Ana Consulea, Zexe Braserie: ”În această industrie, afacerile mici, nișate, sunt o oportunitate foarte bună”

Ana Consulea, Zexe Braserie (foto credit Ștefan Panfili)

Ana Consulea, cofetar și fondator Zexe Braserie

Care au fost cele mai mari provocări ale lui 2018?
Pentru mine, 2018 a fost un an al maturizării. Atât personal, cât mai ales profesional. A fost un an plin de provocări, lecții de viață și împliniri. Am învățat multe în 2018. A fost destul de greu să înțeleg ce vreau, de fapt, de la afacerea mea și, mai ales, să îmi accept rolul de cofetar – proprietar (Chef-patron, cum se spune în Franța), care este exact așa cum pare: complicat. Aceasta a fost, de departe, cea mai mare provocare pentru mine, să stabilesc relația pe care o am cu afacerea mea, să o înțeleg și să o iau pe drumul cel bun, sper eu. Celelalte lucruri au fost mai ușor de gestionat 🙂

Care au fost cele mai mari realizări din 2018?
Cifrele, pentru că și cifrele dau măsura succesului, au fost foarte bune. Am reușit să creștem cifra de afaceri cu 35% față de 2017. Începem să ne maturizăm afacerea. Iarăși, un lucru foarte important, am închegat o echipă, atât la Braserie, cât și la laborator. Am început să ne dezvoltăm pe partea de înghețată artizanală și am crescut și pe partea de evenimente.

Care vor fi cele mai mari provocări în 2019?
În 2019 avem planuri mari și provocatoare: relocarea laboratorului într-un spațiu mai mare, să continuăm să dezvoltăm partea de înghețată, perfecționarea și stabilizarea sistemului creat și dezvoltarea echipei. Deci, dezvoltarea este cuvântul-cheie pentru 2019.

Care vor fi cele mai mari oportunități în 2019?
În această industrie, cred că afacerile mici, nișate, sunt o oportunitate foarte bună. Să faci un singur tip de produs, dar să îl faci foarte bine. În plus, cred că și partea de vânzare online se va dezvolta major, deși personal nu o agreez. Mie îmi place contactul pe care îl ai cu oamenii, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care am dezvoltat această afacere și acest mod de viață. Dar, cum clienții noștri sunt foarte importanți pentru noi, ne adaptăm stilului lor de viață și nevoilor acestora.

Care este cel mai important obiectiv personal de business pentru noul an?
Poate că sună clișeu, dar cel mai important obiectiv este să devenim mai buni, eu și echipa mea.

Înapoi la articolul principal: Manageri Horeca de top: provocările și oportunitățile pentru 2019 vs 2018

Cmentariile sunt închise