Chef Nicolai Tand si povestea noului brand, L’Univers de Nicolai: “Nu e vorba doar de un business, e vorba de livrarea unor produse premium, alese in calitate de chef”

Multa lume a auzit de restaurantul La Cantine de Nicolai, iar mult mai multi dintre noi il cunoastem ca Chef Nicolai, din diverse aparitii TV. Recent, Nicolai Tand a initiat si dezvoltat un nou business, prin crearea brandului L’Univers de Nicolai, specializat in importul si distributia de produse de panificatie si de patiserie congelate.

Portofoliul cuprinde momentan aproximativ 300 de produse, de la trei mari producatori cunoscuti la nivel mondial: Coup de Pates (patiserie) si Planete Pain (panificatie) din Franta si Casa dos Profiteroles, din Portugalia. “Avem tot ce si-ar putea dori orice client Horeca, acoperim o gama larga de patiserie, panificatie, cofetarie si events. Gama de produse este variata si se actualizeaza lunar, in functie de cerintele partenerilor nostri. De curand, a mai fost facut un pas: produsele din gama L’Univers de Nicolai pot fi comandate pentru consum propriu de oricine, accesand site-ul Oala cu Bunatati. Produsele se livreaza la domiciliu sau la birou calde, proaspat scoase din cuptor”, povesteste Nicolai Tand.

Desi la inceput, L’Univers de Nicolai are in prezent 100 de colaboratori din segmentul Horeca la nivel national, iar obiectivul pana la finalul anului vizeaza un numar de 150. Mai multe despre gama de produse, beneficiile pentru partenerii din Horeca, dar si despre planurile de viitor, in interviul acordat Food&Bar.

Cum ati ajuns sa dezvoltati acest business si ce motive au stat la baza acestei decizii?

Acest business s-a nascut in mod firesc. Stiu cat de importanta este pentru un restaurant calitatea constanta a acestor produse, livrarile facute la timp, seriozitatea furnizorului. De acest lucru m-am lovit si eu si asa am ajuns la aceasta afacere.

L'Univers de Nicolai_4

Ce branduri si ce produse fac parte, in acest moment, din portofoliul L’Univers de Nicolai?

Avem trei parteneri cu care avem o colaborare foarte buna. Din Franta, Coup de Pates (patiserie) si Planete Pain (panificatie),  iar pentru cofetarie avem un parteneriat cu Casa dos Profiteroles, poate cel mai mare producator de prajituri din Portugalia.

Care sunt gamele/categoriile de produse pe care le aduceti si cate produse aveti in portofoliu, in total, in acest moment?

Avem tot ce si-ar putea dori orice client Horeca, acoperim o gama larga de patiserie, panificatie, cofetarie si events. Aceasta din urma, o zona de nisa as putea spune, poate furniza atat miniprajituri/minitarte, cat si platouri de aperitive Gourmet, avand amprenta unor mari chefi din Franta. Avem in jur de 300 de produse, dar in fiecare luna adaugam produse noi, in functie de cerintele partenerilor nostri.

L'Univers de Nicolai_6

Cum ati selectat produsele pe care le aduceti, de ce anume ati tinut cont in alegerea acestora?

In primul rand de calitate. Am lucrat ca administrator de restaurant si ca chef, asa ca stiu si inteleg care sunt dorintele si asteptarile unui client. Alegerea produselor are in spate anii mei de experinta in acest domeniu. De asemenea, sunt in permanenta legatura cu bucatarii cu care colaboram, iar la cerintele lor testam produse noi pe care urmeaza sa le importam, ne sfatuim ce este mai bun, ce produse sunt cele mai cerute.

Care sunt atuurile produselor comercializate de L’univers de Nicolai?

Nu e vorba doar de un business, e vorba de livrarea unor produse premium alese in calitate de chef. Colaboratorii mei stiu ca produsele pe care noi le livram sunt la cele mai inalte standarde. Cand am inceput aceasta afacere, am primit sfaturi de la unul dintre consilierii lui Alain Ducasse, unul dintre cei mai mari chefi din lume. Asa am ajuns sa import produse de la acelasi furnizor cu care Ducasse lucreaza  pe partea de patiserie pentru restaurantul sau din Paris, Plaza Athenee.

