Aplicatia de delivery Glovo, prezenta si pe piata locala, obtine o investitie de 115 milioane de euro pentru extindere si optimizarea platformei

Platforma spaniola Glovo, intrata pe piata locala in luna aprilie a acestui an, a primit o investitie de 115 milioane euro, in cadrul seriei C de strangere de fonduri, ce ii va permite sa continue optimizarea platformei si imbunatatirea serviciilor pentru livratori, utilizatori si magazine partenere.

Potrivit unui anunt facut ieri, printre finantatorii din aceasta serie se numara companiile internationale Rakuten, Seaya si Cathay (care au investit anterior si in seria B), AmRest (desemnat cel mai mare operator de restaurante din Europa Centrala), firmele private de pe piata de capital Idinvest Partners si GR Capital, precum si alti investitori mai mici.

Compania urmareste extinderea echipei globale de tech prin recrutarea a peste 100 de ingineri in urmatoarele luni, unul dintre principalele obiective fiind pozitionarea ca unul dintre cele mai relevante hub-uri de tehnologie din Europa de Sud.

Lansarea in 6 tari si 20 de orase din intreaga lume in doar 3 luni demonstreaza prioritatea Glovo de a-si consolida business-ul la nivel interational, cu accent de dezvoltare in America Latina si zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa). In Spania, Glovo opereaza deja in peste 21 de orase, in timp ce la nivel global prezenta sa creste prin extinderea in 61 de orase din 17 tari.

Obiective pentru Romania: 300 de parteneri si 2.000 de curieri pana la finalul anului

Pentru Romania, intr-un segment in care activeaza operatori precum foodpanda.ro, hipMenu, Takeaway.com sau Uber Eats, Glovo o are bugetata o investitie de aproximativ 2 milioane de euro pentru primii doi ani de zile.

Principalul sau atu de diferentiere este posibilitatea de a livra aproape orice tip de produs, food sau non-food, prin intermediul unei singure aplicatii. Astfel, poate livra mancare comandata de la restaurantele partenere, produse din supermarketuri, farmacii sau alte tipuri de magazine. Un alt atu pe care mizeaza Glovo este „promisiunea” unui timp scurt de livrare, mai mic de o ora. De asemenea, aplicatia poate functiona ca un serviciu de curierat, livrand produse/obiecte ce se incadreaza in conditiile date, si anume sa aiba o greutate de maximum 8-9 kg si o dimensiune de maximum 40x40x30 cm, astfel incat sa poata fi transportate pe bicicleta sau scuter.

Conform planurilor anuntate, Bucurestiul va fi centrul regional de expansiunea pentru regiunea Europa de Est, tarile vizate pentru inceput fiind Bulgaria si Ungaria. Cat priveste extinderea pe plan local, Glovo vizeaza toate orasele importante din Romania, cele cu peste 200 mii de locuitori. Potrivit lui Victor Racariu, General Manager Glovo Romania, extinderea in tara va demara tot anul acesta, iar pana la finalul anului vor sa integreze 300 de parteneri si circa 2.000 de curieri.

O „atractie” pentru investitori

Cresterea rapida si consolidarea pozitiei pe piata a Glovo contureaza potentialul companiei. Asadar, in seria actuala de finantare prestigioasa companie japoneza Rakuten, sponsor al echipei FC Barcelona, fondul Cathay Innovation si compania spaniola Seaya Venture revin cu investitii. AmRest este unul dintre noii investitori care iau parte la shareholding-ul startup-ului din Barcelona. AmRest detine peste 1.650 de restaurante in mai mult de 16 tari, prin brand-uri precum KFC, La Tagliatella, Pizza Hut, Starbucks si Burger King, Blue Frog si KABB.

Suntem mai mult decat bucurosi de aceasta investitie majora care ne va ajuta sa crestem rapid in urmatoarea etapa a business-ului. Prioritatea mea in acest moment este sa investesc in extinderea echipei de tech si sa continuam optimizarea platformei pentru a oferi cele mai bune servicii pentru cei trei piloni principali ai companiei: livratorii, utilizatorii si magazinele partenere, pentru a ne pozitiona ca prima alegere in materie de aplicatie de delivery”, a declarat Oscar Pierre, CRO si co-fondator Glovo.

In plus, compania spaniola beneficiaza de un atuu prin nominalizarea lui Niall Wass pentru pozitia de presedinte al board-ului. Niall Wass a ocupat pozitia de SVP (EMEA si APAC) in cadrul Uber si a contribuit la dezvoltarea strategiei de business Glovo in ultimul an.

Cmentariile sunt închise