Otilia Demian, PRIVO: „Hotelurile independente au marele avantaj al libertatii de a implementa ceea ce isi doresc, putand fi extrem de creative”

Un proiect deosebit, rezultat al unei investitii de circa 7 milioane euro, reprezentand constructia hotelului si restaurarea vilei Csonka, monument istoric, Hotelul PRIVO din Targu Mures a obtinut, in numai trei ani, 23 premii si distinctii nationale si internationale. Cum a reusit sa ajunga la aceasta performanta intr-un timp atat de scurt, care sunt atuurile unui hotel independent, precum si care sunt planurile de viitor, am aflat de la Otilia Demian, director of business development Hotel PRIVO.

Aveti o vasta experienta in industria ospitalitatii, cu aproape 20 de ani de experienta in business development, vanzari & marketing, in lanturi hoteliere internationale, cat si in hoteluri independente. Povesti-ne cum ati ajuns la PRIVO, ce anume v-a determinat sa acceptati aceasta provocare.

Colaborarea cu PRIVO a aparut, in mod natural, cand imi doream o schimbare in viata profesionala dupa schimbarea majora aparuta in plan personal (fetita mea). Hotelul m-a surprins extrem de placut din toate punctele de vedere: doamna Adina Plopeanu, GM & owner, intreaga echipa zambitoare si entuziasta, design-ul unic, arhitectura si toate elementele de detaliu care intregesc si dau viata hotelului PRIVO. Avea toate atuurile, si se pare ca am anticipat corect acest lucru, sa devina un hotel de referinta pentru industria ospitalitatii din Romania.

Avand in vedere experienta pe care ati acumulat-o si in lanturi hoteliere, care ar fi, din punctul dumneavoastra de vedere, principalele diferente intre acestea si un hotel independent?

Hotelurile care fac parte din lanturi hoteliere internationale sunt operate in general in baza unor contracte de management sau franciza, beneficiind de suportul, know-how-ul si vizibilitatea brandului la nivel international, national si local. Hotelurile dintr-un lant sau grup hotelier operat sub management propriu au beneficii similare, dar vizibilitatea este la o alta scara – nationala sau regionala. In ambele cazuri, aceste hoteluri au marele avantaj ca beneficiaza de standarde si proceduri operationale, programe de recrutare si formare, bugetare si raportare unitara, identitate vizuala, promovare, sisteme de distributie si rezervari centralizate, contracte negociate cu furnizori acreditati etc. Un hotel independent trebuie sa realizeze singur toate acestea, in primul rand propriile standarde si proceduri, recrutarea si formarea echipei, identitatea vizuala, strategia si politica de marketing – vanzari. Eforturile sunt mult mai mari din toate punctele de vedere. Perioada de timp in care hotelul isi castiga locul pe piata poate fi critica. Hotelurile independente au insa marele avantaj al libertatii de a implementa ceea ce isi doresc, putand fi extrem de creative, neingradite de anumite standarde sau proceduri impuse de brand.

Care sunt, din punctul dumneavoastra de vedere, principalele atuuri competitive ale hotelului pe care il conduceti astazi din pozitia de director of business development, in ce consta strategia de dezvoltare si atragere a clientilor?

Suntem unici pe piata din Romania prin conceptul hotelier nou, in care istoria si modernismul se completeaza si creeaza un stil distinct. PRIVO este o locatie unica, un refugiu minimalist pentru business si relaxare, unde designul propune un dialog cald si primitor intre hotelul nou si ansamblul format din Villa Csonka (Art Nouveau) si parcul propriu cu o suprafata de 3.500 mp, vila si parcul fiind monumente istorice.

Oamenii cauta locuri autentice si experiente unice, iar PRIVO este un astfel de loc. Unicitatea este data si de enoteca, care detine o selectie de peste 320 etichete de vinuri si aproximativ 4.000 sticle, cu o camera pentru degustari si o camera dedicata depozitarii si tezaurizarii pe termen lung. Am fost rigurosi cu selectia si formarea unei echipe de profesionisti pentru a presta cele mai bune servicii de pe piata, astfel incat oaspetii care ne trec pragul sa aiba parte de o experienta unica, fie ca este un team-building sau o cina a-la-carte, iar experienta avuta sa ii determine sa revina si sa ne recomande.

Care este publicul tinta, cum ati descrie profilul “clientului” PRIVO?

Preponderent ne adresam segmentului business, iar in week-end incercam sa atragem si segmentul leisure. Majoritatea oaspetilor nostri sunt din Romania, Italia, Germania, Ungaria, Austria, Olanda, Franta, USA si Marea Britanie. Sunt individuali care calatoresc in interes de afacei, grupuri corporate care organizeaza conferinte si teambuilding-uri, precum si individuali care viziteaza zona, inclusiv familii cu copii. Villa Csonka se adreseaza turistilor care apreciaza stilul Art Nouveau, in special segmentului de seniori straini care vin sa viziteze Transilvania.