L'Univers de Nicolai_8

Cine sunt clientii pe care ii targetati? Cu cati parteneri colaborati in momentul de fata si ce planuri aveti in aceasta directie?

In principal, sunt clientii din segmentul Horeca, hoteluri, restaurante si cafenele. Acestor clienti business, le livram produsele congelate, astfel incat ei le pot include in meniul lor, avand marele avantaj ca le pot servi proaspate in orice moment. Asa cum am mentionat, gama de produse este variata si se actualizeaza lunar, dar va puteti face o idee despre selectia noastra accesand site-ul L’Univers de Nicolai, aici.

Insa de curand am mai facut un pas. Produsele din gama L’Univers de Nicolai (baghete, croissante, etc) pot fi comandate pentru consum propriu de oricine, accesand site-ul partenerilor nostri Oala cu Bunatati. Produsele se livreaza la domiciliu sau la birou calde, proaspat scoase din cuptor. Avem in prezent 100 de colaboratori la nivel national, iar pana la sfarsitul anului vrem sa ajungem la un numar de 150. 

L'Univers de Nicolai_2

Care ar fi, pentru clientii din segmentul Horeca, avantajele colaborarii cu dvs.?

Cei care colaboreaza deja cu noi stiu ca ne diferentiem prin calitatea produselor si seriozitatea serviciilor. Respectarea contractuala pana la ultima virgula (pretul negociat ramane acelasi indiferent de ce se intampla pe parcursul contractului), transportarea produselor la o temperatura optima pentru a fi livrate in cea mai buna stare, diversitatea produselor, sunt cateva din atuurile noastre principale.

Care credeti ca ar fi cel mai eficient instrument de promovare pentru aceste produse?

Sigur ca am luat in considerare toate tool-urile de marketing, dar degustarea este de departe cel mai eficient instrument. O persoana care ne-a gustat produsele stiu sigur ca va reveni si va deveni clientul nostru.

Ce planuri aveti in ceea ce priveste gama de produse: o veti extinde, diversifica, ce produse intentionati sa mai aduceti?

In fiecare luna introducem produse noi, asta si in functie de cerintele clientului. In perioada urmatoare vom diversifica oferta din zona de evenimente.

L'Univers de Nicolai_1

Cum apreciati evolutia acestui segment de business in Romania?

Sunt de parere ca acest segment se va dezvolta foarte mult in urmatorii ani. Acest lucru se datoreaza faptului ca in primul rand ii poti oferi clientului tau un produs la aceeasi calitate indiferent de momentul zilei la care serveste produsul. Apoi, la nivel logistic dispare problema cu pierderile din procesul de preparare, problema cu care se confrunta majoritatea chefilor din restaurantele din Romania.

In ce consta strategia de dezvoltare a acestui business pe termen scurt si mediu?

Vreau sa cred despre noi ca livram mai mult decat niste produse de patiserie si panificatie, Livram servicii, ceea ce a dus la un parteneriat stabil si sanatos intre noi si colaboratori de renume din industria Horeca, strategie pe care mizam si in viitor.

Care sunt asteptarile pentru anul in curs si ce v-ati propus pentru viitor?

In 2017 speram sa ajungem la o cifra de afaceri de 1 milion de euro. De asemenea, vom consolida in continuare imaginea pe care o avem in randul clientilor nostri. Vrem ca ei sa ne considere colaboratorii lor, nu doar furnizori, sa apeleze la noi atunci cand isi doresc sa faca o schimbare. Din fericire, aceste lucruri se intampla deja. Alaturi de partenera mea, Ioana Cravo, cea alaturi de care conduc acest business, ne-am propus sa extindem si echipa, pentru ca amandoi stim cat de important este sa ai alaturi de tine oamenii potriviti.

 

 

Cmentariile sunt închise