Comisia Europeana va lansa o campanie de testare a produselor alimentare, in urma acuzatiilor privind calitatea inferioara a marfurilor vandute in tarile din Europa de Est

Woman reading nutrition facts on food packaging

Comisia Europeana a anuntat ca va lansa in luna mai a.c. o campanie de testare a produselor alimentare in 16 tari ale Uniunii Europene, pe fondul acuzatiilor privind standardele duble, ce se refera in special la calitatea inferioara a marfurilor vandute in tarile din Europa de Est, conform unui comunicat publicat pe site-ul Comisiei Europene.

„Comisia Europeana trateaza cu foarte mare seriozitate problema standardelor duble privind calitatea produselor alimentare si a elaborat un plan de actiune detaliat. Protocolul comun de testare ar trebui sa fie gata pana in luna aprilie. In luna mai, ar urma sa fie lansata o campanie de testare, cu participarea a cel putin 16 tari (selectate pe criterii geografice si de marime). Testele vor include formarea unui cos comun de produse comercializate in cele mai multe dintre statele membre; vor fi efectuate verificari privind compozitia chimica si gustul. Speram sa prezentam primele rezultate inainte de sfarsitul anului 2018”, adeclarat Vera Jourova, comisarul UE pentru Justitie, Consumatori si Egalitate de Gen.

Mai multe tari central si est-europene, in principal Slovacia, Cehia si Ungaria, au denuntat de mult timp faptul ca in Europa de Est sunt vandute produse de calitate inferioara, de la produse alimentare pana la cosmetice si produse de uz casnic, sub aceleasi branduri si ambalaje utilizate pe pietele occidentale.

Conform propunerilor formulate in 2017, Bruxellesul ar urma sa aloce aproximativ un milion de euro pentru a ajuta autoritatile statelor membre sa verifice produsele alimentare. In plus, vor fi elaborate planuri de armonizare a metodelor pentru depistarea produselor de calitate inferioara.

Oficialii Comisiei Europene au precizat ca obiectivul vizat este vanzarea unor produse de aceeasi calitate pe piata comunitara, nu vor fi dezvaluite nume de companii, insa daca dupa teste nu vor fi constatate imbunatatiri se vor anunta public brandurile implicate.

Cmentariile sunt închise