Ghidul gastronomic Gault & Millau incepe, din noiembrie, sa evalueze restaurantele din Romania. Prima editie va aparea in mai 2018 si va cuprinde circa 200 de locatii

Gault & Millau, ghidul culinar cu o istorie de peste 50 de ani, si-a anuntat oficial prezenta in Romania in cadrul unui eveniment la care au participat Alexandre Almajeanu, fondator Gault & Millau Romania, Côme de Chérisey, CEO International Gault & Millau, precum si jurnalisti din presa de specialitate, consultanti si bucatari. Gault & Millau este, practic, primul standard gastronomic ce va evalua restaurantele romanesti din perspective de calitate, creativitate si autenticitate. “Am decis sa aducem Gault & Millau in Romania pentru a pune si gastronomia romeneasca pe harta lumii, pentru ca astfel turismul gastronomic sa se poata dezvolta si, totodata, pentru ca chef-ii din Romania sa se poata compara cu chef-ii din alte tari. Pentru prima editie ne propunem sa realizam vizite in aproximativ 200 de restaurante, acestea urmand sa fie evaluate de catre echipa locala de inspectori anonimi. Locatiile vor fi evaluate prin metoda pe care o aplicam la nivel international, este aceeasi in toate tarile in care Gault & Millau este prezent. Consideram ca este un pas important pentru Romania, calitatea trebuie sa fie la fel peste tot, iar prin acest ghid turistii pot avea garantia calitatii. E un fel de a spune: Romania e aici, are chef-i buni, veniti si vizitati Romania. Mancarea e emotionala, daca le va placea, turistii se vor bucura, vor tine minte si vor impartasi asta cu prietenii“, a declarat Alexandre Almajeanu, fondator Gault & Millau Romania, cu ocazia lansarii brandului pe piata locala.

Alexandre Almajeanu a precizat ca echipa de inspectori anonimi va alcatuita numai din romani, oameni care nu lucreaza in domeniu, care nu numai ca vor testa meniul ci vor evalua locatiile tinand cont de mai multe aspecte, printre care atmosfera (nivelul de galagie, mirosuri etc.), modul in care e construit meniul, calitatea serviciilor etc. Procesul de evaluare va incepe in luna noiembrie a acestui an, iar inspectorii Gault & Millau vor vizita o serie de restaurante din Bucuresti si principalele orase ale tarii.

Prin criteriile specifice, Gault & Millau acorda restaurantelor un punctaj intre 0 si 20 care tine cont de experienta completa a unei vizite in restaurant. Cele care obtin cel putin 10 puncte vor aparea in ghidul publicat anual, iar cele care primesc un punctaj superior vor primi distinctii sub forma de bonete Gault & Millau, al caror numar variaza intre 1 si 5. De asemenea, ghidul va include si restaurante din categoria „Pop” – cele care se disting mai degraba printr-o experienta culinara relaxata si usor accesibila (e.g. wine bars, cafenele de specialitate, patiserii gourmet, food trucks) – precum si o sectiune speciala dedicata vinurilor.

Reprezentantii Gault & Millau au precizat ca in mai 2018 ghidul va fi lansat in prima gala Gault & Millau care va acorda si primele premii bucatarilor din Romania care se remarca prin experienta culinara pe care o ofera.

„Familia Gault & Millau se mareste astazi, odata cu lansarea brandului in Romania. Ne dorim sa contribuim la un standard sporit in ceea ce priveste cultura gastronomica a consumatorului larg si experientele pe care le ofera restaurantele, precum si la cultivarea unui ecosistem autentic. Am remarcat ca romanii sunt din ce in ce mai interesati de experiente gastronomice de calitate si ca exista o evolutie a conceptelor culinare pe care le ofera restaurantele si bucatarii din Romania”, a declarat Côme de Chérisey, CEO International Gault & Millau.

Cresterea puterii de cumparare, imbunatatirea culturii gastronomice prin acces la informatii si o mai mare deschidere catre nou, aparitia unor restaurante ce se concentreaza pe calitatea experientei culinare precum si dezvoltarea profesionala a bucatarilor din Romania arata o apetenta crescuta pentru performanta si un potential semnificativ de evolutie.

Experienta Gault & Millau in alte tari din regiune, precum Polonia si Ungaria, este un bun indicator al dezvoltarii accelerate a ofertei gastronomice si a standardelor din aceasta industrie. Pe langa evaluarea restaurantelor conform unui standard international, Gault & Millau isi propune sa contribuie si la recunoasterea specificului local, in incercarea de a realiza o radiografie cat mai completa a universului gastronomic din Romania zilelor noastre. Toate informatiile se vor regasi in ghidul scris, dar si pe platforma online www.gault-millau.ro si aplicatia mobila ce vor fi disponibile publicului din Romania incepand cu luna noiembrie, unde restaurantele vor avea posibilitatea sa se inscrie si sa actualizeze informatiile disponibile publicului larg.

Conceptul Gault & Millau a aparut pentru prima data in Franta in anul 1962, la initiativa a doi jurnalisti pasionati de gastronomie, Henri Gault si Christian Millau, care au hotarat sa lanseze un ghid independent al restaurantelor. Pana   in prezent, conceptul s-a raspandit in douazeci de tari, fiind un punct de referinta in gastronomie pe toate continentele.

Cmentariile sunt închise