, impulsionand in acelasi timp gradul de implicare al clientilor. Prin aceasta initiativa, Pizza Hut incearca sa se implice activ in identificarea unor solutii creative pentru a trage un semnal de alarma asupra acestui fenomen aflat intr-o continua dezvoltare.

Pentru risipa alimentara se cauta, la nivel global, identificarea celor mai eficiente metode prin care poate fi prevenita. La nivelul Uniunii Europene se impune reducerea risipei alimentare la jumatate pana in 2030*. Conform celor mai recente date disponibile, risipa alimentara la nivelul UE ajungea, in 2014, la 100 de milioane de tone, dintre care peste 5 milioane de tone de alimente ajung in fiecare an in gropile de gunoi din Romania**. In Romania, la nivel individual, se cheltuie, in medie, 40% din venituri pe mancare, in timp ce in Franta se cheltuie 14%, iar in Elvetia 10%**. Cu toate acestea, se estimeaza ca fiecare roman risipeste aproximativ 250 de kilograme de mancare anual, fie ca sunt resturi din restaurante, ceea ce nu se vinde in magazine sau ce arunca fiecare persoana acasa.

Mecanismul pe care campania Replate Waste il propune este simplu: impreuna cu un food stylist si un fotograf profesionist, mancarea lasata in farfurii de catre clienti, in restaurantele Pizza Hut, este rearanjata si fotografiata. Imaginile rezultate sunt apoi urcate pe Shutterstock si pot fi achizitionate de catre oamenii din intreaga lume. Suma stransa astfel este donata integral catre HOSPICE Casa Sperantei, pentru ajutarea persoanelor care traiesc cu o boala incurabila.

„Ca operatori in domeniul food service, reducerea risipei alimentare reprezinta pentru noi un punct important, care se regaseste pe agenda strategica a companiei. Am inceput prin demararea campaniei Replate Waste, un proiect inedit prin care ne dorim sa-i inspiram si pe altii sa adere la initiativa noastra de a identifica solutii cu impact real in prevenirea acestei probleme. Prin lansarea initiativei, impreuna cu partenerii de la Shutterstock, ne-am unit fortele pentru a atrage atentia clientilor restaurantelor noastre, dar nu numai, despre faptul ca se iroseste o cantitate mare de alimente atat la nivel global, cat si in Romania. Am ales sa contribuim in mod direct la sustinerea organizatiei HOSPICE Casa Sperantei, cu care avem un parteneriat in derulare, in speranta ca, in viitor, vom putea extinde proiectul, sustinand si alti parteneri,” a declarat Monica Eftimie, Chief Marketing Officer Pizza Hut Romania.

Fotografiile pot fi vizualizate pe website-ul http://replatewaste.ro/ si pot fi achizitionate direct de pe platfoma Shutterstock.com. Odata cu demararea campaniei, Pizza Hut Romania lanseaza si documentarul care urmareste evolutia initiativei Replate Waste prin ochii tuturor celor care au contribuit la acest proiect si spune povestea din spatele risipei alimentare din perspectiva unuia dintre cei mai mari operatori din domeniul food service din tara noastra:  http://bit.ly/2jfty00.

*Conform planului dezvoltat de către Comisia Europeana: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1453384154337&uri=CELEX:52015DC0614

**Conform studiului realizat de EPC Consultanță de Mediu pentru Asociatia MaiMultVerde.

Cmentariile sunt închise