Ce ne puteti spune despre rezultatele inregistrate in 2016, cum au evoluat acestea, din punct de vedere al gradului de ocupare si al cifrei de afaceri, fata de anul anterior?

2016 a fost un an foarte bun pentru noi. Comparativ cu 2015, am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 23% si a gradului de ocupare cu 15%, avand cresteri pe fiecare segment de activitate.

De asemenea, ca recunoastere a eforturilor intregii echipe si a calitatii serviciilor pe care le oferim, anul trecutam obtinut 10 premii si distinctii nationale si internationale.

Ce factori au stat la baza realizarii acestor rezultate?

Focusul nostru este in permanenta pe calitatea serviciilor, prin promptitudine, personalizare si flexibilitate. Cei mai importanti factori care au condus la obtinerea rezultatelor sunt profesionalismul echipei, recomandarile oaspetilor si conceptul arhitectural unic.

Ce pondere din cifra de afaceri ar reveni segmentului business si cat segmentului leisure?

In prezent 70% din total venituri sunt generate de segmentul business, individuali si evenimente corporate, restul fiind asigurat de leisure, in special in weekenduri si pe timpul verii.

Hotelul PRIVO a devenit cunoscut atat in toata tara, cat si in strainatate. Ce anume credeti ca a condus la acest succes, intr-un timp atat de scurt?

Asa cum am mentionat anterior, succesul PRIVO este dat de calitatea serviciilor, echipa si conceptul arhitectural unic. Deschiderea oficiala, de la inceputul verii 2014, a fost momentul in care PRIVO a inceput sa fie cunoscut pe piata din Romania. Conceptul special al evenimentului a avut la aceea vreme ecouri extraordinare. Au urmat evenimente cu presa si bloggeri, parteneriate pentru diverse evenimente, participare la marile targuri internationale de turism de la Londra, Berlin si Budapesta. In mediul online ne promovam prin site-ul propriu, social media si pe platformele de rezervari online precum Booking, Expedia, HRS etc. Pentru ca serviciile noastre sunt orientate spre customer care, raspundem intotdeauna la fiecare review si oaspetii apreciaza toate acestea.

Care ar fi principalele atuuri si elemente diferentiatoare pe care mizeaza restaurantul PRIVO?

PRIVO este un restaurant fine dining, cu ambianta elegantasi bucatarie internationala, cuingrediente regionale proaspete interpretate intr-o maniera contemporana. Meniurile restaurantului au fost semnate de Executive Chef Doru Pastrama in 2014, Executive Chef Martin White in 2015 si, incepand, de anul trecut sunt realizate in colaborare cu Certified Master Chef Henrik Sebok. Sommelierul nostru Marius Danciu a facut o selectie de vinuri in concordanta cu meniul restaurantului, care sa acopere cele mai importante zone viticole ale lumii. Organizam periodic cine gastronomice si degustari de vinuri.

2016 a fost anul in care si restaurantul PRIVO a devenit cu adevarat cunoscut in piata. Ca o recunoastere a eforturilor intregii echipe si a experientei pe care o au oaspetii in restaurantul nostru, anul trecut Chef Adrian Florescu a primit premiul „Bucatarul anului” la Romanian Top Hotel Awards, iar restaurantul a obtinut premiul “Fine Dining Cuisine” din partea World Luxury Restaurant Awards. Suntem singurul restaurant de hotel din Romania care a obtinut prestigiosul Award of Excellence din partea Wine Spectator din USA pentru lista de vinuri, in 2015 si 2016. Anul acesta suntem din nou in proces de evaluare a listei de vinuri din partea Wine Spectator.

Din ce ati observat, de la deschidere pana in prezent, ce tip de evenimente functioneaza cel mai bine la PRIVO?

Evenimentele organizate cu succes de noi sunt cinele gastronomice si evenimentele tematice: Revelion, Valentine’s Day sau 8 Martie. Principalele evenimente corporate gazduite de PRIVO sunt conferintele, prezentarile de produse si training-urile. Pentru evenimente private, restaurantul este preferat in special pentru nunti si aniversari.

Am auzit ca un proiect similar Hotelului PRIVO urmeaza sa fie deschis in Brasov. Ne puteti da cateva detalii despre acest subiect, cand se va materializa etc.?

Da, intr-adevar exista un proiect hotelier nou in Brasov, dar nu este similar hotelului PRIVO. Va fi un hotel  Radisson Blu, care va fi deschis la sfarsitul anului 2018, in zona centrului istoric si va avea 105 camere, restaurante, spatii de conferinte, bar, centru spa & fitness. Proiectul apartine familiei doamnei Adina Plopeanu si va avea parte de toata sustinerea hotelului PRIVO.

