McDonald’s aniverseaza 50 de ani de la crearea burgerului Big Mac, prin lansarea monedelor in editie limitata MacCoins

Gigantul american McDonald’s sarbatoreste anul acesta 50 de ani de la crearea Big Mac, unul dintre cele mai iconice produse din portofoliul sau, prin lansarea unei colectii de monede in editie limitata – MacCoins. Potrivit oficialilor companiei, la nivel global, nu mai putin de 6,2 milioane de monede MacCoin vor fi distribuite in restaurantele McDonald’s din peste 50 de tari din intreaga lume.

Monedele MacCoins vor fi impartite fanilor Big Mac, in limita stocului, in cadrul a trei evenimente din Bucuresti, Cluj si Constanta, dedicate aniversarii de 50 de ani a burgerului Big Mac si prin cateva actiuni-surpriza pe canalele de social media ale McDonald’s in Romania. In plus, clientii vor putea primi cate un MacCoin si in restaurante, in limita stocului disponibil, la cumpararea unui meniu Big Mac.

 „In ultimii 23 de ani am vandut peste 70 de milioane de burgeri Big Mac in Romania si, inca de la deschiderea primului restaurant McDonald’s in tara noastra, Big Mac este unul dintre cele mai populare produse din meniu. De aceea, suntem mandri sa fim printre cele peste 50 de tari din toata lumea care au ocazia sa marcheze aniversarea de 50 de ani Big Mac prin oferirea monedelor in editie limitata MacCoins”, a declarat Daniel Boaje, Director General Premier Restaurants Romania.

Inventat in Uniontown, Pennsylvania, in 1967 de catre Jim Delligatti, unul dintre cei primii francizati McDonald’s, Big Mac este vandut astazi in peste 100 de tari.

Timp de 50 de ani, Big Mac a traversat globul si a devenit atat de omniprezent incat, in 1986, publicatia britanica The Economist a lansat Indicele Big Mac, un ghid bazat pe teoria paritatii puterii de cumparare. Practic, acesta compara pretul unui Big Mac in zeci de tari din intreaga lume. Cu timpul, indicele Big Mac a devenit un standard global, a fost inclus in mai multe manuale economice si a devenit subiectul a zeci de studii academice.

Monedele MacCoin au fost lansate pentru a sarbatori cele cinci decenii din istoria burgerului. Cele cinci modele diferite sunt realizate din alama provenita din Statele Unite si reprezinta cate unul dintre cele cinci decenii din istoria Big Mac.

Anii 1968-1978 ilustreaza perioada „flower power” si aminteste de lansarea Big Mac din vara acelei perioade. 1978-1988 evidentiaza estetica varstei timpurii a computerului prin peisaje 3D. In 1988-1998 forme retro, abstracte si-au gasit drumul in designul MacCoin. Ilustratia din anii 1998-2008 face referire la varsta timpurie a internetului si la explozia tehnologica care a urmat. Iar anii 2008-2018 arata evolutia comunicarii, prin introducerea formelor abstracte si jucause din social media.

Pe fiecare moneda sunt folosite sapte limbi straine, specifice tarilor participante la aniversarea de 50 de ani Big Mac: Araba, Engleza, Indoneziana, Mandarina, Portugheza, Franceza si Spaniola.

Incepand cu 2 august, fanii Big Mac pot intra in posesia monedelor in editie limitata MacCoins printr-o serie de activari organizate special in peste 50 de tari din intreaga lume. Clientii pot imparti monedele cu prietenii, le pot colectiona sau, incepand cu 3 august, le pot da la schimb pentru un Big Mac pana la finalul lui 2018 in orice restaurant McDonald’s din tarile participante la proiect.

In Romania, McDonald’sdetine 72 de restaurante in 21 de orase.

Cmentariile sunt închise