Tinand cont de faptul ca in ultimii ani piata a devenit din ce in ce mai competitiva, ce directii veti aborda anul acesta? Care ar fi principalele strategii de promovare pe care veti miza?

Chiar daca capacitatea de cazare este mare in oras, competitia este sanatoasa si benefica. Eu cred ca fiecare business in general, si fiecare hotel in cazul nostru, isi poate gasi cu succes locul pe piata dacaofera servicii sau produse de calitate, se diferentiaza de competitori si isi targeteaza corect clientii. In 2017 vom continua sa organizam evenimente pentru clienti, sa fim parteneri la evenimente si sa ne promovam in mediul online. Insa cea mai buna si eficienta promovare in cazul nostru este “word of mouth”, oaspetii fiind cei care ne recomanda locatia si serviciile.

 Ce obiective v-ati propus pentru 2017?

Pentru 2017 ne propunem o crestere cu 10% a veniturilor, respectiv a gradului de ocupare. Ne vom concentra pe cresterea gradului de ocupare in week-end prin organizarea de team-building-uri si pachete de tip city break. Le vom oferi oaspetilor posibilitatea de a face un tur de oras, de a vizita Sighisoara, Viscri, salinele Praid sau Turda, de a participa la un show ecvestru si o cina rustica in apropiere de Targu Mures sau la o vanatoare de trufe in Transilvania. Vom organiza workshop-uri pentru live cooking, degustari de vinuri sau vizite la cramele din vecinatate. Cei care iubesc animalele au posibilitatea sa viziteze la Targu Mures cea mai mare si mai frumoasa gradina zoologica din tara. Iar pentru iubitorii de activitati in aer liber sau adrenalina putem organiza la cerere tururi pe bicicleta in apropiere de Targu Mures, saritura cu parasuta, paintball, tir cu arcul, paragliding, escalada, calatorie cu balonul deasupra orasului Targu Mures, rafting, caiac sau canoe pe raul Mures.


Premii si distinctii obtinute de Hotel PRIVO:

Premii internationale:

  • Trip Advisor:
    • Travelers’ Choice Award:
      • 2017 – locul 1 Top 25 Hotels din Romania
      • 2017 – locul 4 Top 25 Hotels for Service din Romania
      • 2016 – Locul 3 Top 25 Hotels din Romania
      • 2015 – Locul 7 Top Hotels – Best Service din Romania
    • Certificate of Excellence 2016 – Restaurant PRIVO
    • Certificate of Excellence 2015
  • Luxury Travel Guide – European Awards2017: Luxury Design Hotel of the Year
  • International Hospitality Awards: Best Design Hotel, Kiev, 5 decembrie 2016
  • Wine Spectator, USA:
    • 2016 Award of Ecxellence – Restaurant Award Winner– Restaurnat PRIVO
    • 2015 Award of Ecxellence – Restaurant Award Winner – Restaurant PRIVO
  • World Luxury Restaurant Awards:Fine Dining Cuisine – Restaurant PRIVO, Pontresina – Elvetia, 18 iunie 2016
  • World Luxury Hotel Awards:
    • Luxury Business Hotel – Country Winner, Doha – Qatar, 29 octombrie 2016
    • Best Luxury Design Hotel – Global Winner, Hong Kong, 24 octombrie 2015
  • Casa de Vinuri Spumante Foss Marai: PRIVO – Primul Ambasador din lume, Targu Mures, 13 decembrie 2014
  • Concursul LIFE CHALLENGE 66: Fatada europeană a anului, sectiunea proiecte nerezidentiale, Viena, 12 iunie 2014

Premii nationale:

  • Cel mai inovativ hotel, Romanian Travel Forum, Bucuresti, 15 martie 2017
  • Best Hotel Website, locul 2, eTravel Awards, Bucuresti, 26 octombrie 2016
  • Cel mai popular hotel-concept cu capital romanesc, Gala Premiilor HORECA Dupa 20 ani, Bucuresti, 13 iunie 2016
  • Bucatarul anului – Chef Adrian Florescu, Romanian Top Hotel Awards, Bucuresti, 26 mai 2016
  • Hotelulanului – categoria 4 stele, neafiliatunuilant hotelier international, locul 2, Romanian Top Hotel Awards, Bucuresti, 26 mai 2016
  • Cel mai popular hotel de 4* din Romania, Romanian Digital Travel Awards, Bucuresti, 3 aprilie 2015
  • Medalia Presedintelui Uniunii Arhitectilor din Romania, Bienala Nationala de Arhitectura, Bucuresti, 17 octombrie 2014
  • Special Architectural Concept, Gala Premiilor de Excelentă, Hotel Tourism & Leisure Investment Conference 2014, Bucuresti, 22 mai 2014

Cmentariile sunt închise